2013-06-27, 16:54
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Har han inte speciella interactions med vissa champions också beroende på vilken stance han är i?
T.ex när han är i Tiger stance och möter Nidalee säger han typ "The cougar is no match for the Tiger"
I Bear stance är det nåt med Voli, i Turtle stance säger han nåt åt Rammus och i Phoenix stance har han nån replik han säger till Anivia.

Åtminstone såg jag det i surrenderat20-länken som finns några posts bort.

Jo, det har han med de du nämnde. Kommer inte ihåg exakt vad han säger men när han stunnar Voli är det något i stil med "Time to beat the northern bear" och till Anivia säger han något om Cryophoenix.
Citera
2013-06-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
TS kan absolut behöva lite movementspeed, dock för du 8% av LB vilket är core, det brukar vara tillräckligt för att ha den movement du behöver, men visst kan det vara preferable att spela med movequints, men det är ingen måste och personligen spelar jag hellre med AP/Mpen.

Sen just runor för nybörjare så tycker jag att man skall köpa gula armor blåe mres och röda armpen/mpen och utifrån det bygga vidare för specifika champs. Sen tycker jag att movement quints är fantastiska, men jag anser inte att det är ett krav på Tf och personligen spelar jag utan.

Sist av allt, jag menade inte att klaga på guiden, för det är ett bra initiativ, men just att säga saker som inte är fakta till nybörjare kan bli problem. Se till att lära dem rätt från början, det är som att man säger i matte att 1,1 +1,1 blir 2 bara för att man inte börjat på decimalsvar än.

Vad är det som är fel i guiden då? Du klagar bara men du skriver inget. Jag skrev TEX TF. Kan man köra med movment quins jag sa att man kan GÖRA det. Jag sa inte att du eller någon annan i hela världen behöver göra det.
Citera
2013-06-27, 16:57
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Hoppas inte det här udyr skinnet kommer vara det där ultimate skinnet som skulle komma.. Äger inte ens udyr på kontot jag spelar på dagligen. Fast var det morello som läkte att champen som skulle få ultimate skinnet skulle ha en spell vars andra bokstav i namnet på spellen skulle vara E.

Bear stance

Citat:
Ursprungligen postat av bennet590
Kan man köra med movment quins jag sa att man kan GÖRA det. Jag sa inte att du eller någon annan i hela världen behöver göra det.

xPeke, BigFatLP, Froggen, nyjacky och jag gör det åtminstone ^^.
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2013-06-27 kl. 17:00.
Citera
2013-06-27, 17:03
Medlem
För att detta har blivit en diskussion så:

MOVEMENT QUINS ÄR INGET SOM REKOMENDERAS TILL
NYA SPELARE
men man kan kan ha det om man vill!

(eller N3ss3)

Det jag vill säga är att man ska anpassa runor efter champion!
Citera
2013-06-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Hoppas inte det här udyr skinnet kommer vara det där ultimate skinnet som skulle komma.. Äger inte ens udyr på kontot jag spelar på dagligen. Fast var det morello som läkte att champen som skulle få ultimate skinnet skulle ha en spell vars andra bokstav i namnet på spellen skulle vara E.

Bear stance

xPeke, BigFatLP, Froggen, nyjacky och jag gör det åtminstone ^^.
För Udyr är ju en dyr champion som det tar länge att spara upp till?

Förresten, SG Udyr har ju också några speciella First Blood-ljudfiler, är det bara Udyrspelaren själv som hör dem, eller är det när det är Udyr som får FB alla i gamet hör det?
Citera
2013-06-27, 17:52
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Menar du på allvar att teemo tar darius. Så kan du ju fråga dig själv. Vad gör teemo lategame? Vad gör teemo för laget? Sätter ut svampar i teamfights. Tänk om. Om du ragar över en post på flashback skulle jag inte vilja ha dig i mitt bronze 5 lag på Lol i alla fall

En bra Teemo drar ner HP på hela fiendelaget och därefter tvingar man en TF.
Citera
2013-06-27, 18:24
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
En bra Teemo drar ner HP på hela fiendelaget och därefter tvingar man en TF.

Jag spelar inte i några högre divisioner och är ingen l33t-spelare, men det är ändå förvånadsvärt få som köper oracle när dom möter Teemo, även om han blir fed. Om det händer innan dom surrenderar så är det oftast late-game, och om två stycken köper det i motståndarlaget så har man ju Teemo under full kontroll. Sen kan han deala ut rejäl jävla skada ändå, och blind är underbart men eftersom han är så in i helvetes seg och dessutom squishy så är det oftast inget problem om man har ett tankigare team eller om folk vet någorlunda hur dom ska göra.

Men full AP-Teemo's svampar är nog det roligaste i hela spelet.
Citera
2013-06-27, 18:31
Medlem
irkens avatar
Citat:
Menar du på allvar att teemo tar darius. Så kan du ju fråga dig själv. Vad gör teemo lategame? Vad gör teemo för laget? Sätter ut svampar i teamfights. Tänk om. Om du ragar över en post på flashback skulle jag inte vilja ha dig i mitt bronze 5 lag på Lol i alla fall
Vet inte om du driver, men om vi ska vara så, både Teemo och Darius har olika spelstilar och kan slåendes inte jämföras. Teemo är mycket bättre på att splitpusha än darius till exempel, medans darius är lite bättre på att tanka och vara allmänt beefy. Det finns ju både bra och dåliga teemo och darius spelare så att säga att Teemo suger så pass hårt i teamfights är bara korkat. Visst är det inte ett top-pick i en teamfight, men det är inte Darius heller i så fall.
Cho'gath är imo en mycket bättre version av Darius. Teemo's svampar är ingeting man sätter ut i en teamfight, utan det är ju oftast bara något som är där för jobbighet's faktorn..
Det är väll rätt självklart att kit'sen spelar roll när man är närmare varandra i hur bra man är i skull, och man vinner inte alltid bara för att man har två kills mera.

