2013-06-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rob1234
Joo, den tar en fin färg. Min dragon blev sanslös efter poleringen och sedan lite kött. Varmt, medium-rare nötkött gör susen...
Japp, och även i magen:-)
Citera
2013-06-26, 22:32
Medlem
OJ !!

har inte haft i en 300mm gyuto i handen innan.. Jä**ar vad stor kniv det är !!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4143413/Sharpening/Konosuke/WA-gyuto%20W2%20300mm/Konosuke%20W2%20300mm%20gyuto-3.jpg

Nakirin var RIKTIGT nice !! Måste få tag e fler av dessa !!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4143413/Sharpening/Konosuke/WA-Nakiri%20W2%20180mm/Konosuke%20W2%20180mm%20Nakiri-2.jpg
Citera
2013-06-28, 19:41
Medlem
Har ett set globalknivar men har nu även köpte en shun kaji santuko och nu vill jag framför allt fortsätta hålla skärpan på shunen så sitter och kollar på olika slipanordningar och har hittat en som går att ställa graderna på, vilket kan ju va bra så kan man även ställa efter globalknivarna jag har, så helt enkelt, vad säger panelen om denna produkten? page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&prod uct_id=1496&category_id=7&option=com_virtuemart&It emid=94

All input är bra input, tack.
Citera
2013-06-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Har ett set globalknivar men har nu även köpte en shun kaji santuko och nu vill jag framför allt fortsätta hålla skärpan på shunen så sitter och kollar på olika slipanordningar och har hittat en som går att ställa graderna på, vilket kan ju va bra så kan man även ställa efter globalknivarna jag har, så helt enkelt, vad säger panelen om denna produkten? page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&prod uct_id=1496&category_id=7&option=com_virtuemart&It emid=94

All input är bra input, tack.

En fungerande länk vore inte helt fel..
Citera
2013-06-29, 00:06
Medlem
[quote=gudis]OJ !!

[URL=
Citera
2013-06-29, 00:18
Medlem
christerys avatar
[quote=Parj|44097039][quote=gudis]OJ !!

[url=[/QUOTE]

Ehh, nu gick det lite för fort för mig...
Citera
2013-06-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
En fungerande länk vore inte helt fel..

Sorry blev en miss, nuda? http://www.cleancut.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypag e.tpl&product_id=1496&category_id=7&option=com_vir tuemart&Itemid=94
Citera
2013-06-29, 07:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Sorry blev en miss, nuda? http://www.cleancut.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypag e.tpl&product_id=1496&category_id=7&option=com_vir tuemart&Itemid=94
Den här typen av slipar har några grundläggande brister som man tyvärr inte kommer ifrån. Den största nackdelen är att man river av eggen på längden. Detta resulterar efter ett tag i skadad egg, inte så sällan urflisad på många ställen.

En annan nackdel är att man trots allt är begränsad när det gäller vinklar och strävheter. Det är dessutom svårt att komma åt bladroten och spetsen.

Helt klart har dock det här brynet en del fördelar jämfört med ett traditionellt Rollsharp-bryne. Dvs, om det funkar som det beskrivs.

~Paul~
Citera
2013-06-29, 07:41
Medlem
[quote=Parj|44097039][quote=gudis]OJ !!

[url=[/QUOTE]
Gjorde misstaget att använda appen igen...

Gudis, hur är stålet i dessa?
Citera
2013-06-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Den här typen av slipar har några grundläggande brister som man tyvärr inte kommer ifrån. Den största nackdelen är att man river av eggen på längden. Detta resulterar efter ett tag i skadad egg, inte så sällan urflisad på många ställen.

En annan nackdel är att man trots allt är begränsad när det gäller vinklar och strävheter. Det är dessutom svårt att komma åt bladroten och spetsen.

Helt klart har dock det här brynet en del fördelar jämfört med ett traditionellt Rollsharp-bryne. Dvs, om det funkar som det beskrivs.

~Paul~

Tack, jag får klura vidare då.
Citera
2013-06-29, 19:12
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~
Hur blir det om man avslutar med stringling med tex atutosol el.dyl? Kan det räcka för att återställa eggen?
Citera
2013-06-29, 19:16
Medlem
Haha, jag undrade hur många öl/vin du tryckt i dig innan du började skriva

Stålet är Shirogami eller White #2 och är riktigt fint verkar det som. Den var lätt att få "rakklar" om man kan säga så.. Grymt skärpa, nu skall vi bara se hur länge den håller med. Stålet är inte jättehårt, ligger runt 60-62 känns det som.

[quote=Parj|44098952]
Citat:
Ursprungligen postat av Parj
Gjorde misstaget att använda appen igen...

Gudis, hur är stålet i dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in