2013-06-28, 19:57
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur jag kommit till den slutsatsen ? That's for me to know and you to find out, okay.

Du önsketänker Spindelfrida, det kommer att ske (fängelse). Man kommer att se till att den psykiska störningen inte utgör ett hinder för placering på KVA. Fattat ?

Härmed hobbyanalyserar jag dig: Du har diagnosen megalomani. Punkt.
F ö tycker jag du ska läsa på om fängelseförbudet - reglerat i Brottsbalken.
Citera
2013-06-28, 20:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Då det är publicerat i tråden känner jag mig inte tvungen att söka reda på allt som nämnts för att bevisa något obetydligt. Bara att leta själv om du vill veta.

Haha, ja nu blev det sexualsadism helt plötsligt. Jag har lagt upp över 5000 bilder varav ett stort antal av dessa innehåller våld. "sexualsadistiska" bilder står i minoritet och är inget jag är. Som tidigare påpekat har du missförstått hela bloggen. Jag bönar eller ber inte om någonting, uppmanar bara internetkrigare och självutnämna kvasimongoloida nätdetektiver att inte hänga ut folk. Dels för att det strider mot reglerna och dels för att det är efterblivet.
Isf har jag också missförstått bloggen, så vad är syftet med dessa bilder?
De bilder du lagt upp är knappast nåt som gemene man har i sina album, eller hur? Visst, det är andra som fotat, men du har lagt upp bilderna.
De bilderna du tagit själv är mest bara fula.

Det strider inte mot reglerna att hänga ut folk så länge man maskar namnen. Det strider däremot mot reglerna att spekulera om eller avslöja vem som döljer sig bakom ett alias, men din blogg har du ju själv bekräftat för oss.

Du är säkert en helt harmlös figur, men du måste förstå att ryktet om arrangerade kroppsdelar riktar blickarna mot bloggar som din.
För mig är det helt ofattbart hur man kan lägga upp så sjuka bilder på sin blogg, är det nåt man är öppen med eller håller man tyst om det?
Vet t.ex dina nära om din blogg.
Citera
2013-06-28, 20:03
Medlem
highfives avatar
Att KJ har någon form av störning i grunden ur ett psykiatriskt perspektiv råder det inget tvivel om man ska tro på olika vittnesuppgifter och viss info som framkommit i tråden. Om det är fråga om en mer allvarlig störning som ex psykopati är inte klarlagt. Att vara psykopat eller inte är en gradfråga. Vissa människor har drag av psykopati utan att de får diagnosen psykopat.

KJ kan likväl ha drabbats av någon form av psykos som bidragit till det som skett. En psykisk störning i kombination med ex en psykos kan förändra en harmlös människa till något helt annat.
Citera
2013-06-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ja, men folk har försökt ta reda på min faktiska identitet och hängt ut någon sävastbo och umeåbagare här i tron att det var jag. Jag tänker inte bara på mig och jag har flera gånger innan jag blev ett ämne för diskussion här skrivit i tråden att man inte borde hänga ut folk titt som tätt på vad jag tycker är mycket mycket lösa grunder. Min blogg hade jag inte brytt mig om speciellt mycket om ni diskuterade. Men då den "kampanj" som förts mot den varit så hatisk och min användare här är kopplad till den (dels pga vissa användares uthängning här i tråden och dels pga av att jag länkat till min blogg i andra trådar) och folk försökt hänga ut mig på riktigt tycker jag inte det är ok längre. Men nu är ju skadan redan gjord. Uppmanar bara tråden att tänka efter lite noggrannare i framtiden innan ni väljer att hänga ut folk rent allmänt.

Sen tycker jag att jag varit väldigt tillmötesgående i tråden och försökt svara alla frågor (som inte är helt knasiga) och alla tänkande individer bör inse att jag inte har något med fallet att göra. Jag är bara en i mängden av intresserade, om än med en lite mer makaber syn på det hela.

EDIT: Jag har inte det sparat och orkar inte gå igenom tusentals sidor på jakt efter länkar. Men någon annan kanske kan hjälpa. Jag tänker huvudsakligen på en som satt i en bil vid polisspärrarna och knäppte kort och la upp på facebook, en i tråden som la upp bilder från när denna var inne i huset och kommentarer som "jag var också inne i huset idag" som förekommit i tråden.

Uppenbarligen inte.

Jag fördjupar mig inte i posterna om satanism mm på denna tråd. Men en sak kan jag iaf konstatera att en del i Boden har iaf skapat intresse från tråden på olika sätt.

Det är enligt min mening väldigt "dark" intressen som inte är normala och vid ett "styckmord" givetvis hamnar under luppen.

Sen att man uppenbarligen besöker FP1, tar foton och allmänt verkar vara "påtänd" av faktumet att offrets kroppsdelar funnits där, det ger aningen dåliga vibbar om det psykiska tillståndet hos besökare.

Tycker "OY" har ställt bra frågor angående just "close activity" vid bl.a. fynd 1.

