2013-06-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Om du nu ska argumentera för det så undrar jag hur ofta du har sett Darius spelas i LCS då? Ska du promt argumentera så har Darius spelats hela 4 gånger i Summer split och blivit bannad en gång i EU.
Att vi inte ser Teemo beror ju lite mera på att han fungerar som ett counter-pick till vissa gubbar, och det är inga gubbar som LCS-spelare har direkta problem att spela emot (Wukong, trynda, darius etc). Pickar ett lag darius så är det oftast lättare att bara 1v2 så tappar Darius mycket mera farm än deras toplaner.
Nu är det ju inte så att vi avgudar teemo eller tycker han är sämsta champen i LoL, men det är rätt dumt att säga att han är sämst i hela spelet då han faktiskt kan spelas OK emot vissa gubbar. Vad fan vet du om hurvida vi blir stompade i 5v5 premades om vi pickar teemo? Det är fortfarande ett pick som beror väldigt på situationen. Teemo har till exempel 51 winrate och Darius har bara 48% winrate.

Jag vet att du blir stomad 5 v 5 pre. Men visst kör du teemo i din bronze 5 så får du ha ditt roliga.

Det är andra faktorer som gör att teemo inte spelas t.ex. att han är squishy? Vad gör du då om du sätter 2v1 mot teemo? sen efter 3 min kommer jungle på 3 manna gank. Nä men du bygger väl thornmail på teemo också..*stomp* Du q:ar säkert darius ulti
Citera
2013-06-27, 19:07
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennet590
Jag vet att du blir stomad 5 v 5 pre. Men visst kör du teemo i din bronze 5 så får du ha ditt roliga.

Det är andra faktorer som gör att teemo inte spelas t.ex. att han är squishy? Vad gör du då om du sätter 2v1 mot teemo? sen efter 3 min kommer jungle på 3 manna gank. Nä men du bygger väl thornmail på teemo också..*stomp* Du q:ar säkert darius ulti
Jaha... ja, då vet du mera än mig iaf. Jag är inte varken broze eller silver så varför du tjatar om bronze vet jag inte. Jag är antagligen högre upp än dig.

Fast, nä det är det inte. Det handlar inte om att han är squishy eller inte, utan det handlar om att han suger på att 1v2 då han har varken waveclear eller inbyggd sustain. Både Kennen och Jayce är ranged och är inte speciellt "tanky" men som klarar sig utmärkt 1v2. Varför jag skulle bygga Thornmail förstår jag inte, men ok säger du det så..
Senast redigerad av irken 2013-06-27 kl. 19:10.
Citera
2013-06-27, 19:10
Medlem
Citat:
Jaha... ja, då vet du mera än mig iaf. Jag är inte varken broze eller silver så varför du tjatar om bronze vet jag inte. Jag är antagligen högre upp än dig.

Fast, nä det är det inte. Det handlar int eom att han är squishy eller inte, utan det handlar om att han suger på att 1v2 då han har varken waveclear eller inbyggd sustain. Varför jag skulle bygga Thornmail förstår jag inte, men ok..

Nä precis du skriver själv bara dåliga saker om teemo. Varför vi ens pratar om teemo har jag glömt. Men du kommer med påstående om att teemo är bra. Men du har inga argument varför. Där emot sitter du och skriver att han har dåliga saker. Och ja. Som sagt sämsta champen i lol.

Edit: Om om du bryr dig. Är jag platinum 5. med över 3000 ranked games. Men jag bör tillägga att detta är vad jag tycker. Du får absolut tycka annorlunda men att du tycker teemo är en bra champ. Då kan du hänga dig, skjuta dig eller köra upp en svamp i röven.¨

Edit2: Och jo, visst sustain och waveclear är viktigt. Antagligen en stor faktor. Men om vi pratar om t.ex. nautilus, spelades han inte alls, vips i en patch fick han 4 mera armor och alla spelade honom.
Senast redigerad av bennet590 2013-06-27 kl. 19:14.
Citera
2013-06-27, 19:33
Medlem
irkens avatar
Citat:
Nä precis du skriver själv bara dåliga saker om teemo. Varför vi ens pratar om teemo har jag glömt. Men du kommer med påstående om att teemo är bra. Men du har inga argument varför. Där emot sitter du och skriver att han har dåliga saker. Och ja. Som sagt sämsta champen i lol.

