2013-06-30, 11:23
Medlem
Pangaea250s avatar
När får vi svar på om man kommit in på GMU 4/5 egentligen? Enligt rekryteringsmyndighetens hemsida så kan det ju vara när som helst fr.o.m. 10/7 t.o.m. när utbildningen startar? Men vad sjutton, jag kan inte vänta på svar så länge då jag i värsta fall måste fixa jobb om jag inte kommer in... det hinner man ju inte göra på, i värsta fall, en vecka eller så..

Ni som redan gjort GMU, hur tidigt fick ni svar? Kan man ringa och fråga nån gång i mitten av Juli hur det verkar bli?
Senast redigerad av Pangaea250 2013-06-30 kl. 11:27.
2013-06-30, 16:14
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
När får vi svar på om man kommit in på GMU 4/5 egentligen? Enligt rekryteringsmyndighetens hemsida så kan det ju vara när som helst fr.o.m. 10/7 t.o.m. när utbildningen startar? Men vad sjutton, jag kan inte vänta på svar så länge då jag i värsta fall måste fixa jobb om jag inte kommer in... det hinner man ju inte göra på, i värsta fall, en vecka eller så..

Ni som redan gjort GMU, hur tidigt fick ni svar? Kan man ringa och fråga nån gång i mitten av Juli hur det verkar bli?

Nu har du en vecka eller lite mera tills besked, inte tänkte du få ett jobb på så kort tid Du kunde lika gärna sökt ett jobb och tackat nej senare
2013-06-30, 17:34
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Nu har du en vecka eller lite mera tills besked, inte tänkte du få ett jobb på så kort tid Du kunde lika gärna sökt ett jobb och tackat nej senare

på din meningsuppbyggnad, WillyB0B.

Menar du att man får besked om antagningen redan den 10:e Juli när det tydligt står såhär på Rekryteringsmyndighetens hemsida:
Citat:
Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 10 juli. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar.

Självklart kan jag bli tvungen att söka jobb efter mitt sommarvikariat som avslutas i mitten av Augusti om antagningssvaren blir så sena som in månad åtta.

Hur nära GMU-starten fick andra antagningsbesked? Det är frågan jag vill ha besvarad
Mvh,
2013-06-30, 17:44
Medlem
Citat:

Menar du att man får besked om antagningen redan den 10:e Juli när det tydligt står såhär på Rekryteringsmyndighetens hemsida:

Självklart kan jag bli tvungen att söka jobb efter mitt sommarvikariat som avslutas i mitten av Augusti om antagningssvaren blir så sena som in månad åtta.

Hur nära GMU-starten fick andra antagningsbesked? Det är frågan jag vill ha besvarad
Mvh,
Det står så för att om du blir antagen till reserv så kan du få besked om att du har kommit in fram tills att utbildningen startar. Precis som med högskolor Om någon hoppar av första veckan på GMU så kan du också bli antagen.
2013-06-30, 17:50
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packe16
Det står så för att om du blir antagen till reserv så kan du få besked om att du har kommit in fram tills att utbildningen startar. Precis som med högskolor Om någon hoppar av första veckan på GMU så kan du också bli antagen.

Tack för svar! Då kan man förhoppningsvis få reda på tidigt om man är placerad som reserv och isåfall börja aktivt söka jobb igen
2013-06-30, 23:20
Medlem
Citat:
Tack för svar! Då kan man förhoppningsvis få reda på tidigt om man är placerad som reserv och isåfall börja aktivt söka jobb igen

Vi ryckte in 10 juni, fick beskedet 22 mars så det är ca 1,5 månad innan inryck
2013-07-01, 02:57
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:

Mvh,

Sry, var lite trött. Vaken i 30+ h..

Sök på du om du är orolig, du har inget att förlora om du inte är upptagen dagligen.
2013-07-01, 12:06
Medlem
Ringde nyss och fick reda på att man fortfarande kan byta sitt förstahandsval om man vill, så ni som vill göra det borde ringa idag innan 15:00!

Fick även reda på att nomineringarna skulle börja ske nästa vecka och i mitten av juli kommer man få ett sms och ett brev angående GMUn.
2013-07-01, 13:09
Medlem
VxoOis avatar
Goddag!

Hörde idag att det krävs en 6:a i alla tester under mönstringen för att kunna söka markstrid? Stämmer detta?

Söker för övrigt in till GMU omgång 1 2014. Riktigt taggad!
2013-07-01, 13:21
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
Goddag!

Hörde idag att det krävs en 6:a i alla tester under mönstringen för att kunna söka markstrid? Stämmer detta?

Söker för övrigt in till GMU omgång 1 2014. Riktigt taggad!

Ne det krävs inte 6:or i allt för att få söka markstrid.. Vet inte vilka siffror som gäller, men det är inte 6or på allt. Tror nog snarare det är så 4or på allt är minsta för att kunna söka, eventuellt 5, men det är nog ganska svårt att komma in på sådana resultat.
2013-07-01, 13:26
Medlem
Yrkesvägledaren ringde precis upp mig och sa att det gick 1 plats på 3-4 sökande på Amfibie i Göteborg och Stockholm. Han sa att jag istället borde söka R3 och berättade lite om vad det var för något. Han övertygade mig så jag sökte dit istället.

Någon som vet vad R3 gör? Läser lite på Försvarsmaktens hemsida men om någon har varit där och gjort GMUn eller något annat så berätta gärna lite.

Han berättade inte vad man behövde för resultat men vad tror ni om mina chanser att komma in på R3?

Styrkelyft: 9
Inskrivningsprov: 7
Cykel: 7
psykolog: 6
Syn:B 0,9 på båda ögona
Hörsel: A
Tjänstbarhet: A
2013-07-01, 14:37
Medlem
VxoOis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Ne det krävs inte 6r i allt för att få söka markstrid.. Vet inte vilka siffror som gäller, men det är inte 6or på allt. Tror nog snarare det är så 4or på allt är minsta för att kunna söka, eventuellt 5, men det är nog ganska svårt att komma in på sådana resultat.

Okej, tack för svar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in