Var på prövning idag i Stockholm, lärde mig ett och annat som jag tänkte vore bra att veta för folk som ska söka. (Jag fick 8 i snitt på alla tester, inget under 7.)
Har du/har du haft lätt allergi/astma/ledvärk eller något annat som egentligen inte påverkar din prestationsförmåga utan är mer ett irriterande drag? Nämn det inte ens när de frågar, du har aldrig haft det. Jag hade väldigt lätt astma när jag var 10-12 år gammal. Det har aldrig påverkat min kondition det minsta medans utan sänkte mitt "friskhetsbetyg" ifrån A till ett E, vilket är det lägsta, trots en 8:a på cykeln.
En annan som var där nämnde att han var pollenallergiker med symptomen lätt snuva och rinniga ögon, samma hände med honom.
När det kommer till psykologen så ska du svara på alla frågor som om du är en perfekt människa. Skulle du bli stressad i eldstrid? Pfff, Nej. Är du redo att döda någon ifall du var tvungen? Pfff, Ja.
Om du ger ett svar på någon fråga som skulle ge minsta lilla hint att du inte är perfekt så kommer det sänka ditt betyg.
Jag fick frågan om jag hade gjort något kriminellt. Mitt svar: När jag var 10 år så snattade jag en chokladbit pga grupptryck. Detta ledde till att jag i 40minuter behövde övertala henne att jag inte skulle kunna tänka mig göra något kriminellt igen och att jag inte hade kriminella tendenser. Bla så sa hon att hon var orolig att det fanns en chans att jag skulle begå saker som rån och stöld bara för att jag snattade en jävla palle kuling för 10 jävla år sedan.
Så tänk på det

Ljug röven av er.