Edit: Om om du bryr dig. Är jag platinum 5. med över 3000 ranked games. Men jag bör tillägga att detta är vad jag tycker. Du får absolut tycka annorlunda men att du tycker teemo är en bra champ. Då kan du hänga dig, skjuta dig eller köra upp en svamp i röven.¨

Edit2: Och jo, visst sustain och waveclear är viktigt. Antagligen en stor faktor. Men om vi pratar om t.ex. nautilus, spelades han inte alls, vips i en patch fick han 4 mera armor och alla spelade honom.
Då kan du gott ta och läsa om mitt inlägg om du tycker jag bara skrivit dåliga saker om Teemo då jag inte har gjort det. Han är fortarande inte sämsta champen i lol då han är bra på sina saker.

Jaha, men vad kul för dig! Tyvärr för dig så är jag högre upp än dig så du kan sluta med ditt jävla tjat om bronze. Jag är själv i plat 2 just nu.

Men om du kan inte jämföra Toplane och Jungle då det är helt skillda saker. I toplane så spelar det ingen roll om teemo får en patch med 4 mera armor, folk kommer inte börja spela honom mera för det. Han har fortfarande svagheter i sitt kit.
Citera
2013-06-27, 19:34
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:

Fattar inte folk som säger "Jag är brons-silver-guld-plat med 3000-5000 games" när jag möter dem i unranked. Ska jag bli impad på att de är fast i guld med 4000 games? Tycker snarare att de borde skämmas.
Citera
2013-06-27, 19:58
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
En bra Teemo vet hur man lägger ut sina mushrooms när en fiende har oracle

Talar du utav erfarenhet eller?

Att lägga på helt random ställen är ju givetvis kul i början när folk inte har oracles, brukar alltid sluta i assist eller kills. Men dom enda bra ställena jag kan tänka mig när folk har oracles är precis i kanten utav brushen.

Blir en AP-Teemo nu för det, oavsett om det blir top, mid, jungle eller bot.
Citera
2013-06-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Fattar inte folk som säger "Jag är brons-silver-guld-plat med 3000-5000 games" när jag möter dem i unranked. Ska jag bli impad på att de är fast i guld med 4000 games? Tycker snarare att de borde skämmas.

Varför borde man skämmas? Folk kanske spelar för att det är roligt.. Alla kan inte bli l33t lcs pro som du.
Citera
2013-06-27, 20:11
Medlem
Citat:
Då kan du gott ta och läsa om mitt inlägg om du tycker jag bara skrivit dåliga saker om Teemo då jag inte har gjort det. Han är fortarande inte sämsta champen i lol då han är bra på sina saker.

Jaha, men vad kul för dig! Tyvärr för dig så är jag högre upp än dig så du kan sluta med ditt jävla tjat om bronze. Jag är själv i plat 2 just nu.

Men om du kan inte jämföra Toplane och Jungle då det är helt skillda saker. I toplane så spelar det ingen roll om teemo får en patch med 4 mera armor, folk kommer inte börja spela honom mera för det. Han har fortfarande svagheter i sitt kit.

Så du tycker svag waveclear och ingen sustain är bra?

Men men, nog pratar om teemo! Jag gillar honom i alla fall inte

Edit: medger dock att jämförelsen var kass ...
Citera
2013-06-27, 20:17
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Sa du just svag waveclear på teemo?

Han kan fan kötta ner en wave nästan lika snabbt som en malzahar som vill pusha, när han bara fått de första itemsen, och innan det är clearen faktiskt helt okej redan då.
Citera
2013-06-27, 20:25
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jo, det har han med de du nämnde. Kommer inte ihåg exakt vad han säger men när han stunnar Voli är det något i stil med "Time to beat the northern bear" och till Anivia säger han något om Cryophoenix.

Till anivia säger han time to thaw the egg, eller något i den stilen
Citera
2013-06-27, 20:36
Medlem
irkens avatar
Citat:

Men jag har redan sagt att han är bättre på andra saker vad är det du inte förstår? Darius har knappast jättebra waveclear och han har inte heller någon sustain, betyder inte att han är sämst.

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Sa du just svag waveclear på teemo?

Han kan fan kötta ner en wave nästan lika snabbt som en malzahar som vill pusha, när han bara fått de första itemsen, och innan det är clearen faktiskt helt okej redan då.
Fast det bygger ju att han fått första items.. Alla gubbar blir bättre på att pusha när dem fått items. Rätt självklart. Är det 1v2 så måste man ha hyffsad Waveclear utan items vilket inte teemo har.
Senast redigerad av irken 2013-06-27 kl. 20:38.
Citera
2013-06-27, 20:48
Medlem
hur fungerar deras ranked system, alltså varför får jag bara +13 ibland och ibland +25, hur funkar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in