Citat:
Ursprungligen postat av
Voltec
Eller njaa använde nog fel ord, utländska nyhetssajter är mer intressanta skulle jag vilja säg.
Avpixlat är skräp men Aftonbladet innehåller lite mer blandade nyheter vilket gör den intressant att scrolla igenom.
Utländska nyhetsidor i all ära men de berör inte Sverige annat än på ett ytligare sätt eller i undantagsfall.
Avpixlat ska inte jämföras med vanliga tidningar utan ska snarare ses som ett komplement och då mer trovärdiga på sitt område än vad skräp som Aftonbladet någonsin är. Aftonbladet gör vad de kan för att försköna allt vad invandring heter och har så gjort i åratal.
Hade tidningar som AB gjort sitt journalistiska arbete och rapporterat konskvensneutralt och korrekt om invandringens baksidor hade sidor som Avpixlat aldrig behövts. Nu tack vare internet finns det sidor som problematiserar medias försköningar och drar fram i ljuset det som media vill mörka.
Aftonbladet/Expressen är den politiska korrekthetens lydigaste lakejer och det är för mig en gåta hur någon kan tycka att deras förljugna pk-journalistik blandat med skvaller och strunt är något intressant att läsa. Jag måste erkänna att jag tittar lite snett på de man möter i vardagen som köper och läser dessa tabloider.