Citat:
Ursprungligen postat av
_Jago_
Nej.
TT anklagar Teet för att ha försökt strypa henne. Det är felaktigt att säga att Teet ströp TT, jag listar de två främsta anledningarna.
Teet friades från misstankarna om misshandel/"strypförsök" av TT.
Som svar till ditt något retoriska påstående om att det var "olagligt" av TT att anmäla händelsen. TT påstår något, fine. Men problemet var att Lawnmoverman hävdade att det var ett faktum, att han var skyldig. Att någon är misstänkt för något betyder inte att denne någon är skyldig. Men de tankebanorna är ni kanske inte så bekanta med.
Helt korrekt.
LOM framställde strypningen som ett faktum, trots brist på bevis (skador etc), trots att ingen dom finns, och inga vittnen heller.
Att LOM på detta sätt förtalar namngiven person förstår varken LOM eller HB, vilket säger allt om dessa 2 debattörer.
Man kan lätt exemplifiera, och tänka sig att jag namnger LOM (jag vet inte vad LOM heter såklart) offentligt, och skriver "kvinnan som LOM försökte strypa 2011". Då skulle det ta hus i h-e, och det med rätta.
Se så tydligt det blir, och hur groteskt LOM:s resonerande och framfart är. När man inte skriver om tidigt 80-tal och Obducenten, om man lyfter in LOM:s retorik i nutiden, då framstår den som totalt vidrig, vilket den också är.
LOM har ingen rätt att skriva som LOM gör, och jag har ingen rätt att skriva att LOM strypt ngn, om jag inte har saklig grund för det. Skillnaden är att jag helt accepterar de sunda, klara premisserna.
Skriver jag att ngn begått ett brott är jag mkt säker.
Som när jag skriver om Vinofs brottslighet. Jag utgår från hans polispapper, inte från min fantasi.
Och har jag fel korrigerar jag. Busenkelt.