Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-30, 01:35
  #8761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag är ganska negativ till etnopluralism och har konsekvent förkastat det som en infantil och naiv ideologi. I praktiken sympatiserar jag dock i begränsad mån med vissa "etnopluralistiska" tankegångar och förhållningssätt men jag hatar att folk ska tjata om skiten eftersom jag genomskådar det för vad det är. Det är en politiskt korrekt utväg. Det är något som på ett infantilt sätt appellerar till någon slags "rättvisa" och högre makt som aldrig har funnits. Det är en hopplöst vit och naiv grej. Etnopluralism känns också väldigt defaitistiskt och undergivet.

Det som gäller är att värna och gynna vårt eget folk och vår egen ras till varje pris, utan att be om ursäkt för detta eller hänvisa till nån "rättvisa" eller något hypoteteiskt FN-system. Vi är störst, bäst och vackrast och ska gör allt som krävs för att värna och gynna vårt folk och alla som står i vägenför vår framfart gör bäst i att flytta på sig. Detta är grundinställningen som alla sunda och riktiga nationalister bör ha. Sen tillkommer såklart praktiska realiteter och relationer med grannar, handel, eventuella allianser och ibland naturliga sympatier med främmande grupper och deras kamp. Detta innebär dock inte att man behöver förfalla till att förespråka omöjligt nonsens som "etnopluralism".

P.S. Jag företräder inte SvP på något sätt.
Ord och inga visor, vi tar vad vi vill ha och Etnopluralismen är till för bögar, kvinnor och småpojkar?

Används etnopluralismen mest som ett retoriskt knep för att peka på de äckliga pk-ivrarnas dubbelmoral? Där vissa folk får ha ett eget land och ett eget folk, men andra inte, då vissa är, så att säga, mer lika än andra.
Citera
2013-06-30, 02:09
  #8762
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Ord och inga visor, vi tar vad vi vill ha och Etnopluralismen är till för bögar, kvinnor och småpojkar?

Används etnopluralismen mest som ett retoriskt knep för att peka på de äckliga pk-ivrarnas dubbelmoral? Där vissa folk får ha ett eget land och ett eget folk, men andra inte, då vissa är, så att säga, mer lika än andra.
Visst kan en etnopluralistisk retorik vara ett medel i debatter vid givna tillfällen men det är aldrig slutstationen.
Citera
2013-06-30, 02:20
  #8763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Ord och inga visor, vi tar vad vi vill ha och Etnopluralismen är till för bögar, kvinnor och småpojkar?

Används etnopluralismen mest som ett retoriskt knep för att peka på de äckliga pk-ivrarnas dubbelmoral? Där vissa folk får ha ett eget land och ett eget folk, men andra inte, då vissa är, så att säga, mer lika än andra.
Etnopluralismen är byggd på en felaktig grund. Den förutsätter att alla raser och folk har ett lika värde, och att det är på grund av det svenskar och alla andra vita folk har rätt att existera. Det är ett felaktigt sätt att se på saker och ting. Vi vill att vårt folk ska existera just för att vi prioriterar det mer än något annat folk. Problemet med etnopluralismen är att den inte är baserad på verkligheten; vi måste prioritera vårt egna folk rätt till liv före alla andras. Skulle vi behöva ta ett annats folks land eller resurser för att överleva, så måste vi göra det.

Det gör den till en viss del, och det kan säkert finnas poänger med det. Men vi borde inte bygga upp en argumentation kring en felaktig utgångspunkt. Utgår man från fel grunder så kan man hamna fel i sitt politiska tänkande i övrigt.
Citera
2013-06-30, 11:39
  #8764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Jo, även som "ras-materialist " så inser ju jag att människans natur är mer komplicerad än många "mindre" utvecklade arter här på planeten och visst finns det andra pusselbitar än ras.

Men att tro att man kan förstå helheten om man förnekar biologin/materiella grundförutsättningar, det tror jag inte ä möjligt!!

Förnekar inte rasens vikt för skilda civilisationer! Jag delar uppfattningen!
Citera
2013-06-30, 11:59
  #8765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Ingen nationalism utan folkmedvetande!

En världsåskådning (nationalismen exempelvis), eller ideologi eller människosyn som det också brukar kallas, ligger naturligtvis till grund för utformandet av de politiska sakfrågorna. Det är inget konstigt med det.

