Citat:
Ursprungligen postat av
neurogen
Vacker inlägg som jag i många sätt håller med i.
Och känner igen mig själv i.
det jag inte förstår dock är hur du kan anse att Icke är en fara för människor när han är en av de få kvar just nu som fortfarande försöker göra gott.
Mitt problem är inte så mycket med VAD han gör utan snarare HUR han gör det. I det mesta av hans publika material så delar han inte ut mer information än att man får en känsla av hopplöshet och maktlöshet inför de gigantiska komplex av kontroll medan allt som är av något som helst intellektuellt värde finns i böcker och dvd'er som bara finns tillgängliga för den som betalar.
Massor med information utelämnas och en hel del information presenteras i förvanskad form.
Han följer ett otäckt mönster av portionerad information och disinformation just enough för att få folk att vara fokuserade på det som sägs men ändå inte få information nog att faktiskt kunna göra något åt det.
Sen har jag aldrig haft något vidare förtroende för folk som får mycket publicitet och samtidigt tillåts leva. Phil Schneider utsattes för 12 mordförsök innan de till slut fick honom, och han gjorde inte ens en bråkdel av vad Icke gör, och så vitt jag vet har herr Icke inte ens blivit vårdslöst omkörd av en moppe ens vilket luktar lite knepigt i en värld som sägs vara kontrollerad av illuminaughty sedan 7000 år tillbaks..
egentligen sysslar inte Icke med något annat än det som de senaste 1000 årens religiösa gjort .. Pekat på en grupp/organisation som roten till ondskan och sedan uppmanat folk att göra något åt det, medan den uppfattning jag har är att nu är tiden då vi snarare skall integrera allt vi har och ta full kontroll över våra egna små världar istället.
Nyckeln till friheten ligger i de individuella och vardagliga val man gör, inte i vem som gör vad i en organisationsstruktur som sedan födseln varit dömd att kollapsa på grund av den byråkratiska stelbenthet som inträffar varje gång man vill förlägga något som borde vara lokalt beslutsansvar till centrala maktstrukturer.
Icke floodar folks minds med så mycket information och fiction att det de-syncar dem med resten av världen, and that's no way to reach unity with ANYTHING right now....
Världen behöver inte fler bokförsäljare och youtubetittare. Världen behöver fler som går ut och använder ögonen i den riktiga världen istället.