2013-06-28, 19:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar att den bil som synts vid KJ lägenhet kan vara en helt annan mörk bil.
Det kan det säkert vara, men varför då hugga en bilägare vilken som helst pga hans och systerns (!) bostadsadresser, eller för att bilägaren haft problem!?
Citera
2013-06-28, 19:14
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du är den som minst av alla har anledning att känna sig uthängd, du är anonym, och jag hoppas att det så förblir, lite empati har jag. Dock är din blogg högst offentlig, från Thailand till Grönland, och vill du inte att den diskuteras ska du stänga ner den tycker jag. Männen med kukar hängandes ur munnen, är inte de uthängda? Vad gör att du anser att ditt uthängande är mer försvarligt än Flashbackskribenternas? Du verkar ha en von uber attityd utan dess like, kom ner på jorden nu.

Menar du att bildbevisen finns här i tråden? Länka gärna, jag hittar inte.

Ja, men folk har försökt ta reda på min faktiska identitet och hängt ut någon sävastbo och umeåbagare här i tron att det var jag. Jag tänker inte bara på mig och jag har flera gånger innan jag blev ett ämne för diskussion här skrivit i tråden att man inte borde hänga ut folk titt som tätt på vad jag tycker är mycket mycket lösa grunder. Min blogg hade jag inte brytt mig om speciellt mycket om ni diskuterade. Men då den "kampanj" som förts mot den varit så hatisk och min användare här är kopplad till den (dels pga vissa användares uthängning här i tråden och dels pga av att jag länkat till min blogg i andra trådar) och folk försökt hänga ut mig på riktigt tycker jag inte det är ok längre. Men nu är ju skadan redan gjord. Uppmanar bara tråden att tänka efter lite noggrannare i framtiden innan ni väljer att hänga ut folk rent allmänt.

Sen tycker jag att jag varit väldigt tillmötesgående i tråden och försökt svara alla frågor (som inte är helt knasiga) och alla tänkande individer bör inse att jag inte har något med fallet att göra. Jag är bara en i mängden av intresserade, om än med en lite mer makaber syn på det hela.

EDIT: Jag har inte det sparat och orkar inte gå igenom tusentals sidor på jakt efter länkar. Men någon annan kanske kan hjälpa. Jag tänker huvudsakligen på en som satt i en bil vid polisspärrarna och knäppte kort och la upp på facebook, en i tråden som la upp bilder från när denna var inne i huset och kommentarer som "jag var också inne i huset idag" som förekommit i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Att missförstå det du lägger upp på din blogg är väl inte så troligt då bilderna talar sitt eget språk.

Uppenbarligen inte.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-06-28 kl. 19:17.
Citera
2013-06-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Angående alla diffusa mediauppgifter och rykten om rituella tecken, bortskuret foster/livmoder, skändningar, mönster etc. Har vi alls någon trovärdig källa på något av detta?

Ponera att det är rituellt - varför går de inte ut med detaljer?! (Hur i h-e kan det skada utredningen? Eller beror tystnaden på att de vill skona VB´s anhöriga?)

Hur i h-e kan polisen tro att de ska få hjälp/tips från allmänheten om de inte berättar något?

FU är sekretessbelagd och det är inte ovanligt när man kan misstänka sexuella inslag, rituella inslag mm.

Man kommer aldrig innan FUP lämnas till TR att yppa något om känsliga delar i FU.
Finns absolut ingen anledning för åklagaren att puffa ut info som ändå inte förändrar åtalet, bara för att blidka allmänhetens törst på smaskig info.

Frågan din om hjälp från allmänheten kan väl besvaras så, de anser sig inte behöva allmänhetens hjälp just nu och förmodligen ej heller under resans gång mot åtal. De har ringat in dem/de som är intressanta för förhör och kan ge när-info om mtGM och förehavanden.
Nu är det parallellt med förhör med mtGM att samtidigt eventuellt avföra eventuella medGM eller "städare" som skulle kunna misstänkas.

Dock så lider tråden och vårt intresse för fallet då det inte läcker något.. men tyvärr får vi nog hålla oss med de lilla fakta tråden har och kanske grotta i hur kan mtGM genomfört det tidsmässigt, vilka platser kan ha använts, transportmedel etc..

Inte hade jag varit ledsen för lite läckage men vi lär knappast få det.
Citera
2013-06-28, 19:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Menar du att störningen är psykopati, eller att han har en störning pch dessutom är psykopat?

Det har i tråden bekräftats att KJ har Aspergers syndrom, så det kanske stämmer.
Men att han är psykopat är väl inte bekräftat, eller har jag missat det?

