2013-06-28, 16:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jättebra sammanfattning!
Dock undrar jag över bilen som synts vid fyndplatsen/ödeshuset (modell och färg?), och den som stod på KJ´s parkering, och den som grannar påstår ha sett flera ggr utanför bostadhuset. En av bilarna avskrevs ju (den som tvärvänt vid ödeshuset) men de andra två/tre...?

Den som tittat in/varit in i huset den 13/5 har jag bilmärke och färg på men lovat min pm:are att inte ange det i dagsläget. Den minderåriga ska ha sett KJs bil inbackad vid ödehuset den 16/5, samt en vit skåpbil högre upp mot fortet. Troligtvis vid grillplatsen.
Citera
2013-06-28, 16:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför då arrangera kroppsdelarna, varför inte bara kasta in dom genom fönstret fortast möjligt?

Uppgiften att de var "arrangerade" är ju inte bekräftad och det finns andra som påstått motsatsen. Det har påpekats att två par ben som släpps genom en lucka faktiskt skulle kunna hamna i lodrätt läge, lutade mot väggen. Men vi vet inte om de stod upp, eller om det är ett förvanskat rykte (saker och ting kan ju faktist förvanskas även poliser emellan t ex).

Jag utesluter dock självklart inte att något märkligt gjorts av ett syfte som är fördolt för oss just nu i så fall.
Citera
2013-06-28, 16:28
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om KJ fälls för styckmordet på Vatchareeya Bangsuan är det av yttersta vikt att han döms till tidsbestämt eller livstids fängelse och inte till vård...

Ja, du har sagt det nu, gång på gång på gång... Men det kommer icke att ske. Mitt råd är att du börjar vänja dig vid tanken på att KJ - om han nu förklaras skyldig - kommer att dömas till sluten psykiatriskt vård. Det är nämligen det enda rimliga. Dessutom kan du glömma ditt tröttsamma psykopatsnack.
KJ är inte psykopat...
Citera
2013-06-28, 16:32
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den som tittat in/varit in i huset den 13/5 har jag bilmärke och färg på men lovat min pm:are att inte ange det i dagsläget. Den minderåriga ska ha sett KJs bil inbackad vid ödehuset den 16/5, samt en vit skåpbil högre upp mot fortet. Troligtvis vid grillplatsen.

Okej tack! Om KJ verkligen åkt till ödeshuset mitt på ljusa dagen den 16/5, och parkerat där fullt synligt, då är han ju dummare än man kan föreställa sig. (Om han är gm alltså). Dessutom kan man ju utgå från att span inte börjat 16/5 utan senare. Undrar när.
Senast redigerad av ME077 2013-06-28 kl. 16:35.
Citera
2013-06-28, 16:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Okej tack! Om KJ verkligen åkt till ödeshuset mitt på ljusa dagen den 16/5, och parkerat där fullt synligt, då är han ju dummare än man kan föreställa sig. (Om han är gm alltså). Dessutom kan man ju utgå från att span inte börjat 16/5 utan senare. Undrar när.

Pappan hade sagt till Expressen den 22/5 att KJ var så gott som avförd som misstänkt. Tror polisen gjorde vad de kunde för att få honom att göra bort sig riktigt innan gripandet. Visst hade man span på honom, men det gällde samtidigt att inte synas alltför väl.
Citera
2013-06-28, 16:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, du har sagt det nu, gång på gång på gång... Men det kommer icke att ske. Mitt råd är att du börjar vänja dig vid tanken på att KJ - om han nu förklaras skyldig - kommer att dömas till sluten psykiatriskt vård. Det är nämligen det enda rimliga. Dessutom kan du glömma ditt tröttsamma psykopatsnack.
KJ är inte psykopat...

