Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Om kroppsdelarna var tänkta att brännas med ödestugan spelar spår på händerna ingen roll. Spåren på dem brinner upp de också. Och jag ser ingen anledning för en närstående till KJ att behålla händerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag sa inte vad jag tror, jag lämnade en hypotes. Jag har ett öppet sinne, öppet för många alternativ.
-precis.
man kan ju inte förutsätta mördaren är logisk iofs men nog verkar det tala mot varandra, dessa uppgifter. för även om planen inte var att bränna, och gm BEHÖVDE göra sig av med händerna skulle dna från gm under offrets naglar antingen 1) endast finnas om VB klöst KJ vilket vi inte hört om och det vore väl det första beviset att hävda, eller 2) inte vara mycket mer komprometterande för gm än dna i sår på kropp etc.
allt faller på plats lättare om det var en uppvisning, denna fp, iom de bägge fakta att händerna saknas och att allt var lämnat öppet. för en dödsromantiker sparar nog gärna ett sånt "minne".
eller om gm, och inte KJ då, HAR haft rivsår, men fått planen att bränna hela huset senare, efter han gjort sig av med händerna, och tyckt det var en bättre idé.
-jag ville bara syna hypotesen, som ju ändå måste vara vattentät även om det är en hypotes, och så var jag nyfiken på om ritualteorin var mindre intressant för dig och såfall varför.