Han rageade inte över din post, utan tyckte bara att du skrev lite fakta som inte var sant vilket faktiskt är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd

Bear stance
Det är nog till 99% udyr skinnet som är ultimate skinnet. I och med att dem har släppts så mycket om det, till exempel hemsidan så är det nog rätt självklart.
Senast redigerad av irken 2013-06-27 kl. 18:35.
Citera
2013-06-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vet inte om du driver, men om vi ska vara så, både Teemo och Darius har olika spelstilar och kan slåendes inte jämföras. Teemo är mycket bättre på att splitpusha än darius till exempel, medans darius är lite bättre på att tanka och vara allmänt beefy. Det finns ju både bra och dåliga teemo och darius spelare så att säga att Teemo suger så pass hårt i teamfights är bara korkat. Visst är det inte ett top-pick i en teamfight, men det är inte Darius heller i så fall.
Cho'gath är imo en mycket bättre version av Darius. Teemo's svampar är ingeting man sätter ut i en teamfight, utan det är ju oftast bara något som är där för jobbighet's faktorn..
Det är väll rätt självklart att kit'sen spelar roll när man är närmare varandra i hur bra man är i skull, och man vinner inte alltid bara för att man har två kills mera.

Han rageade inte över din post, utan tyckte bara att du skrev lite fakta som inte var sant vilket faktiskt är sant.

Det är nog till 99% udyr skinnet som är ultimate skinnet. I och med att dem har släppts så mycket om det, till exempel hemsidan så är det nog rätt självklart.

Jaja ni kan skriva vad ni vill om teemo men det finns en anledning att han inte spelas i LCS alls. Till skillnad från t.ex. darius. Men men teemo gör hela lol, ska bara spela teemo nu han kan carrya så jävla hårt.
Citera
2013-06-27, 18:45
Medlem
Citat:
Jaja ni kan skriva vad ni vill om teemo men det finns en anledning att han inte spelas i LCS alls. Till skillnad från t.ex. darius. Men men teemo gör hela lol, ska bara spela teemo nu ,han kan carrya så jävla hårt.

Teemo är sämsta champen i hela lol. Det är bara något ni måsta förstå. Okej, vissa spelare kan briljiera med honom i solo Q men ta honom in 5 v 5 pre.. Och ja ni blir stompade. Men men, ni som avgudar teemo. Kul för er
Citera
2013-06-27, 18:51
Medlem
irkens avatar
Citat:
Jaja ni kan skriva vad ni vill om teemo men det finns en anledning att han inte spelas i LCS alls. Till skillnad från t.ex. darius. Men men teemo gör hela lol, ska bara spela teemo nu han kan carrya så jävla hårt.
Om du nu ska argumentera för det så undrar jag hur ofta du har sett Darius spelas i LCS då? Ska du promt argumentera så har Darius spelats hela 4 gånger i Summer split och blivit bannad en gång i EU.
Att vi inte ser Teemo beror ju lite mera på att han fungerar som ett counter-pick till vissa gubbar, och det är inga gubbar som LCS-spelare har direkta problem att spela emot (Wukong, trynda, darius etc). Pickar ett lag darius så är det oftast lättare att bara 1v2 så tappar Darius mycket mera farm än deras toplaner.
Det jag menar är att som LCS-spelare behöver du inte picka upp Teemo som counter-pick för du kommer i 90% av fallen ändå spela 1v2 och då finns det mycket bättre champs än både Teemo och Darius.
Nu är det ju inte så att vi avgudar teemo eller tycker han är sämsta champen i LoL, men det är rätt dumt att säga att han är sämst i hela spelet då han faktiskt kan spelas OK emot vissa gubbar. Vad fan vet du om hurvida vi blir stompade i 5v5 premades om vi pickar teemo? Det är fortfarande ett pick som beror väldigt på situationen. Teemo har till exempel 51 winrate och Darius har bara 48% winrate.
Senast redigerad av irken 2013-06-27 kl. 19:01.
Citera
2013-06-27, 18:55
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Jag spelar inte i några högre divisioner och är ingen l33t-spelare, men det är ändå förvånadsvärt få som köper oracle när dom möter Teemo, även om han blir fed. Om det händer innan dom surrenderar så är det oftast late-game, och om två stycken köper det i motståndarlaget så har man ju Teemo under full kontroll. Sen kan han deala ut rejäl jävla skada ändå, och blind är underbart men eftersom han är så in i helvetes seg och dessutom squishy så är det oftast inget problem om man har ett tankigare team eller om folk vet någorlunda hur dom ska göra.

Men full AP-Teemo's svampar är nog det roligaste i hela spelet.

En bra Teemo vet hur man lägger ut sina mushrooms när en fiende har oracle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in