2013-04-13, 01:58
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Jahapp! Då ska man ner till Kristianstad i slutet på april och snacka lite med herr yrkesvägledare. Allting lutar mot att det blir markstrid på LG. Det är ett regemente jag skulle trivas på ifall jag inte lyckas med det jag vill, komma in på officersprogrammet.

FRÅGA: Är det fruktansvärt svårt att komma in på OP ifall man gör GMU, KMU och sen söker direkt till nästa höst alltså?

Det är nu för tiden enklare att komma in på OP än någonsin med tanke på hur lite folk som söker. Inte ens tre sökande per plats.
2013-04-13, 14:11
Avslutad
Fick en sjua på i-testet, en nia på styrkan samt en sjua på konditionen. Men psykologen gav mig bara en femma. När kan jag söka igen och göra om psykologen? Vill nämligen komma in på k3.

PS. Hur är amf i Stockholm?
2013-04-13, 14:21
Medlem
Henksteppas avatar
Hej, är inne på min provanställning nu och har bestämt mig för att säga upp mig pga. elitidrottande.

Min fråga är hur lång uppsägningstid det är under min provanställning? Har snart gjort mina 6 månader men har bestämt mig för att säga upp mig nu i veckan.
2013-04-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henksteppa
Hej, är inne på min provanställning nu och har bestämt mig för att säga upp mig pga. elitidrottande.

Min fråga är hur lång uppsägningstid det är under min provanställning? Har snart gjort mina 6 månader men har bestämt mig för att säga upp mig nu i veckan.

Du ska nog kunna sluta när du vill. Dock tar det lite tid att avrusta. Saker som ger en behörighet och tillträde ska lämnas in, utrustning, enkett ska fyllas osv.
2013-04-13, 15:12
Medlem
Henksteppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOtippad
Du ska nog kunna sluta när du vill. Dock tar det lite tid att avrusta. Saker som ger en behörighet och tillträde ska lämnas in, utrustning, enkett ska fyllas osv.

Ah okejokej tack! jo vi har kasserntjänst hela veckan nu så borde väll kunna avrusta allt nu i veckan tycker man ju
2013-04-13, 15:33
Medlem
Platonfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henksteppa
Ah okejokej tack! jo vi har kasserntjänst hela veckan nu så borde väll kunna avrusta allt nu i veckan tycker man ju
Beror väl på vad du har för tjänst, vet att man kan ha upp till 3 månaders uppsägningstid i Flottan iaf.

Men har hört om folk som kunnat gå samma dag.
2013-04-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platonfreak
Beror väl på vad du har för tjänst, vet att man kan ha upp till 3 månaders uppsägningstid i Flottan iaf.

Men har hört om folk som kunnat gå samma dag.

3 månader under provanställning? Borde kanske ha läst lappen... låter extremt länge.
2013-04-13, 16:39
Medlem
Hur svårt är det att bli antagen till GMU egentligen? Hur kan jag öka mina chanser?

Jag har god syn & hörsel, är i hyfsat god form (ska träna mycket innan antagningsprövningen), är inte mentalt labil utan snarare helt normal.

Edit: Är det meriterande att ha goda språkkunskaper i Engelska och Tyska?
Senast redigerad av BernardBenedictus 2013-04-13 kl. 16:46.
2013-04-13, 16:50
Medlem
Platonfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
Hur svårt är det att bli antagen till GMU egentligen? Hur kan jag öka mina chanser?

Jag har god syn & hörsel, är i hyfsat god form (ska träna mycket innan antagningsprövningen), är inte mentalt labil utan snarare helt normal.

Edit: Är det meriterande att ha goda språkkunskaper i Engelska och Tyska?
Svar ja, goda betyg och god fysik brukar vara meriterande när man söker. Självklart måste du klara vissa tester men det är inte särskilt svårt att bli antagen.

Redan vid mönstringen letar dem efter officers-material så det gäller att brösta upp sig med det man har !
2013-04-13, 17:15
Medlem
Ungefär hur tungt behöver man lyfta för att få 8-9 på styrketestet?
2013-04-13, 19:21
Medlem
Slomoes avatar
Citat:

Jag snittade 814 newton på två försök och fick en åtta. Det var faktiskt lättare än vad jag trodde det skulle vara. Använd hela kroppen och dra som fan från början till slut så ska du nog inte ha några problem
2013-04-13, 20:53
Medlem
Citat:

Jag snittade 1311 newton på två lyft, bara å ta i för kung och fosterland!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in