Ännu obekräftat, men man kommer fram till det så småningom. Rättspsykiatrisk undersökning innan KJ fälls kanske ger vägledning och en bild om hur hans personlighet ser ut, psykopati är korrekt diagnos och ett säkert tips. Vilket torde innebära att han är kvalificerad för KVA, inte för psyk"vård".
Citera
2013-06-28, 19:24
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Det har i tråden bekräftats att KJ har Aspergers syndrom, så det kanske stämmer.
Men att han är psykopat är väl inte bekräftat, eller har jag missat det?

Jag måste också ha missat det, men det beror nog på att MBoudine inte vill låna ut sin kristallkula så att vi andra också får skåda framtiden.
Citera
2013-06-28, 19:28
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag måste också ha missat det, men det beror nog på att MBoudine inte vill låna ut sin kristallkula så att vi andra också får skåda framtiden.

Halleluja!!
Citera
2013-06-28, 19:31
Medlem
highfives avatar
Psykiska störningar inom psykiatrin är karaktärsstörningar som ex psykopati. Psykiska sjukdomar inom psykiatrin/vården är bipolära sjukdomar, psykoser, neuroser, schizofreni m fl. Inom juridiken inkluderas både sjukdomar och karaktärsstörningar i begreppet " psykisk störning".

Ser att vissa på forumet ser begreppet strikt juridiskt medan andra ser det från ett medicinskt/vårdperspektiv och då blir det lite konstiga diskussioner.
Citera
2013-06-28, 19:40
Medlem
Jag vill bara påpeka att det inte går att få varken MD eller MSc mha google och wikipedia
och inte heller PDOC för den delen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Psykiska störningar inom psykiatrin är karaktärsstörningar som ex psykopati. Psykiska sjukdomar inom psykiatrin/vården är bipolära sjukdomar, psykoser, neuroser, schizofreni m fl. Inom juridiken inkluderas både sjukdomar och karaktärsstörningar i begreppet " psykisk störning".

Ser att vissa på forumet ser begreppet strikt juridiskt medan andra ser det från ett medicinskt/vårdperspektiv och då blir det lite konstiga diskussioner.
Citera
2013-06-28, 19:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du har bestämt dig för att KJ är psykopat och du upprepar det in absurdum. Men, detta maniska upprepande från dig är ju bara nonsens - ett önsketänkande. Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur du kommit fram till denna slutsats? Är du månne psykiatriker? Kanske har du rentav undersökt KJ? Hell, no! Du har bara suttit hemma på kammaren och "hobbyanalyserat". Jag baxnar! KJ är ingen psykopat. Men du vill inget hellre än att han ska vara just det eftersom du vill skicka honom i fängelse. Sorry, mate - det kommer inte att ske!
KJ misstänks ha haft en allvarlig psykisk störning, vid tiden för den gärning han fortfarande är misstänkt för. Han misstänks också ha haft en allvarlig psykisk störning vid tiden för P-sjuans genomförande. Dessa slutsater kommer att bestå, sanna mina ord.
Och en person som konstaterats lida av en allvarlig psykisk störning vid tiden för gärningen får inte dömas till fängelse!!

Hur jag kommit till den slutsatsen ? That's for me to know and you to find out, okay.

Du önsketänker Spindelfrida, det kommer att ske (fängelse). Man kommer att se till att den psykiska störningen inte utgör ett hinder för placering på KVA. Fattat ?
Citera
2013-06-28, 19:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Jag vill bara påpeka att det inte går att få varken MD eller MSc mha google och wikipedia
och inte heller PDOC för den delen heller.

Ja men det var ju skönt att höra. Tror inte jag skulle villa få det heller.
Citera
2013-06-28, 19:49
Medlem
Kan sitta häktad i månader
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7731874
Citera
2013-06-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Vilka "satanister"? Vad finns det som tyder på att mordet har kopplingar till satanism? Detta är inget annat än långsökta överdrifter och ren trams.
Jag förstår att det är väldigt obehagligt att man blir uthängd i media speciellt när man bor i en liten stad men det var du själv som med nedlåtande kommentarer angående BO satte dig i den situationen. Men det är bra när du deltar i diskussionen försöker reda ut frågetecken.
Du skrev att du får klara dig utan bil. Det blev spekulationer att någon har använt din bil för att köra VBs kropp. Jag ber dig om du vill svara om du har haft bil under maj månad eller om du har lånat din bil till någon annan under den tiden? Det är enda fråga jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in