2013-06-26, 22:41
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Eller hur! Har träffat tanks på El halluf bara för att de stått i ganska förutsägbara buskar(brukar alltid finnas någon som gör det). Det är kul när man ser att sådana blind skott träffar där man siktade utan någon explosion!

På malinovka def så är det inte bara arties som står på förutsägbara platser

Ahhh får mig att minnas en match för ett halvår sedan. Körde Obj.212 och kommer inte ihåg
vad kartan heter, men det är den där ofta hela norra sidan ställer sig i skogen på en bergsrygg
och campar. Hursomhaver, matchen långt gången. Allt har gått precis piss och min crew har
fördruckit sig på vodka för perfekta skott missar med 50 meter. En batchat och en T-54 går
in i vår bas och cappar. En i vårt lag börjar cappa och den andra åker för att resetta. Han kommer
precis fram men missar och batchaten dödar honom direkt.

Hela chatten lyser av kommentarer som noob arty, arty cost us the game, play tetris, kiddo, uninstall noob mm mm under dom sekunder som jag siktar. Båda fi slocknar ( i rörelse vid basen)

7 sekunder kvar, cirkeln sluten, har följt med i vad jag tror är batchatens rörelse och kör ett skott
i blindo, men beräknat, boom, Oneshottar honom med 2 sek kvar på captiden.

Det vart helt tomt i chatrutan... utom ett mess från batchaten som skrev "nice hit, wp"

En sån där grej som bara händer once in a... o s v.. Jag hann barnsligt nog skriva "fuck
u all" innan vår cap var klar

Nåväl, vad jag EGENTLIGEN skulle skriva var att jag alltid skjuter tills någon är död. oavsett HP.
Har alldeles för många gånger vänt matcher i min E75a och ISU samt IS-3a med bara
några få HP kvar. Detta ÄVEN om dom står mot t ex 3 av våra tanks. Markera målet så
att dom vet att dom inte ska åka nära. Elda tills målet är borta. En ensam bra spelare i en
bra tank kan lätt plocka 3 motståndare i en facehugging om dom 3 inte vet precis hur dom
ska göra.... och det är det MÅNGA som inte vet.
Citera
2013-06-26, 23:12
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ahhh får mig att minnas en match för ett halvår sedan. Körde Obj.212 och kommer inte ihåg
vad kartan heter, men det är den där ofta hela norra sidan ställer sig i skogen på en bergsrygg
och campar. Hursomhaver, matchen långt gången. Allt har gått precis piss och min crew har
fördruckit sig på vodka för perfekta skott missar med 50 meter. En batchat och en T-54 går
in i vår bas och cappar. En i vårt lag börjar cappa och den andra åker för att resetta. Han kommer
precis fram men missar och batchaten dödar honom direkt.

Hela chatten lyser av kommentarer som noob arty, arty cost us the game, play tetris, kiddo, uninstall noob mm mm under dom sekunder som jag siktar. Båda fi slocknar ( i rörelse vid basen)

7 sekunder kvar, cirkeln sluten, har följt med i vad jag tror är batchatens rörelse och kör ett skott
i blindo, men beräknat, boom, Oneshottar honom med 2 sek kvar på captiden.

Det vart helt tomt i chatrutan... utom ett mess från batchaten som skrev "nice hit, wp"

En sån där grej som bara händer once in a... o s v.. Jag hann barnsligt nog skriva "fuck
u all" innan vår cap var klar

Nåväl, vad jag EGENTLIGEN skulle skriva var att jag alltid skjuter tills någon är död. oavsett HP.
Har alldeles för många gånger vänt matcher i min E75a och ISU samt IS-3a med bara
några få HP kvar. Detta ÄVEN om dom står mot t ex 3 av våra tanks. Markera målet så
att dom vet att dom inte ska åka nära. Elda tills målet är borta. En ensam bra spelare i en
bra tank kan lätt plocka 3 motståndare i en facehugging om dom 3 inte vet precis hur dom
ska göra.... och det är det MÅNGA som inte vet.
Gissar på Redshire!?! Det är alltid skönt att vinna en march med sekunders marginal
Citera
2013-06-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I brist på bättre slänger jag ibland iväg skott lite här och var, skitkul att direkt matchen börjar sikta på en buske och dra iväg ett skott direkt.
FAAAAAAAAN va en del blir förbannade när man träffar, ett djävla jiddrande om hack