Jag kan förtälja att genom diverse kontakter och vänner i området så har just detta med foton och besök in i byggnaden upprört många, ett oerhört respektlöst uppträdande mot offret.. tidningen aftonbladet ville vara först in så de hade väl brutit upp om det var stängt och bommat.

Ingen brydde sig om familjen, modern eller styvpappan.. nä dem skiter vi väl i.. hon kan väl inte vara dotter till någon.. hon är ju styckad och det är lusta att få gå in i detta rum.
Citera
2013-06-28, 20:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
FU är sekretessbelagd och det är inte ovanligt när man kan misstänka sexuella inslag, rituella inslag mm.

Man kommer aldrig innan FUP lämnas till TR att yppa något om känsliga delar i FU.
Finns absolut ingen anledning för åklagaren att puffa ut info som ändå inte förändrar åtalet, bara för att blidka allmänhetens törst på smaskig info.

Frågan din om hjälp från allmänheten kan väl besvaras så, de anser sig inte behöva allmänhetens hjälp just nu och förmodligen ej heller under resans gång mot åtal. De har ringat in dem/de som är intressanta för förhör och kan ge när-info om mtGM och förehavanden.
Nu är det parallellt med förhör med mtGM att samtidigt eventuellt avföra eventuella medGM eller "städare" som skulle kunna misstänkas.

Dock så lider tråden och vårt intresse för fallet då det inte läcker något.. men tyvärr får vi nog hålla oss med de lilla fakta tråden har och kanske grotta i hur kan mtGM genomfört det tidsmässigt, vilka platser kan ha använts, transportmedel etc..

Inte hade jag varit ledsen för lite läckage men vi lär knappast få det.

Tror ingen är intresserad av "smaskig" info. för det "smaskiga" som kommer att läggas i dagen. Däremot har allmänheten ett legitimt intresse av att veta hur långt KJ gick i sitt grisande med Vatchareeya. En empatilös psykopats verk. Om inte annat för att förstå domen och straffutmätningen när den dagen kommer.
Citera
2013-06-28, 20:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Efter att KJ blev anhållen, skrev en tidning (enligt deras källa) att KJ har erkänt att han har varit vid ödehuset några dagar innan han blev arresterad. Jag tror att polisen hade span runt hans lägenhet, f huset och stugan men som du säger ville de inte väcka hans uppmärksamhet och körde sällan efter honom. Men säkerligen hade de full koll på hans mobiltrafik och visste vilka delar av stan han befann sig eller med vilka pratade han i telefon och vad de pratade om. Jag tror att KJs mobil blir det största vapnet för åklagarna.
KJ erkände säkert besöket vid ödehuset när han konfronterades med uppgiften att någon sett honom där.
Citera
2013-06-28, 20:25
Medlem
ber om ursäkt om detta varit uppe i tråden men finns det någon sanning i ett rykte jag har hört som lyder att han har varit uppe på Åhléns tak för ett antal år sedan och skjutit med vapen (jag tar för givet att med vapen avses airsoft)?
Citera
2013-06-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror ingen är intresserad av "smaskig" info. för det "smaskiga" som kommer att läggas i dagen. Däremot har allmänheten ett legitimt intresse av att veta hur långt KJ gick i sitt grisande med Vatchareeya. En empatilös psykopats verk. Om inte annat för att förstå domen och straffutmätningen när den dagen kommer.

Det får du vänta till när FUP kommer, tro inte att åklagaren kommer torgföra det och jag håller med henne. Delge bara vad som kan föra utredningen framåt i eventuellt nya tips om det finns frågetecken, annars..håll käft.
Citera
2013-06-28, 20:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Härmed hobbyanalyserar jag dig: Du har diagnosen megalomani. Punkt.
F ö tycker jag du ska läsa på om fängelseförbudet - reglerat i Brottsbalken.

Läsa på ? Jag är bekant med BrB 30:6 / BrB 31:3 (Psykisk störning) och dessa lagrums betydelse för särskild rättsverkan av brott.
Citera
2013-06-28, 20:30
Avslutad
vet inte om detta har nån betydelse eller varit uppe tidigare...
enligt svenska mord så var k.j med under fallen angel ...även bild på han därifrån som jag uppfattade ..se länken..
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=11231.msg85554;topicseen#msg85554
Citera
2013-06-28, 20:34
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
vet inte om detta har nån betydelse eller varit uppe tidigare...
enligt svenska mord så var k.j med under fallen angel ...även bild på han därifrån som jag uppfattade ..se länken..
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=11231.msg85554;topicseen#msg85554

Jo, Fallen Angel har redan varit uppe i tråden. Exakt 124 gånger.

Innan man skriver kan man använda sökfunktionen. (Inte menat på ett sarkastiskt sätt!)
Citera
2013-06-28, 20:40
Avslutad
ok sorry.....
finns det någon ny sammanfattning av vad som framkommit som fakta senaste dagarna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in