Den politiskt korrekta, rasförnekande, världsåskådningen (ofta kallad för kulturmarxism) är ett annan ideologi, människosyn. Många menar att den sverigedemokratiska partipolitiken utformas utifrån denna.


Nationalism utelämnar etniciteten är min uppfattning! Jag vill poängtera vikten av etnisk tillhörighet dock. Skillnaderna mellan civilisationer spelar roll efter etnicitet! Förnekar inte rasens grund till våra liv!
Inget emot SVP för övrigt, delar de flesta uppfattningarna!
__________________
Senast redigerad av Aristokraten.S 2013-06-30 kl. 12:05.
Citera
2013-06-30, 12:31
  #8766
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
Nationalism utelämnar etniciteten är min uppfattning! Jag vill poängtera vikten av etnisk tillhörighet dock. Skillnaderna mellan civilisationer spelar roll efter etnicitet!

I nationalismens vagga, i mänsklighetens gryning, behövde vi [våra förfäder] kanske inte värja sig [vad vi känner till i varje fall] mot främmande folkslag på samma sätt som under det senaste årtusendet, utan då var den nationalistiska världsåskådningen en naturlig del av människornas vardag. Vi kan naturligtvis ana att myter om troll och dylikt är folkminnen från möten mellan olika raser som levt vidare över generationerna och förlorat sin detaljrikedom över åren, medan de vetenskapliga rönen istället talar om mänskliga raser som gått förlorade genom naturens järnhårda kontroll [i den stenhårda konkurrensen om livsrum]. Vi får se om framtida forskning kan avslöja mer kring dessa historiska skeenden.

Jag menar att folkmedvetande är en naturlig del av nationalismen och har alltid varit det, om vi bortser från [framförallt franska] konservativa tänkares ansträngningar för att förklena och omdefiniera nationalismen i ett försök att underkasta den sin egen snäva, konservativa världsbild.

Det är naturligtvis under de senare århundradena som biologiska och vetenskapliga rön satts på pränt, men det är en naturlig utveckling som hänger samman med den ursprungliga nationalismen vilken "är en konsekvens av att etnocentrism, tendensen att föredra genetiskt mer lika individer framför genetiskt mindre lika individer, är evolutionärt fördelaktig, har selekterats fram och blivit universellt förekommande bland mänskliga populationer. I den bemärkelsen är nationalism ett uråldrigt och naturligt fenomen."

Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
Förnekar inte rasens grund till våra liv! Inget emot SVP för övrigt!

Tack, det låter bra.
Citera
2013-06-30, 13:11
  #8767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
I nationalismens vagga, i mänsklighetens gryning, behövde vi [våra förfäder] kanske inte värja sig [vad vi känner till i varje fall] mot främmande folkslag på samma sätt som under det senaste årtusendet, utan då var den nationalistiska världsåskådningen en naturlig del av människornas vardag. Vi kan naturligtvis ana att myter om troll och dylikt är folkminnen från möten mellan olika raser som levt vidare över generationerna och förlorat sin detaljrikedom över åren, medan de vetenskapliga rönen istället talar om mänskliga raser som gått förlorade genom naturens järnhårda kontroll [i den stenhårda konkurrensen om livsrum]. Vi får se om framtida forskning kan avslöja mer kring dessa historiska skeenden.

Jag menar att folkmedvetande är en naturlig del av nationalismen och har alltid varit det, om vi bortser från [framförallt franska] konservativa tänkares ansträngningar för att förklena och omdefiniera nationalismen i ett försök att underkasta den sin egen snäva, konservativa världsbild.

Det är naturligtvis under de senare århundradena som biologiska och vetenskapliga rön satts på pränt, men det är en naturlig utveckling som hänger samman med den ursprungliga nationalismen vilken "är en konsekvens av att etnocentrism, tendensen att föredra genetiskt mer lika individer framför genetiskt mindre lika individer, är evolutionärt fördelaktig, har selekterats fram och blivit universellt förekommande bland mänskliga populationer. I den bemärkelsen är nationalism ett uråldrigt och naturligt fenomen."



Tack, det låter bra.

