2013-06-24, 00:24
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georgewobama
Jag misstänker att boken i fråga har ungefär samma innehåll som den sista delen av Wembleyföredraget?
Handlar mycket om hur universum fungerar, hur det vi ser bara är avkoda signaler som våra kroppar och hjärnor fångar upp och läser av och det är världen som vi ser och kan uppfatta. Typ. En del om reptilians, judar/judendomen (som är en kopia av saturnusdyrkan enligt icke) + massa annat.
Citera
2013-06-24, 13:00
Medlem
Georgewobamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Handlar mycket om hur universum fungerar, hur det vi ser bara är avkoda signaler som våra kroppar och hjärnor fångar upp och läser av och det är världen som vi ser och kan uppfatta. Typ. En del om reptilians, judar/judendomen (som är en kopia av saturnusdyrkan enligt icke) + massa annat.
Tycker det låter som mycket av det han talar om under Wembleyföredraget.
Citera
2013-06-28, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Kärleken är den enda sanningen, allt annat är illusion.

Va' fan går du och hänvisar folk till att läsa en massa skit på webben då för?

Projicera kärlek och enbart kärlek och stäng av både dator och TV så vi får ännu mer energi att lägga på kärlek så får vi fred på jorden och alla människor blev glada igen!
Krama ba'
Citera
2013-06-28, 01:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jesse Ventura avslöjar David Icke som bluff

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eg_3cTH16dQ&hd=1
Nej, Jesse Ventura framstår som en komplett, hjärndöd amerikan. Ventura vägrar att tro på något utom de fem sinnena, vilket gör diskussionen lite svårförstålig för denna kretin.

Som jag skrev i mitt inlägg längre bak är Ickes reptilteorier lite tagna ur luften från kanske inte fullständigt trovärdiga källor, men visst tror jag att shape shifting existerar men inte i den hierarkiska omfattningen.
Citera
2013-06-28, 14:44
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Va' fan går du och hänvisar folk till att läsa en massa skit på webben då för?

Projicera kärlek och enbart kärlek och stäng av både dator och TV så vi får ännu mer energi att lägga på kärlek så får vi fred på jorden och alla människor blev glada igen!
Krama ba'

...och slute lägga energi på Flashback
Citera
2013-06-28, 15:03
Bannlyst
Citat:
...och slute lägga energi på Flashback

Nä, där går gränsen. Jag älskar er alla så mycket att jag måste vara här och ständigt vaka så att ni inte går allt för långt åt håll som kan vara destruktiva för er fortsatta evolution. Det är viktigt för mig att ni överlever till minst år 3000 då där finns lite historiska konklusioner som vi gärna ser kommer till frukt för allas (i universums) fortsatta trevnad.

Dessutom tar Flashback nästan ingen energi alls för min del. Mycket lite av dagens tid går åt och bara en bråkdel av mina totala energier "försvinner"/konverteras till "oro-energi". I can handle that

Att lära folk hur professionella retoriker går till väga när de missleder massorna är mer som en stimulerande hobby för min del, och herr Icke är ett objekt jag haft ögonen på i mer än 10 år och han är hittills, näst Ulf Ekman och professionella pyramidföretagsvärvare, den mest intellektuellt psykoanalys-stimulerande sektledare jag nånsin stött på

Mycket givande är det att studera honom samt er i syfte att "kartlägga" hur och när själva programmeringen sker av hjärnorna och med tanke på att jag själv varit ett stort Icke-fan innan jag gick och blev frisk i samband med "uppstigningen" som skedde runt början av detta år så har jag dessutom ett gediget referensbibliotek av tankar och känslor jag själv gått igenom som "sektmedlem".

Det är spännande att jämföra t ex Dig med hur jag själv var för 10-15 år sedan. Det är som att blicka tillbaks på sin egen historia. En Härlig nostalgitripp
Citera
2013-06-28, 23:55
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Nä, där går gränsen. Jag älskar er alla så mycket att jag måste vara här och ständigt vaka så att ni inte går allt för långt åt håll som kan vara destruktiva för er fortsatta evolution. Det är viktigt för mig att ni överlever till minst år 3000 då där finns lite historiska konklusioner som vi gärna ser kommer till frukt för allas (i universums) fortsatta trevnad.

Dessutom tar Flashback nästan ingen energi alls för min del. Mycket lite av dagens tid går åt och bara en bråkdel av mina totala energier "försvinner"/konverteras till "oro-energi". I can handle that

Att lära folk hur professionella retoriker går till väga när de missleder massorna är mer som en stimulerande hobby för min del, och herr Icke är ett objekt jag haft ögonen på i mer än 10 år och han är hittills, näst Ulf Ekman och professionella pyramidföretagsvärvare, den mest intellektuellt psykoanalys-stimulerande sektledare jag nånsin stött på

Mycket givande är det att studera honom samt er i syfte att "kartlägga" hur och när själva programmeringen sker av hjärnorna och med tanke på att jag själv varit ett stort Icke-fan innan jag gick och blev frisk i samband med "uppstigningen" som skedde runt början av detta år så har jag dessutom ett gediget referensbibliotek av tankar och känslor jag själv gått igenom som "sektmedlem".