Hur vet du det? Det är inte alls så självklart som du försöker påskina. Jag säger inte att det inte blir så, men du kan inte veta.
Citera
2013-06-28, 16:47
Medlem
Citat:
Kan någon smart människa räkna ut varför de hela tiden hintar om fler inblandade? Jag tror faktiskt inte de säger så "för säkerhets skull"... Alltså, vad är det som kan tyda på fler gm/inblandade?

(Betänk också att de ju faktiskt har tillgång till samtlig tele- och datatrafik från både KJ och VB.)

Hur jag än tänker (med min kanske något trötta hjärna) kommer jag inte på annat än att de faktiskt har funnit främmande DNA på VB eller invid VB/fyndplatsen.

Vad krävs (för polisen) för att få ta dna-prov från någon? Då måste de väl ha ganska konkreta misstankar mot denne person? De kan väl inte åka runt och topsa personer vilka det kanske skulle kunna finnas en viss misstanke mot, för att utesluta dem?

Polisen har ju (iaf tidigare) via media gått ut och sagt att de vill ha in ännu fler tips. Är det egentligen tips på eventuella medgärningsmän de allra helst önskar..?

Jag har bara varit engagerad i ett annat fall här på FB, en kidnappning av en student för ca ett år sedan.
I det fallet höll också polisen på att sa att det kan finnas fler GM. Precis så här...ngn som minns?
Nu var det inte fler GM än de tre som åtalades.

Ngn som minns?
Citera
2013-06-28, 16:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Uppgiften att de var "arrangerade" är ju inte bekräftad och det finns andra som påstått motsatsen. Det har påpekats att två par ben som släpps genom en lucka faktiskt skulle kunna hamna i lodrätt läge, lutade mot väggen. Men vi vet inte om de stod upp, eller om det är ett förvanskat rykte (saker och ting kan ju faktist förvanskas även poliser emellan t ex).

Jag utesluter dock självklart inte att något märkligt gjorts av ett syfte som är fördolt för oss just nu i så fall.

Ska vi inte tro på media öht kan vi lägga ner diskussionen helt och hållet, då vet vi i princip bara att KJ är häktad och att blodspår har hittats i hans bil.

Källor inom polisen har bekräftat för Kuriren att de första kroppsdelarna som hittades i ödehuset på Mjösjöberget var arrangerade på ett anmärkningsvärt vis.

De första fynden i ödehuset var som sagt arrangerade, men inte de som hittades längre bort i skogen. Dessutom saknas det enligt polisen fortfarande vissa kroppsdelar som inte tycks finnas i samma område.

http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6849544&p=
Citera
2013-06-28, 16:51
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du det? Det är inte alls så självklart som du försöker påskina. Jag säger inte att det inte blir så, men du kan inte veta.

Jo, i detta fall är det självklart och det enda rimliga. Fängelsestraff är uteslutet, tack och lov.
Citera
2013-06-28, 16:54
Medlem
Citat:
KJ är inte psykopat...
Jag tror att KJ har utvecklat ngn psykisk sjukdom och då blir det sluten psykiatrisk vård om han fälls som GM och om han gjort brottet. Jag tror det blir då Öjebyn rättspsykiatri pga ung ålder och att han inte ska ha så långt hemifrån.
Citera
2013-06-28, 16:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, i detta fall är det självklart och det enda rimliga. Fängelsestraff är uteslutet, tack och lov.

Vad baserar du det på, hur vet du att KJ kommer att befinnas psykiskt störd till den grad att han behöver vård?
Citera
2013-06-28, 17:02
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag har bara varit engagerad i ett annat fall här på FB, en kidnappning av en student för ca ett år sedan.
I det fallet höll också polisen på att sa att det kan finnas fler GM. Precis så här...ngn som minns?
Nu var det inte fler GM än de tre som åtalades.

Ngn som minns?

Kanske denna? https://www.flashback.org/t1755677

Fast när det gäller VB´s fall känns det som att max 1 person till kan vara inblandad, och bara det är konstigt. Ett styckmord... surrealistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in