Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Jag uppfattar hans mer spirituella delar som ett försök att verkligen "gå till botten" med vad världskonspirationen grundar sig i. Jag har själv svårt att ta alla hans påståenden om att vi alla bara är ett kosmiskt medvetande, men om den verklighetssynen har gett honom inspiration till att fortsätta undersöka makstrukturer och hemliga sällskap, så är det väll bra för honom. Han har själv förklarat att han en dag helt plötsligt fick en intuition om att undersöka hur det låg till med månen och därför verkar han ha fastnat ganska mycket för månens och saturnus betydelse för oss.
Många konspirationsteoretiker är rörande eniga om hur det förhåller sig med den styrande eliten, hur det ekonomiska pyramidspelet fungerar samt hur diverse rökridåer läggs ut för att dölja vad de pysslar med. Det är när det ska gås till botten som det skiter sig, ingen har vad jag vet lyckats anföra något annat än girighet som "deras" motiv för falskspelet. Att blanda in påhittade kataklysmer i solsystemet är bara dumt, i synnerhet som det endast krävs ringa bildning för att avfärda resonemanget som helt orimligt. Jag kan också förnimma energier och skönja metafysiska sammanhang i människovarandet, men jag föredrar att betrakta detta med nyktert sinne snarare än att rusa iväg och kalla det för sanning. Han borde erkänna att det rör sig om rena spekulationer i stället för att som nu sy ihop ett lapptäcke av pseudovetenskap och presentera det som fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Det är nog just faktumet att han helt går på känsla och skiter i allt och alla som gör att jag gillar honom så mycket. Det vore skillnad om han gjorde det och sedan aldrig sade någonting logiskt överhuvudtaget, men vi som faktiskt sett några föreläsningar med honom vet han ju faktiskt kommer med en del övertygande poänger här och där. Och det är liksom det som är hela grejen med honom tycker jag. Det vore en oerhört tråkig och trångsynt värld vi hade om bara källkritiksskikande vetenskapsdogmatiker fick göra sina röster hörda.
Absolut skall han få göra sin röst hörd, men det är fult att ljuga. Jag har inget problem med illusionister, men om de påstår att de har övernaturliga förmågor ringer åtminstone mina varningsklockor. Om Börje kommer hem från Icke's föreläsning och berättar att månen är ihålig och att rymdisarna gömmer allt guld de stulit från oss där, ja då blir det pinsamt både för Börje och David Icke, samt i förlängningen även för andra mer seriösa konspirationsavslöjare då det drar ett löjets skimmer över alltihop. Dock kan Börjes föräldrar känna sig tryggt förvissade om att allt fortfarande står rätt till i bingolottoland.