2013-07-01, 19:08
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Trevligt, ska kolla upp det .

Edit: Hur lång tid tog det att få dofterna och hur skickades de (Posten?)
Beställde 25/6 och fick dom utkörda av posten imorse.
Citera
2013-07-01, 19:35
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tror nån amerikansk sida typ Neiman Marcus eller om det var Saks Fifth Ave. som levererar Private Blend till Sverige med ett jävla överpris dock som ingen borde ens fundera på att betala. Synd att inte nån av tysk-sajterna har dom. England har ju flertalet sidor men skitlandet skickar ju inte parfymer längre.

Varken Neiman Marcus eller Saks Fifth Avenue levererar Tom Ford till Sverige. Inte heller Sephora, Nordstrom eller Bloomingdale's och det är dessa fem sidor man blir hänvisade till att köpa Tom Ford online via hans officiella hemsida. Börjar tro att det är lättare (och billigare?) att få tag på kokain än Tom Fords parfymer...
Citera
2013-07-01, 19:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Börjar tro att det är lättare (och billigare?) att få tag på kokain än Tom Fords parfymer...
Faktiskt är det så, till saken hör att många påstår att Tuscan Leather doftar just som kokain (som vissa andra påstår inte doftar något alls)...
Citera
2013-07-01, 19:54
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Trevligt! Idag ringde posten på med ett brev innehållandes samples från alla dofter från Frapin

Trevligt hus Frapin. Mina favoriter hittills är L’Humaniste och 1270.
Berätta gärna vad du tycker om Speakeasy som jag inte haft nöjet att testa ännu.
Citera
2013-07-01, 19:55
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Faktiskt är det så, till saken hör att många påstår att Tuscan Leather doftar just som kokain (som vissa andra påstår inte doftar något alls)...

Ja du ser!
Citera
2013-07-01, 19:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Beställde 25/6 och fick dom utkörda av posten imorse.
Är det paket eller brev? Står det något speciellt utanpå? Jag funderar på att beställa till sommarstugan, men det kan bli liggande ett par dagar i brevlådan då jag tänkte resa iväg en sväng. Vill inte att folk ska gå där och vittja brevlådan och eventuellt lockas att stjäla det om det t.ex. står "perfume" eller nåt på, som de tror är värdefullt .
Citera
2013-07-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tog det länge innan du fick svar på ditt mail till L'Artisan?
Fick den dagen efter
Citera
2013-07-01, 20:12
Medlem
Citat:
Nix, direkt från Frapin
Nice! Blir att beställa hem sample kitet i veckan då.
Citera
2013-07-01, 21:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Fick den dagen efter
Skickade i fredags men inget svar ... Använde inte ens din mall då jag kom på det skulle se väldigt märkligt ut om det var samma person som svarade på mailen
Citera
2013-07-01, 21:17
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Trevligt hus Frapin. Mina favoriter hittills är L’Humaniste och 1270.
Berätta gärna vad du tycker om Speakeasy som jag inte haft nöjet att testa ännu.
L'humaniste och 1270 är de jag testat innan. Gillar inte l'humaniste men tycker 1270 är en trevlig doft. Speakeasy testade jag som hastigast imorse. Trevlig doft. Ganska söt doft med inslag av råtobak, inte helt olik Michael for men. En av de bättre jag testade idag av Frapin är Passion Boisee.
Citera
2013-07-01, 21:19
Medlem
3rds avatar
Citat:
Är det paket eller brev? Står det något speciellt utanpå? Jag funderar på att beställa till sommarstugan, men det kan bli liggande ett par dagar i brevlådan då jag tänkte resa iväg en sväng. Vill inte att folk ska gå där och vittja brevlådan och eventuellt lockas att stjäla det om det t.ex. står "perfume" eller nåt på, som de tror är värdefullt .
De kom i ett vitt vaderat kuvert. Stod väl typ min adress och nån avsändarinfo, har tyvär kastat det så jag minns inte exakt vad det stod. Men sånt som posten kör ut... är man inte hemma får man ju en avi, så jag tror inte det blir liggande i nån brevlåda. Eller? Blev lite osäker nu
Citera
2013-07-01, 21:29
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
L'humaniste och 1270 är de jag testat innan. Gillar inte l'humaniste men tycker 1270 är en trevlig doft. Speakeasy testade jag som hastigast imorse. Trevlig doft. Ganska söt doft med inslag av råtobak, inte helt olik Michael for men. En av de bättre jag testade idag av Frapin är Passion Boisee.

Ja den sistnämnda vill jag minnas att jag testat och tyckte om jag med. Öppnar med citrus för att gå över till mer trä/läder i basen eller är jag ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in