Citat:
Ursprungligen postat av
BlueChesh
annan qoute från samma person som sa det förra:
"Underlig som han må vara, hans intresse för vapen och det militära är rent utav ett intresse, han visade aldrig intresse i att gå ut i strid med dessa vapen eller att använda dem mot andra om han inte visste att de var harmlösa. Han tog med ett par softairgun pistoler till ett UNF möte en gång och vart genast väldigt försiktig och ville ha tillbaka när det visade sig att en av dem fortfarande hade skott i.
Han hade inte ett enda riktigt vapen hemma vad jag vet. Knivar iof, men det var fortfarande intresse. Han brukade prata om hur de var balanserade och hur man såg skillnad på kastkniv bland andra."
Ja, precis, och bar säkert vid andra tillfällen när han var på väg ut till skog och liknande säkerligen kniv, bara för att han inte vill gå ut i krig, det vill inte jag heller, betyder inte att han absolut inte vill döda och stycka människor, visserligen vill inte jag det heller, men jag har visserligen köksknivar hemma, kanske kan finnas någon morakniv i verktygslådan´.
Det som gäller är att genom hans intressen för att leka krig så fascinerar på något sätt död honom, krig och död är starkt förknippat med varandra, sen kanske han tycker krig är fel, och att död är naturligt, vilket det ju är om det sker "utanför krig" i de flesta fall. Då kan det kopplas till fullt normalt att döda utanför krig är inget fel, troligt eftersom han borde ha Diagnosen ADHD i kombination med Autism, men bara fått Aspergers så han är felmedicinerad.