2013-06-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu var knappast gm lugn och sansad när han styckade. Kanske började han med den lättaste/tunnaste delen innan han gav sig på de svårare/grövre delarna. Händerna tillhörde smådelarna och tillsammans med mobilen och kläderna m m blev de nedgrävda på mordplatsen. Allt detta gick att gräva ned i sanden i början av maj. Att gräva ned hela kroppen gick inte på den plats han var på så därför körde han i väg resterande kroppsdelar till fp2 i ren panik och i brist på bättre ställe.

Alternativ så grävde han ned allt, men efter militärövingen som pågick kring den 11/5 och på andra sidan av vägen där Fallen Angel skedde, kollade KJ denna plats efter övningen och upptäckte att ett militärt fordon kört över nedgrävningsplatsen och delar av kroppen var synliga och vissa delar demolerade. Därför valde han att plocka med sig de större delarna till ett ställe där de inte riskerade att bli överkörda på av något större militärfordon som är banddrivet.
Vi vet vid det här laget att KJ hade en allvarlig psykisk störning (juridiska sättet att se på hans mentala hälsa) så i hans värld kan han sett detta som en barmhärtig aktion att flytta kroppen.

Som ni säkert anar så förvånar det mig inte om alternativ två kan vara tänkbart. Den militära övningen beskrivs även av airsoftarna och pågick åtminstone den 11/5. Så efter den 11/5 flyttades kroppsdelarna till fp2.
Har jag fel eller är hans pappa militär? Borde han då inte veta bättre än att gräva ned kroppen på ett militärt övningsfält? Det finns ju skyltar som säger att det är militärt övningsområde liksom att mGM borde vara väl förtrogen var militären övar.
Citera
2013-06-30, 23:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
90% ja. Jag tror att KJ fick en psykos när han var med VB i FA-lokaler.

Och hur yttrade sig den psykosen ?
Citera
2013-06-30, 23:55
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Nu var knappast gm lugn och sansad när han styckade. Kanske började han med den lättaste/tunnaste delen innan han gav sig på de svårare/grövre delarna. Händerna tillhörde smådelarna och tillsammans med mobilen och kläderna m m blev de nedgrävda på mordplatsen. Allt detta gick att gräva ned i sanden i början av maj. Att gräva ned hela kroppen gick inte på den plats han var på så därför körde han i väg resterande kroppsdelar till fp2 i ren panik och i brist på bättre ställe.

Alternativ så grävde han ned allt, men efter militärövingen som pågick kring den 11/5 och på andra sidan av vägen där Fallen Angel skedde, kollade KJ denna plats efter övningen och upptäckte att ett militärt fordon kört över nedgrävningsplatsen och delar av kroppen var synliga och vissa delar demolerade. Därför valde han att plocka med sig de större delarna till ett ställe där de inte riskerade att bli överkörda på av något större militärfordon som är banddrivet.
Vi vet vid det här laget att KJ hade en allvarlig psykisk störning (juridiska sättet att se på hans mentala hälsa) så i hans värld kan han sett detta som en barmhärtig aktion att flytta kroppen.

Som ni säkert anar så förvånar det mig inte om alternativ två kan vara tänkbart. Den militära övningen beskrivs även av airsoftarna och pågick åtminstone den 11/5. Så efter den 11/5 flyttades kroppsdelarna till fp2.

Aa det kan vara så också. Frågan är bara vart KJ grävt ner delarna isf, för det lär ju vara ett sjukt stort område där? Var det inte nån här som skrev att denne hittat en spade i sanden nånstans och man frågade om varumärket på spaden. Vad hände med det? Ska kolla om jag hittar det inlägget, inte alls längesen.

Eller är det inlägget borttaget nu? Hmm...
Senast redigerad av Mouchino 2013-06-30 kl. 23:57.
Citera
2013-06-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Aa det kan vara så också. Frågan är bara vart KJ grävt ner delarna isf, för det lär ju vara ett sjukt stort område där? Var det inte nån här som skrev att denne hittat en spade i sanden nånstans och man frågade om varumärket på spaden. Vad hände med det? Ska kolla om jag hittar det inlägget, inte alls längesen.
Var det inte i skogen?
Citera
2013-06-30, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det fetade.

