Citat:
Ord och inga visor, vi tar vad vi vill ha och Etnopluralismen är till för bögar, kvinnor och småpojkar? Jag är ganska negativ till etnopluralism och har konsekvent förkastat det som en infantil och naiv ideologi. I praktiken sympatiserar jag dock i begränsad mån med vissa "etnopluralistiska" tankegångar och förhållningssätt men jag hatar att folk ska tjata om skiten eftersom jag genomskådar det för vad det är. Det är en politiskt korrekt utväg. Det är något som på ett infantilt sätt appellerar till någon slags "rättvisa" och högre makt som aldrig har funnits. Det är en hopplöst vit och naiv grej. Etnopluralism känns också väldigt defaitistiskt och undergivet.
Det som gäller är att värna och gynna vårt eget folk och vår egen ras till varje pris, utan att be om ursäkt för detta eller hänvisa till nån "rättvisa" eller något hypoteteiskt FN-system. Vi är störst, bäst och vackrast och ska gör allt som krävs för att värna och gynna vårt folk och alla som står i vägenför vår framfart gör bäst i att flytta på sig. Detta är grundinställningen som alla sunda och riktiga nationalister bör ha. Sen tillkommer såklart praktiska realiteter och relationer med grannar, handel, eventuella allianser och ibland naturliga sympatier med främmande grupper och deras kamp. Detta innebär dock inte att man behöver förfalla till att förespråka omöjligt nonsens som "etnopluralism".
P.S. Jag företräder inte SvP på något sätt.
Det som gäller är att värna och gynna vårt eget folk och vår egen ras till varje pris, utan att be om ursäkt för detta eller hänvisa till nån "rättvisa" eller något hypoteteiskt FN-system. Vi är störst, bäst och vackrast och ska gör allt som krävs för att värna och gynna vårt folk och alla som står i vägenför vår framfart gör bäst i att flytta på sig. Detta är grundinställningen som alla sunda och riktiga nationalister bör ha. Sen tillkommer såklart praktiska realiteter och relationer med grannar, handel, eventuella allianser och ibland naturliga sympatier med främmande grupper och deras kamp. Detta innebär dock inte att man behöver förfalla till att förespråka omöjligt nonsens som "etnopluralism".
P.S. Jag företräder inte SvP på något sätt.

Används etnopluralismen mest som ett retoriskt knep för att peka på de äckliga pk-ivrarnas dubbelmoral? Där vissa folk får ha ett eget land och ett eget folk, men andra inte, då vissa är, så att säga, mer lika än andra.