Absolut! Folkmedvetandet tillhör det undermedvetna. Idag syns den, eftersom Sveriges majoritet hotas. Utveckling sker! Således nationalismen förnyas!
Citera
2013-06-30, 15:19
  #8768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
Nationalism utelämnar etniciteten är min uppfattning! Jag vill poängtera vikten av etnisk tillhörighet dock. Skillnaderna mellan civilisationer spelar roll efter etnicitet! Förnekar inte rasens grund till våra liv!
Inget emot SVP för övrigt, delar de flesta uppfattningarna!

Etnicitet/ras/blod är och har alltid varit den mest centrala och avgörande ingrediensen i all riktig nationalism. Du har helt enkelt bara helt fel och eftersom du mot bättre vetande framhärdar med dina felaktiga uppfattningar så är du sannolikt också en idiot.

Vi är trötta på rasfrämlingar, rasbastarder och rasblandare som ska hitta på massa dumheter för att de ska kunna klämma in sig själva eller sina husdjur i nationalismen, i Sverige, i svenskheten och i vitheten. Du är förmodligen bara ännu en av dessa tröttsamma och förvirrade "nysvenskar". Åk hem till Iran.
__________________
Senast redigerad av Varnagel 2013-06-30 kl. 15:21.
Citera
2013-06-30, 16:48
  #8769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Etnicitet/ras/blod är och har alltid varit den mest centrala och avgörande ingrediensen i all riktig nationalism. Du har helt enkelt bara helt fel och eftersom du mot bättre vetande framhärdar med dina felaktiga uppfattningar så är du sannolikt också en idiot.

Vi är trötta på rasfrämlingar, rasbastarder och rasblandare som ska hitta på massa dumheter för att de ska kunna klämma in sig själva eller sina husdjur i nationalismen, i Sverige, i svenskheten och i vitheten. Du är förmodligen bara ännu en av dessa tröttsamma och förvirrade "nysvenskar". Åk hem till Iran.

"Vi är trötta". Du får inget gehör, oavsett åsikt, eftersom du är trångsynt och proklamerar för falska grunder. Du påstår, men bevisar inget! Vem lär av dig? Likaså trött på rasbeblandning och fjollor. Du är obildad, typiskt blattebeteende!

Jag hävdar aldrig min oskuld till etnicitetens innebörd, tvärtom, tror den spelar roll för all framtiden! Nationalister finns, utan raslig tro! Olika typer av nationalism!
__________________
Senast redigerad av Aristokraten.S 2013-06-30 kl. 17:06.
Citera
2013-06-30, 16:53
  #8770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
"Vi är trötta". Du får inget gehör, oavsett åsikt, eftersom du är trångsynt och proklamerar för falska grunder. Du påstår, men bevisar inget! Hur ska jag kunna lära av dig? Likaså trött på rasbeblandning, o andra sidan på obildade snorungar med. Typiskt blattebeteende!

Inse att du har fel, acceptera att jag har rätt och anamma det jag skriver som din nya och korrekta åsikt/uppfattning. Svårare än så är det inte.

Eller så kanske du kan ta och googla och läsa på lite grundläggande och översiktligt kring de ämnen du har felaktiga uppfattningar kring?
Citera
2013-06-30, 17:10
  #8771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Inse att du har fel, acceptera att jag har rätt och anamma det jag skriver som din nya och korrekta åsikt/uppfattning. Svårare än så är det inte.

Eller så kanske du kan ta och googla och läsa på lite grundläggande och översiktligt kring de ämnen du har felaktiga uppfattningar kring?

Hahah, min vetskap är från googlande! Jag hävdar aldrig min oskuld till etnicitetens innebörd, tvärtom, tror den spelar roll för all framtiden!

Din uppfattning är min. Jag hävdar enbart om nationalismens olika nivåer, tillika andra ideologiers nivåer. Inget annat! Sluta anfalla, tack
__________________
Senast redigerad av Aristokraten.S 2013-06-30 kl. 17:28.
Citera
2013-06-30, 17:28
  #8772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
Hahah, min vetskap är från googlande! Jag hävdar aldrig min oskuld till etnicitetens innebörd, tvärtom, tror den spelar roll för all framtiden!

Vi sympatiserar lika, troligtvis. Jag hävdar enbart om nationalismens olika nivåer, tillika andra ideologiers nivåer. Inget annat! Sluta anfalla, tack

Ok, men jag kommer alltid att anfalla alla som försöker förvränga, förvanska och förvirra nationalismens innehåll och budskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in