Det är spännande att jämföra t ex Dig med hur jag själv var för 10-15 år sedan. Det är som att blicka tillbaks på sin egen historia. En Härlig nostalgitripp

Vacker inlägg som jag i många sätt håller med i.
Och känner igen mig själv i.

det jag inte förstår dock är hur du kan anse att Icke är en fara för människor när han är en av de få kvar just nu som fortfarande försöker göra gott.
Citera
2013-06-29, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Vacker inlägg som jag i många sätt håller med i.
Och känner igen mig själv i.

det jag inte förstår dock är hur du kan anse att Icke är en fara för människor när han är en av de få kvar just nu som fortfarande försöker göra gott.

Mitt problem är inte så mycket med VAD han gör utan snarare HUR han gör det. I det mesta av hans publika material så delar han inte ut mer information än att man får en känsla av hopplöshet och maktlöshet inför de gigantiska komplex av kontroll medan allt som är av något som helst intellektuellt värde finns i böcker och dvd'er som bara finns tillgängliga för den som betalar.
Massor med information utelämnas och en hel del information presenteras i förvanskad form.

Han följer ett otäckt mönster av portionerad information och disinformation just enough för att få folk att vara fokuserade på det som sägs men ändå inte få information nog att faktiskt kunna göra något åt det.

Sen har jag aldrig haft något vidare förtroende för folk som får mycket publicitet och samtidigt tillåts leva. Phil Schneider utsattes för 12 mordförsök innan de till slut fick honom, och han gjorde inte ens en bråkdel av vad Icke gör, och så vitt jag vet har herr Icke inte ens blivit vårdslöst omkörd av en moppe ens vilket luktar lite knepigt i en värld som sägs vara kontrollerad av illuminaughty sedan 7000 år tillbaks..

egentligen sysslar inte Icke med något annat än det som de senaste 1000 årens religiösa gjort .. Pekat på en grupp/organisation som roten till ondskan och sedan uppmanat folk att göra något åt det, medan den uppfattning jag har är att nu är tiden då vi snarare skall integrera allt vi har och ta full kontroll över våra egna små världar istället.

Nyckeln till friheten ligger i de individuella och vardagliga val man gör, inte i vem som gör vad i en organisationsstruktur som sedan födseln varit dömd att kollapsa på grund av den byråkratiska stelbenthet som inträffar varje gång man vill förlägga något som borde vara lokalt beslutsansvar till centrala maktstrukturer.

Icke floodar folks minds med så mycket information och fiction att det de-syncar dem med resten av världen, and that's no way to reach unity with ANYTHING right now....

Världen behöver inte fler bokförsäljare och youtubetittare. Världen behöver fler som går ut och använder ögonen i den riktiga världen istället.
Citera
2013-06-29, 13:17
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:

Tycker mer det ser ut som om du gjort en skruv på dig själv. Ingen vaken människa skulle ha något emot David Icke. Däremot änglar, ljusvarelser, chakran, kundalini och det mesta som skrivs på st-germain är "bullshit" för mig.
Senast redigerad av sannkunskap 2013-06-29 kl. 13:22. Anledning: ändring
Citera
2013-06-29, 13:28
Bannlyst
Citat:
Tycker mer det ser ut som om du gjort en skruv på dig själv. Ingen vaken människa skulle ha något emot David Icke.

Om det är vad du tror så kan du inte känna många människor i den här världen..

Citat:
Däremot änglar, ljusvarelser, chakran, kundalini och det mesta som skrivs på st-germain är "bullshit" för mig.

st-vermin är en disinfosite skapad av samma grupper den säger sig motarbeta. Det mesta som beskrivs där förekommer i en eller annan form men all information om det på siten är förvanskad, vriden och tillskruvad för att låsa in läsarna i ett skräck/beroendescenario och hålla kvar dem där.
Citera
2013-06-29, 14:26
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Förstå att andra kan ha ett annat perspektiv än dig, den smartes största misstag är att tro att han vet bättre än någon annan.

Även om jag inte tror fullt ut på just reptilians-teorierna så är det väldigt intressant och en del sanning runtomkring det, även om just reptilian delen tveksam. Jag tror absolut att Icke tror helt på vad han säger, inte att det är retoriska trick för att hjärntvätta oss som du ser på det. Oavsett hur mycket fiktion det är av hans teorier så binds detta ihop med alla andra (enligt mig) verkliga konspirationer. Federal reserve banking, att 1% äger 99% av jordens tillgångar, vår orättvisa samhällsstruktur med mycket mera.

Det tycker jag är viktigt, alla människor på jorden bör veta. Sen om reptilians delen är rent båg så gör det mig inte mycket, det får snarare fler folk att få upp ögonen för de verkliga problemen. Det är inget krav att tro på den biten, utan det är bara att välja bort den helt om man känner så och bara gå in på det basala.
Citera
2013-06-30, 16:00
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Om det är vad du tror så kan du inte känna många människor i den här världen..

Nä, jag känner inte speciellt många däremot vet jag vilka som är vakna och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in