Klart att ett sparande där man inte rör pengarna på TB ger bättre utveckling än ett där man tar ut avkastningen. Men båda alternativen är långsiktiga.
När jag börja spara på TB var min tanke att sätta in +500k och plocka ut avkastningen ett par gånger om året, som tur är hann jag bara sätta in runt en tiondel av det innan TB stoppade den möjligheten. Kommer nog låta den slatten jag har innestående på TB få stå kvar iaf ett tag till, men nån ny insättning är inte aktuellt som tjänsten ser ut nu.
Jag kanske verkar väldigt gnällig på TB, och det är jag till väl till viss del. Men det beror på att jag varit väldigt nöjd som tjänsten sett ut och den avkastningen jag fått fram tills nu. Jag har ju några gånger i tråden efterlyst möjligheten att inte låna ut avkastningen men fått kalla handen från TB på detta då de anser att de inte är "det bästa sättet att få pengarna att växa"

Synd, men möjligheten fanns ju ändå att stoppa utlåningen och plocka ut avkastningen den vägen fram tills nu.
Hur som helst att ta bort möjligheten för oss långivare rätten att stoppa utlåningen av vårt eget kapital känns på nåt sätt helt galet och snudd på kriminellt beteende från TB's sida.
Sen kan TB hävda att man skall se deras placering långsiktigt, med det har ta med fan inte med saken att göra. I min bok är det jag som skall bestämma om mina pengar skall fortsätta lånas ut eller om det skall stoppas.