På vilket sätt skulle DU kunna hjälpa KJ? Vistas inte du ute i samhället?
Med "jag" i första stycket menar jag medhjälparen. Jag trodde det var uppenbart, jag missade att du följde tråden. Hade jag kommit ihåg det hade jag uttryckt mig tydligare.
Citera
2013-07-01, 00:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Var det inte i skogen?

Nej den hade hittats i sanden, är nästan helt säker på att det var det jag läste men nu är jag inte människa att komma ihåg vem som skrev det. Hittar ju inte det inlägget nu. Fasiken!! Är det nån mer som kommer ihåg det? Highfive var här då tror jag.
Citera
2013-07-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Och hur yttrade sig den psykosen ?
Blev arg, kunde inte se konsekvenser och dödade VB.
Citera
2013-07-01, 00:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlunda2000
Det är din sidohypotes som jag tycker är synnerligen intressant.
Och borde inte delarna hittats närmare ödehuset om kremering var tanken?
Och vad är det som fick media att gå ut med att det fanns rituella inslag? På vilket sätt?
9 hugg som bildar ngt mönster har framkommit, samt att ngt fanns i ödehuset som fick poliserna att misstänka rituella inslag.
Om kremering varit tanken så borde gm ha valt ett annat ställe för sin placering av likdelarna, dvs en plats så nära huset som möjligt räknat från platsen där han ställt sin bil. Att efter två ben ge upp företaget om kremering kan i och för sig tänkas, men då ter sig platsen för torson och skallen (mitt i brandgatan) svårförklarad. - Om gm hade tänkt att elda upp alla delar på fp 2 så kan han ha ångrat sig, och i stället bara slängt in benen i ödehuset, men låtit fp2 få vara kvar med endast minimal övertäckning. - Därför anser jag att hypotesen för att mt i sitt bakhuvud hade tanken att han själv skulle få äran av att upptäcka likdelarna och därmed också vinna fördelar, kanske rentav hjältestatus, vara stark. Han kan också ha tänkt att ingen då heller skulle sätta honom i samband med VB:s död.

Nio hugg/stick i en kropp kan bilda ett visst mönster utan att detta varit avsikten från den som utdelat sticken, liksom två ben inkastade genom ett fönster kan hamna på ett visst sätt som kan påminna om ett kors, ett L, ett T, ett X, osv. – Däremot, om efter de två knivhuggen som vart och ett sägs ha varit dödande, de övriga sju huggen eller sticken placerats i ett; i förhållande till, eller som komplement till de två dödande huggen, tydligt mönster så kan man kanske överväga också benens placering och ev. budskap. Men man kan också överväga om det ev. knivsticksmönstret ska ses helt skilt från benens placering (eller hur benen råkat hamna).

Media hade som vanligt ”en poliskälla” som grund för såväl antalet hugg som att ett visst mönster skulle vittna om ett ritualmord.

Ingenting talar egentligen mot att en ensam gm kan ha haft en drivkraft eller idé i huvudet om att vilja se hur en knivmönstrad kropp såg ut och därför stillat sin vetgirighet och klåfingrighet i samband med styckningen. Denna klåfingrighet, eller behov av att experimentera, har i mt:s fall tidigare bl a yttrat sig i en kamouflagemålad kroppsdel (ett helt ben på sig själv som han gladeligen visade upp för halva Sveriges befolkning inkl. alla satanister), en egenhändigt sydd kamouflageväst till sin hund som ej kan uteslutas ha gått hädan efter ett experiment av något slag, ett blödande finger i närbild efter användandet av en kniv, i stället för en skruvmejsel, och där det huvudsakliga skälet till publicerandet av bilden helt uppenbart varit blodet i närbild (det finns f.ö. bildbevis på att mt väljer att öppna en konservburk med kniv, och han verkar fascinerad av just knivar inkl. de som är tillverkade av latex), en videofilm där mt går runt i sin lägenhet och spelar in samt kommenterar de mystiska ljus- resp. ljudfenomen han säger sig kunna notera, diverse innovationer inkl. band- och tejpfärg anpassade till olika airsoftvapen i hans ägo, nyskapande maträtter; företrädesvis pasta med lax eller oidentifierbara köttbitar, en arsenal av pyrotekniskt material som inte kan uteslutas ha använts när VB:s kropp skulle sönderdelas, osv.

