2013-06-14, 19:52
Medlem
trustbuddy gör verkligen allt dom kan för att jävlas med oss långivare. alla förändringar dom gjort har enbart varit till nackdel för långivarna. dom vill ha mer pengar att kunna låna ut, samtidigt som dom bara jävlas med dom som lånar ut sina pengar.

min direkta fråga till trustbuddy är VARFÖR ni håller på och jävlas??? förväntar ni er att långivarna ska vara nöjda med detta???
Citera
2013-06-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
trustbuddy gör verkligen allt dom kan för att jävlas med oss långivare. alla förändringar dom gjort har enbart varit till nackdel för långivarna. dom vill ha mer pengar att kunna låna ut, samtidigt som dom bara jävlas med dom som lånar ut sina pengar.

min direkta fråga till trustbuddy är VARFÖR ni håller på och jävlas??? förväntar ni er att långivarna ska vara nöjda med detta???

Ja, givetvis gör de allt för att jävlas....

OnT:

Trustbuddy,
1. Era hjälpsidor är på ibland på spanska och ibland på något annat nordisk språk. Det hade underlättat om de vore på svenska.
2. Det hade också underlättat om man kunde se pågående överföringar mellan marknaderna.
3. Går det inte längre att sätta in pengar på det svenska kontot och skriva "Finland" och få det dit?
4. När man sätter in pengar till Polen och Spainen får är informationsmailen fel. De beskriver hur man sätter in på det svenska kontot.
Citera
2013-06-16, 05:02
Medlem
Tröttnat på den obefintliga kundservicen/vaga informationen mm och nyttjat 90% uttaget..
Tror jag skall ta lite mindre risker och satsa allt i Northland Resources Aktier..
Citera
2013-06-16, 22:57
Medlem
Varför är inte era räntor att betrakta som ockerräntor? Med tanke på rättsfallet från -95 där 47% effektiv var ocker och då var ränteläget ett helt annat i Sverige finner jag det konstigt att ni kan få ta sådana räntor som ni gör...?
Citera
2013-06-17, 08:29
Medlem
Jag har personligen investerat ganska mycket i aktien (TBDY) samt som utlånare på webbsidan och tyckte initialt att detta var en mycket bra affärsidé, liten risk för bolaget och god avkastning för de som lånar ut pengarna samt en i sammanhanget skälig kostnad för de som lånar pengar.

Men de senaste månaderna har min åsikt förändrats radikalt.

Jag har inte investerat särskilt mycket i utlåningen, cirka 10k, dessa har ökat till cirka 11,5k. Jag har försökt att få ut mina initiala pengar och minst vinst under en tid men har enbart erhållit 9517kr, dvs mindre än min initiala insättning.

Kundservice har "stoppat" min utlåning manuellt på begäran och jag skall då kunna ta ut mina resterande pengar, inklusive den vinst som blir kvar. När det är möjligt vet jag inte. Hittills så ligger jag minus 5% sedan augusti 2012.

Genom upplägget om att enbart betala ut 90% så knyter de varje kund minst ett år till bolaget då det krävs nästan 10-12 månader för att erhålla 10% i avkastning. Detta gör att en eventuell "run" från utlånarna tar tid, vilket är smart.

Jag hoppas verkligen jag har fel, men känslan är inte längre bra och riskerna i att låna ut via Trustbuddy känner jag har ökat markant genom bolagets agerande den senaste tiden, särskilt när dina pengar är så pass inlåsta som de är.

Aktien i sig har varit en bra investering då jag initialt köpte på 36 öre (kurs nu cirka 1 kr), men det kan gå fort utför om det visar sig att utlånare inte längre är intresserade av att låna ut och att de utlånare som även investerar i aktien kommer sannolikt försöka komma ur där också med lite pengar i behåll.

Är det verkligen någon som känner sig helt trygg med sin utlåning i detta företag?

Mitt förtroende är i botten och det krävs mycket för att det skall förändras. I'm out.
Jag hoppas verkligen jag har fel, men risken för mig är för stor. Tråkigt.

- XwaX
Citera
2013-06-17, 16:16
Medlem
En funktion som jag skulle vilja se är en gräns för utlåning, inte riktigt som stoppa utlåning utan snarare ett sätt att kunna kunna få utdelning en gång i månaden.

T ex om jag stoppat in 1 miljon och sätter gränsen för utlåning på 1 miljon och därefter inkasserar ca 10k/månaden och om jag t ex inte behöver en extra månadsinkomst kan jag enkelt öka den gränsen och när väl gränsen är nådd så börjar utbetalningar igen (om än oregelbundet)

Hade tänkt att stoppa in drygt 1 miljon närmaste året..
Citera
2013-06-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XwaX
Jag har personligen investerat ganska mycket i aktien (TBDY) samt som utlånare på webbsidan och tyckte initialt att detta var en mycket bra affärsidé, liten risk för bolaget och god avkastning för de som lånar ut pengarna samt en i sammanhanget skälig kostnad för de som lånar pengar.

Jag har inte investerat särskilt mycket i utlåningen, cirka 10k, dessa har ökat till cirka 11,5k. Jag har försökt att få ut mina initiala pengar och minst vinst under en tid men har enbart erhållit 9517kr, dvs mindre än min initiala insättning.

