2012-04-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Det finns gott om överviktiga personer inom Försvarsmakten. Har även sett bilder på överviktiga som genomför GMU. Vem som helst kan klara GMU, det är knappast så att stjärnornas elit söker sig till en militärutbildning.

Skenet kan bedra.

Har du själv kommit in på GMU?
2012-04-09, 21:58
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Skenet kan bedra.

Har du själv kommit in på GMU?
2012-04-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Det finns gott om överviktiga personer inom Försvarsmakten. Har även sett bilder på överviktiga som genomför GMU. Vem som helst kan klara GMU, det är knappast så att stjärnornas elit söker sig till en militärutbildning.

Synd bara att det är många överviktiga/otränade som kom in på samma GMU som jag kom in på men som inte klarade av utbildningen pga deras fysiska förmåga. Även några som inte var per definition "överviktiga".

FEFBG, 3 km på kanske 12-14 min, kunna göra 3x15 armhävningar o liknande så bör du klara av GMU. Du får inte ha problem med att gå längre sträckor med packning bara, det är de flestas problem.
2012-04-10, 01:32
Medlem
Bestämde mig för att köra på GMU.
Ansökte på försvarsmaktens sida fast jag vet inte exakt hur och vad jag ansökte till. Jag gjorde det snabbt och har glömt det. Kan man på något sätt kolla upp detta? Och ifall jag inte ansökt och råkat klicka bort det, kan jag söka nu?
2012-04-10, 22:23
Medlem
Poita_s avatar
Jag undrar hur det ligger till med sjuksyster på gmu, ponera att man skulle berätta för henne att man är lite deppig, det är ju meningen att hon ska ha tystnadsplikt och så. Men finns det risk för att det skulle äventyra ens chans att bli godkänd på gmu eller påverka ens lämplighetsbedömning?

Särskilt utifall man kanske inte nämnde något till psykologen på rekryteringsmyndigheten om någon deppighet...

Vad tror ni?
2012-04-10, 22:33
Medlem
Lillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Jag undrar hur det ligger till med sjuksyster på gmu, ponera att man skulle berätta för henne att man är lite deppig, det är ju meningen att hon ska ha tystnadsplikt och så. Men finns det risk för att det skulle äventyra ens chans att bli godkänd på gmu eller påverka ens lämplighetsbedömning?

Särskilt utifall man kanske inte nämnde något till psykologen på rekryteringsmyndigheten om någon deppighet...

Vad tror ni?

Jag kan tänka mig att det skulle bli negativt för dig. Hade jag varit du så skulle jag hållit tyst. Så länge du inte tänkt göra något dumt under GMUn pga din deppighet så att du äventyrar alla andras säkerhet, men din egna ja det avgör du själv vad du vill göra med ditt skarpladdade vapen mot dig själv
2012-04-11, 00:26
Medlem
När får vi som sökt GMU 4/5 veta om vi får komma till mönstringen eller inte? Börjar bli jobbigt att vänta nu.
2012-04-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersBack
Bestämde mig för att köra på GMU.
Ansökte på försvarsmaktens sida fast jag vet inte exakt hur och vad jag ansökte till. Jag gjorde det snabbt och har glömt det. Kan man på något sätt kolla upp detta? Och ifall jag inte ansökt och råkat klicka bort det, kan jag söka nu?

Bump
2012-04-11, 08:54
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaa
Jag kan tänka mig att det skulle bli negativt för dig. Hade jag varit du så skulle jag hållit tyst. Så länge du inte tänkt göra något dumt under GMUn pga din deppighet så att du äventyrar alla andras säkerhet, men din egna ja det avgör du själv vad du vill göra med ditt skarpladdade vapen mot dig själv
På vilket sätt menar du? Hon har ju tystnadsplikt så vad menar du skulle hända?
2012-04-11, 10:44
Medlem
Lillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
På vilket sätt menar du? Hon har ju tystnadsplikt så vad menar du skulle hända?

Jag tror att hon har en skyldig att rapportera om hon känner att du inte skulle klara av det av olika anledningar.
2012-04-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
När får vi som sökt GMU 4/5 veta om vi får komma till mönstringen eller inte? Börjar bli jobbigt att vänta nu.

Citat:
-Vi skickar ut kallelser till test med början den 20 april. Observera att det tar några dagar från att vi skickar kallelsen till att du får hem den i din brevlåda.

-Antagningsprövningen genomförs från och med den 2 maj till och med den 29 juni.

-Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 18 juli. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar.

http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-for-forsvarsmakten/datum-for-ansokan-tester-och-utbildningar/
2012-04-11, 12:05
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=dCqM7VSUNkU&feature=player_embedded

Det har kommit en ny video om GMU. Nu är det individuell vecka där man gör om det man missat eller inte klarat av. Tydligen ska man också genomgå hälsoundersökning. Är det någon som gjort GMU som kan tala om varför man gör denna, och om man nu mot förmodan tex. skulle dragit på sig en hörselnedsättning (mycket buller under utbildningen) eller ha fått några andra fysiska defekter (som man inte störs nämnvärt av), kommer man måsta avbryta då alt. inte få söka sig vidare efter utbildningens slut, eller är det bara för att kolla hur rekryterna ligger till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in