2013-06-26, 23:05
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kunde inte hålla tassarna borta från cheapsmells. Blev en 120ml Tabarome och blindköpte en Thierry Mugler Pure Malt. Bara att vänta nu då

Nej vem sjutton kan låta bli en Tabarome till det priset!
Ska bli kul att höra du tycker om Pure Malt, själv gillar jag den.
Senast redigerad av Nic78 2013-06-26 kl. 23:10.
Citera
2013-06-26, 23:10
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skriv gärna hur det gick sen, om det fortfarande är 2veckor+ leveranstid.

Jag fick hem en order från CheapSmells i måndags som tog 8 vardagar innan den anlände. Gången före det, har för mig det var i maj, tog det 9 vardagar om jag minns rätt. Räknar med att ordern jag lade i söndags bör komma någon gång under nästa vecka och det duger bra för mig.
Citera
2013-06-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Dom svarade och bad om min adress. Sedan dess har jag inte hört el sett nåt.
Oj... Jag får väl hoppas på det bästa då
Citera
2013-06-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag fick för några år sedan. Tyvärr är det vax-samples. De är svåra, och förmodligen inte ens avsedda, att applicera. Dock får man ju en viss uppfattning om doften.
Hur fungerar wax-samples egentligen? Aldrig sett, aldrig hört om en, eller använt en.
Senast redigerad av fragsforyou 2013-06-26 kl. 23:56.
Citera
2013-06-27, 00:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Hur fungerar wax-samples egentligen? Aldrig sett, aldrig hört om en, eller använt en.
Tänk dig att man tar två kartongbitar. Den ena har små hål i sig. Därefter limmar man ihop bitarna. I hålen smetar man i vax blandat med respektive doft. Framför vaxet finns små plastflärpar man river av för att komma åt vaxet bakom. Lite som en adventskalender . Samplepaketet från Serge Lutnens innehåller ett antal sådana här kartongbitar i ett kuvert. Varje kartongbit har 4-6 olika dofter (glömt exakt hur många). Varje sample är väldigt litet, kanske motsvarande 0.5 ml vax. Man kan ta fingret och smeta på lite vax, men det är inte så lyckat. Bäst är att öppna en lucka i taget och helt enkelt sniffa med näsan direkt mot respektive vaxklutt.
Citera
2013-06-27, 00:11
Medlem
Citat:
Tänk dig att man tar två kartongbitar. Den ena har små hål i sig. Därefter limmar man ihop bitarna. I hålen smetar man i vax blandat med respektive doft. Framför vaxet finns små plastflärpar man river av för att komma åt vaxet bakom. Lite som en adventskalender . Samplepaketet från Serge Lutnens innehåller ett antal sådana här kartongbitar i ett kuvert. Varje kartongbit har 4-6 olika dofter (glömt exakt hur många). Varje sample är väldigt litet, kanske motsvarande 0.5 ml vax. Man kan ta fingret och smeta på lite vax, men det är inte så lyckat. Bäst är att öppna en lucka i taget och helt enkelt sniffa med näsan direkt mot respektive vaxklutt.
Det låter så jävla komplicerat! Men, det är gratis och ett ganska så bra sätt att se hur var parfym luktar.

När vi ändå är inne på Serge Lutens, på höger arm har jag sprayat på mig lite Five O'Clock Au Gingembre. Tror nog jag måste beställa en flaska!
Citera
2013-06-27, 00:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Det låter så jävla komplicerat! Men, det är gratis och ett ganska så bra sätt att se hur var parfym luktar.

När vi ändå är inne på Serge Lutens, på höger arm har jag sprayat på mig lite Five O'Clock Au Gingembre. Tror nog jag måste beställa en flaska!
Beskriv gärna den doften. Det fanns inte med när jag fick mina samples, men jag har läst bra saker om den. Doftar den som vanliga svenska pepparkakor? I så fall är jag inte så intresserad .
Citera
2013-06-27, 01:09
Medlem
Citat:
Beskriv gärna den doften. Det fanns inte med när jag fick mina samples, men jag har läst bra saker om den. Doftar den som vanliga svenska pepparkakor? I så fall är jag inte så intresserad .
Innan jag doftade på den första gången så hade jag läst massvis med info om den, om hur den skulle dofta som pepparkakor, juletider och sånt. Jag blev självklart riktigt upphetsad, som den gourmand älskare jag är. Jag beställde ett gäng samples från luckyscent och bland dom fanns Five O'Clock med. När jag fick paketet tog jag direkt på mig lite Five O'Clock, och till min besvikelse så doftade den inte som pepparkakor, alls!

Tänk dig en varm kopp grön te, utan socker. Häll i en liten tesked kanel och riv ner en generös mängd ingefära. Så doftar Five O'Clock på mig exakt Den utvecklas inte så mycket på huden mer än att kanelen och ingefäran försvinner runt 3-4 timmar efter applicering. Te noten finns fortfarande kvar samtidigt som något som doftar som läder träder fram. Läder finns dock inte med i doften enligt fragrantica. 6-8 timmars hållbarhet med lätt projection.
Citera
2013-06-27, 01:26
Medlem
injections avatar
Tror ni att "Acqua Di Gio Essenza" är något att satsa på nu till sommar? Hur är den jämfört med den vanliga? Har även "Issey Miyake L'eau D'issey" - men den tycker jag luktar piss..
Citera
2013-06-27, 10:18
Medlem
Nic78s avatar
Det var ett tag sedan jag använde AdGE så jag var tvungen att spraya på mig lite för att minnas.

Jag har inte originalet så jag kan inte jämföra de sida vid sida men jag har provat originalet tidigare och det finns ju en orsak till att jag äger just denna version istället. Den tillhör inte någon av mina sommarfavoriter men det är fortfarande en riktigt bra akvatisk doft. Cederträt i bakgrunden är mer prominent i Essenzan vilket gör den mer mogen och sofistikerad jämfört med lillebror. Eftersom den är mer träig och kryddig ger det den ett djup som jag vill minnas originalet saknar. Mycket bra prestanda i form av hållbarhet och projektion. Brukar ofta få komplimanger när jag har denna så jag antar att den luktar gott på mig.

Hmm, kanske skulle börja använda den lite oftare...
Citera
2013-06-27, 10:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Tror ni att "Acqua Di Gio Essenza" är något att satsa på nu till sommar? Hur är den jämfört med den vanliga? Har även "Issey Miyake L'eau D'issey" - men den tycker jag luktar piss..

Testat Acqua Di Parma Colonia och dess varianter? Sommar deluxe!
Citera
2013-06-27, 11:43
Medlem
Nic78s avatar
Har själv aldrig testat Acqua Di Parma Colonia men allt snack om den här har börjat göra mig lite nyfiken.
Kan någon berätta var det är för skillnad på alla varianterna Assoluta, Intensa, Essenza och den vanliga samt vilken som är att föredra? Har jag förstått det rätt att den bara kommer som edc? Och i sånt fall, hur påverkar det hållbarhet och projektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in