Kundservice har "stoppat" min utlåning manuellt på begäran och jag skall då kunna ta ut mina resterande pengar, inklusive den vinst som blir kvar. När det är möjligt vet jag inte. Hittills så ligger jag minus 5% sedan augusti 2012.

Genom upplägget om att enbart betala ut 90% så knyter de varje kund minst ett år till bolaget då det krävs nästan 10-12 månader för att erhålla 10% i avkastning. Detta gör att en eventuell "run" från utlånarna tar tid, vilket är smart.

Jag hoppas verkligen jag har fel, men känslan är inte längre bra och riskerna i att låna ut via Trustbuddy känner jag har ökat markant genom bolagets agerande den senaste tiden, särskilt när dina pengar är så pass inlåsta som de är.

Aktien i sig har varit en bra investering då jag initialt köpte på 36 öre (kurs nu cirka 1 kr), men det kan gå fort utför om det visar sig att utlånare inte längre är intresserade av att låna ut och att de utlånare som även investerar i aktien kommer sannolikt försöka komma ur där också med lite pengar i behåll.

Är det verkligen någon som känner sig helt trygg med sin utlåning i detta företag?

Mitt förtroende är i botten och det krävs mycket för att det skall förändras. I'm out.

- XwaX

jag kunde ej sagt det bättre själv. trustbuddy har verkligen gjort allt dom kan för att man som långivare ska känna sig totalt ovillig att fortsätta låna ut pengar och änn mindre så vill man sätta in mer pengar.
jag har absolut inget förtroende alls för trustbuddy längre och jag kommer med största sannorlikhet ta ut allt jag har där och avsluta.
som du själv sa så är risken FÖR stor för att man ska våga fortsätta vara långivare.

att sen trustbuddy ej svarar på frågorna på varför dom jävlas och det enda man får höra från dom är en massa text som inte alls är i närheten på svar av frågorna

TILL TRUSTBUDDY------------ VILL NI HA LÅNGIVARE SÅ SLUT JÄVLAS....
Citera
2013-06-17, 20:10
Medlem
Jag har några bekanta som har kommit rätt långt i något liknande och deras största fokus kommer vara kundfokuset har dom själva sagt så hoppas på dom!
Citera
2013-06-17, 20:15
Medlem
derivats avatar
Ska också plocka ut allt jag sparar. Hoppas Trustbuddy slutar pissa på oss långivare någon gång i framtiden. Upplägget som det är nu för att få ut sina slantar är ju helt oacceptabelt.
Tyckte det var en acceptabel kompromiss att själv kunna stoppa sin egen utlåning. Även där fick man vänta ett jävla tag men man begrep vad som gällde. Riktigt girigt och fult att bara helt fittigt ta bort den funktionen.
Citera
2013-06-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XwaX

- XwaX

Det är ett LÅNGSIKTIGT SPARANDE, det är inte meningen att du ska ta ut det på 10 min...

Nog för att Trustbuddy gör en del konstiga saker, men de kan inte beskyllas för att du inte kan läsa.
Citera
2013-06-18, 06:38
Medlem
TB har själva uppmanat sina kunder att stoppa sin utlåning för att sedan kunna ta ut sina pengar utan att förlora ränta.

Det står ingenstans att man är tvingad att låna ut sina pengar länge. Det är ett önskemål och upp till var och en hur länge man vill vara långivare!

Fakta är att nu har TB förlorat mycket kundförtroende och det är det värdefullaste ett företag kan ha!

De kommer inte tjäna på detta övergrepp i längden. Återinför stoppfunktionen så kanske förtroendet ökar igen!
Citera
2013-06-18, 08:45
Medlem
Hej cyTs

Tack för dina frågor.

Citat:
1. Era hjälpsidor är på ibland på spanska och ibland på något annat nordisk språk. Det hade underlättat om de vore på svenska.
Vi är medvetna om detta och det är ett fel som ligger hos operatören uservoice som står för den hjälpfunktionen. Vi arbetar med att försöka åtgärda detta.

Citat:
2. Det hade också underlättat om man kunde se pågående överföringar mellan marknaderna.
Jag har noterat din åsikt och kommer ta upp detta på nästa möte. Tack för feedbacken.

Citat:
3. Går det inte längre att sätta in pengar på det svenska kontot och skriva "Finland" och få det dit?
Nej det går inte längre. Följande information finns på insättningsrutan ” Insättning till annat land
För insättning till annat land genomför du en utlandsbetalning från din bank till respektive lands bankkonto. Kontouppgifter hittar du på https://trustbuddy.com/se/hjalp
 Vid insättning till annan marknad märker du betalningen med ditt kundnummer. ”

Citat:
4. När man sätter in pengar till Polen och Spainen får är informationsmailen fel. De beskriver hur man sätter in på det svenska kontot.
Jag gjorde precis två test insättningar och det stämmer att mailet som du får inte innehåller information om det Spanska kontot utan bara det Svenska. Jag ska se till att detta uppdateras.
Dock får du rätt information i ”pop up:en” som kommer upp på din sida när du registrerar din insättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in