Mt antogs inte till mönstring; han har sedan spelat airsoft för brinnande livet. Men under de fältslag han deltog i fick han varken använda riktig kniv eller döda verkliga människor - trots att det egentligen inte fanns något han hellre ville. Misstänker att gm kan ha känt ett oeftergivligt inre tvång att som den ultimata stridsåtgärden döda en person, och när detta väl var gjort ville han löpa hela linan ut, dvs han ville nu när han ändå hade en chans som kanske aldrig skulle återkomma kunna maxa sin upplevelse och pröva och experimentera på olika sätt med den döda kroppen. VB behöver inte ha utsatts för någon som helst tortyr före de dödande knivhuggen; däremot har ju hennes kropp skändats på det mest gräsliga sätt man kan tänka sig. – Det är inte helt utan anledning mt har överlämnats till rättspsykiatrin.
Citera
2013-07-01, 00:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Har jag fel eller är hans pappa militär? Borde han då inte veta bättre än att gräva ned kroppen på ett militärt övningsfält? Det finns ju skyltar som säger att det är militärt övningsområde liksom att mGM borde vara väl förtrogen var militären övar.

Jag är rätt säker på att han mördade henne utomhus och på/kring skjutfältet. Tror inte han konsulterade sin far först.
Citera
2013-07-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Med "jag" i första stycket menar jag medhjälparen. Jag trodde det var uppenbart, jag missade att du följde tråden. Hade jag kommit ihåg det hade jag uttryckt mig tydligare.
Ok, från och med nu bortser jag från allt du uttrycker för du är så otydlig.
Citera
2013-07-01, 00:07
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej den hade hittats i sanden, är nästan helt säker på att det var det jag läste men nu är jag inte människa att komma ihåg vem som skrev det. Hittar ju inte det inlägget nu. Fasiken!! Är det nån mer som kommer ihåg det? Highfive var här då tror jag.

Bodenforever. Vår flitigaste sökare i fält.
Citera
2013-07-01, 00:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Bodenforever. Vår flitigaste sökare i fält.

var det Bodenforever? Aa ok Tack :-) Kommer du också ihåg det här med en funnen spade som ska legat typ under sanden? Var bara några dagar sen hen skrev det.

Hittade det

2013-06-26, 07:17 #31809
Bodenforever
Medlem
Reg: May 2013
Är det fastställt vilken typ av spade/fabrikat som softairgun klubben lånade till KJ?
Om inte,kan någon ta rätt på det..?

Koppling:

Jag hittade en spade igår kväll i ett mera sandigt lättgrävt område än FP1-FP2-ödehuset.
Spaden är fabrikat märkt och det finns en koppling till ett yrke via namnet på tillverkaren mot mtgm:s krets.Jag gick igenom spadarna på tacticalstore.se(softairgun/luftvapen)och det var inte en dylik.

Lättgrävt:Vid denna tidpunkt Maj 4-10,20 nånting så har vi tjäle i skogarna på våra breddgrader men inte tillnärmelsevis i samma omfattning där det är sand.Där går det att gräva flera veckor före tjälen lämnar marken.
Långsökt kanske,men inte orimligt om gm nu inte har eldat upp alla kläder/emballage etc..

Hursomhelst,jag vidarebefordar detta till polisen före jag besöker platsen igen då jag såg 5 korpar lyfta från området och -

Kan FB hitta namnet/tillverkaren på spaden KJ lånade av softairpolarna/klubben,och det stämmer med mitt fynd,så finns det något adekvat att tipsa om.Såvida spaden inte är en trådsanning,
och/eller jag inte hittar vad korparna var intresserade av.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-01 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in