2013-06-28, 20:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
ok sorry.....
finns det någon ny sammanfattning av vad som framkommit som fakta senaste dagarna??
https://www.flashback.org/sp44090764
Citera
2013-06-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
KJ erkände säkert besöket vid ödehuset när han konfronterades med uppgiften att någon sett honom där.

Han har inte varit där inom tre dagar efter dumpningen, så eventuella iaktagelser bör ha skett innan 8 maj. finns det sådana..ej mig veterligt. Min känsla säger så men jag kan ha fel.. tror annan info om möjlig besök av mtGM av FP1 efter typ 6 maj är bara en trådsanning, inget annat.

Har de hittat händer, persedlar ?? De har hittat saker.. vad är saker som kan knytas.. verktyg, kläder eller emballage som ex.
Knappast händer för det är kvarlevor men de kan ju omforma så det passar utredningen just nu.

Informationen är luddig säkert medvetet från åklagare, det kan inte kopplas till plats eller annat. Det gör att förundersökningen kan jobba i lugn och ro.
Citera
2013-06-28, 21:01
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag kan förtälja att genom diverse kontakter och vänner i området så har just detta med foton och besök in i byggnaden upprört många, ett oerhört respektlöst uppträdande mot offret.. tidningen aftonbladet ville vara först in så de hade väl brutit upp om det var stängt och bommat.

Jag kanske missförstår, men anses det verkligen respektlöst att ta foton av en brottsplats och visa upp de bilderna för andra intresserade av fallet? Alltså det agerandet i sig?
Citera
2013-06-28, 21:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Vad kan en felaktig dom i det här målet kan få för följder, om du begriper, va va va då??? Kä ? Hä?

Läs min kommentar (13:11) till letsdoit's klarsynta inlägg så kanske du lär dig nåt.

Kä ? Hä? ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-28 kl. 21:22.
Citera
2013-06-28, 21:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han har inte varit där inom tre dagar efter dumpningen, så eventuella iaktagelser bör ha skett innan 8 maj. finns det sådana..ej mig veterligt. Min känsla säger så men jag kan ha fel.. tror annan info om möjlig besök av mtGM av FP1 efter typ 6 maj är bara en trådsanning, inget annat.

Har de hittat händer, persedlar ?? De har hittat saker.. vad är saker som kan knytas.. verktyg, kläder eller emballage som ex.
Knappast händer för det är kvarlevor men de kan ju omforma så det passar utredningen just nu.

Informationen är luddig säkert medvetet från åklagare, det kan inte kopplas till plats eller annat. Det gör att förundersökningen kan jobba i lugn och ro.
Jag kanske missförstod ditt inlägg, men uppgiften verkar vara en Expressen-sanning.
Citat:
22-åringen har enligt uppgift medgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags.
källa:http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/

Jag tror också att "saker" kan vara vad som helst.
Citera
2013-06-28, 21:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Då måste nån annan som har fått pm att KJ ringde VB tidigare under dagen den 4/5. Ber om ursäkt.
Ringde KJ till VB?
Jag minns bara att VB hade sms:at KJ.
Citat:
Vatchareeya Bangsuan, 20 år, skickade sms till minst en till person än den vän som hämtade henne från hemmet på lördagen den 4 maj.

- Det är sånt som ligger i förundersökningen. Jag kan inte gå in på några sådana saker, säger Kenneth Rautio, förundersökningsledare.
Källa:http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7661959
Citera
2013-06-28, 21:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kanske missförstod ditt inlägg, men uppgiften verkar vara en Expressen-sanning.
källa:http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/

Jag tror också att "saker" kan vara vad som helst.

Att han varit där, antingen själv eller med någon är jag rätt övertygad om. Tre pm:are och Expressens uppgift visar på det. Frågan är framförallt varför och vad han gjorde när han var där? Den andra frågan är hur många gånger han varit där? Ett vittne vallades ganska snart efter gripandet. Både vid ödehuset, men även kring själva fortet. Om detta rapporterades i media.
Citera
2013-06-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Jag kanske missförstår, men anses det verkligen respektlöst att ta foton av en brottsplats och visa upp de bilderna för andra intresserade av fallet? Alltså det agerandet i sig?

Det är ingen brottsplats det är jag säker på, det är en fyndplats.
För mig är det respektlöst och i tråden får vi ha vilka åsikter vi vill, min är att moder har man ej tagit hänsyn till i reportage och de som med entusiasm besökt och fotat platsen har visat NOLL respekt.
Lågnivå så det ryker om det och beteende och sådana individer hamnar under luppen då deras syn inte är vad som är normalt.

Undrar vad thailändare i norr känner när ens landskvinna blir så oerhört illa behandlad och en del t.o.m. njuter av att vara i samma rum som den avlidnes kvarlevor funnits.

Jag hade nog laddat bössan och gått på jakt...
Citera
2013-06-28, 22:16
Medlem
Personer med psykopati eller antisocial personlighetsstörning som den riktiga bedömningen är, kan bli dömd till sluten psykiatrisk vård om de har ngn tilläggsdiagnos och brottet är sådant att personen behöver vård.

Tror ni att KJ skulle sitta häktad på rättspsyk om det inte finns fog för det?

En så pass ung kille, i åldern då schizofreni bryter ut, som inte tidigare har begått brott, inget känt missbruk men AS diagnos, ad/hd ( enligt olika uppgifter) samt godman döms knappast till fängelse. Den här mannen behöver vård. Annars skulle han vara tillbaka på häktet i Luleå.

Läkarna har medgivit att mannen har en möjlig psykisk störning både nu och då mordet har begåtts. De vill även göra en större psykutredning. Detta förslås inte om det inte finns skäl för det. Skulle det vara enbart psykopati som en del gör gällande så skulle KJ inte sitta där an sitter nu.
Citera
2013-06-28, 22:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Absolut, så måste det bli. Jag håller med dig!

Allt annat än KVA - tidsbestämt eller livstids fängelse - vore en rättsskandal.
Citera
2013-06-28, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Allt annat än KVA - tidsbestämt eller livstids fängelse - vore en rättsskandal.
Absolut inte. Om KJ är skyldig tyder allt på att han har en störning som motiverar vård.
Citera
2013-06-28, 22:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Absolut inte. Om KJ är skyldig tyder allt på att han har en störning som motiverar vård.

Rent nonsens. Rappakalja. KJ har en störning, så är det, men den kommer inte att hindra att han döms till fängelse. Inte en chans - eller ingen risk att han undgår fängelse och döms till vård, beroende på hur man väljer att se på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in