Citat:
Ursprungligen postat av
irrbloss
Beskriv gärna den doften. Det fanns inte med när jag fick mina samples, men jag har läst bra saker om den. Doftar den som vanliga svenska pepparkakor? I så fall är jag inte så intresserad

.
Innan jag doftade på den första gången så hade jag läst massvis med info om den, om hur den skulle dofta som pepparkakor, juletider och sånt. Jag blev självklart riktigt upphetsad, som den gourmand älskare jag är. Jag beställde ett gäng samples från luckyscent och bland dom fanns Five O'Clock med. När jag fick paketet tog jag direkt på mig lite Five O'Clock, och till min besvikelse så doftade den inte som pepparkakor, alls!
Tänk dig en varm kopp grön te, utan socker. Häll i en liten tesked kanel och riv ner en generös mängd ingefära. Så doftar Five O'Clock på mig exakt

Den utvecklas inte så mycket på huden mer än att kanelen och ingefäran försvinner runt 3-4 timmar efter applicering. Te noten finns fortfarande kvar samtidigt som något som doftar som läder träder fram. Läder finns dock inte med i doften enligt fragrantica. 6-8 timmars hållbarhet med lätt projection.