Slänger ibland iväg skott mitt under matcher också om det inte finns något bra mål, en del kartor är så djävla förutsägbara var spg står pga dåligt med utrymme.
Titta bara på campinovka och assault, hamnar man som spg på kullen har man inte mycket utrymme att stå på, om det dessutom finns 3 spg till så blir de rena böghögen för fienden att skjuta på.
Har märkt att en del artys direkt drar ett skott i starten, för de vet var fi börjar. Kan det vara nån ide?
Citera
2013-06-27, 00:00
Medlem
Pz.Kpfw.VI-Tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag skulle föreslå att du satsar på den ryska linjen. Ferdinand, Jagdpanther-II och Jagdtiger är ganska bra vagnar tycker jag, men Jagdpanzer E-100 är fruktansvärd (allt enligt mig då).

Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Personligen så gillar jag alla TD linjer men de olika linjerna följer olika doktriner/har olika spelstilar som också kan förändras mitt i. Kan ge bättre förslag om du har någon speciell spelstil du gillar. Man kan enligt mig dela in TDs spelstilar som "sniper/dpm"/"medium/flanker"/"heavy/dps".

När jag spelar TD försöker jag hitta en bra position som man kan bränna av några skott från och förhoppningsvis överleva om man blir spottad. Antar att jag försöker spela som en sniper med TD.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Oh, en potentiell wehraboo.
Ser fram när du når din namnsake.
Mastery badge innebär bara att du haft turen att vinna en match med tillräckligt mycket XP, och är inget som någon bryr sig om.

Bara så du vet, WoT blir inte roligare i högre tier, så det finns ingen press på att nå höga tier, såvida du inte vill spela clan wars.
Bra tier 10 TDs är T110E4, Foch155 och Obj268. Av dessa är det (iaf på NA) enbart T110E4 som regelbundet efterfrågas i clan war, ibland Foch155 eller Obj268.
TD-träden är relativt ok, finns en del svaga kort som JagdPzIV, T25/2, fransk Tier 4 och tier 6 TDn.

Haha Har faktiskt inga planer på att köra Tiger i spelet, det blev bara det nicket pga det är lite av en ikonisk pansarvagn. Aha, jag har hört talats om att man ser mer till WN-7 rating när man pratar om skill i spelet? Mastery badges är väl kanske mest för ens egen skull antar jag!

Btw så kör jag även T-28 (snart KV-1) och Churchill för att kunna spela heavies. Några utlåtanden om dessa linjer? Såg att man kunde förgrena Churchill till TD också, är det värt att testa?
Citera
2013-06-27, 00:52
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pz.Kpfw.VI-Tiger
När jag spelar TD försöker jag hitta en bra position som man kan bränna av några skott från och förhoppningsvis överleva om man blir spottad. Antar att jag försöker spela som en sniper med TD.

Såg att man kunde förgrena Churchill till TD också, är det värt att testa
Brittiska TDs är väldigt bra snipers(väldigt träffsäkra och lätt att studsa fiendens skott på längre avstånd) så rekommenderar den linjen antingen direkt via churchill eller från tier 1. Prova den linjen ett tag och se vad du tycker(om du saknar något kan du prova en annan linje efter)
Citat:

Btw så kör jag även T-28 (snart KV-1) och Churchill för att kunna spela heavies. Några utlåtanden om dessa linjer??
KV-1 är en väldigt bra heavy för sin tier och ger dig valet mellan 3 heavies(som leder till 2 heavy vägar eller en fil till arties).
1. KV-1S->IS-7 ta den om du vill vara snabb, smidig och ha vinklad armor.
2. T-150->IS-4 är långsam, sega men väldigt bepansrade och svåra att penetrera om du vinklar den själv.
3. KV-2->T-150/S-51 ta den om du vill lära känna "the king of derp" eller komma in på artylinjen.
Citera
2013-06-27, 00:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Har märkt att en del artys direkt drar ett skott i starten, för de vet var fi börjar. Kan det vara nån ide?
Med tanke på att många spelare tror det är lemmings de spelar så kan det va en bra grej, har sett både medspelare och motspelare bli enskjutna när spg lobbat iväg ett skott på ren chans.
Naturligtvis har jag aldrig träffats av sånt men har många gånger sett skott landa i närheten.

Citat:
Btw så kör jag även T-28 (snart KV-1) och Churchill för att kunna spela heavies. Några utlåtanden om dessa linjer? Såg att man kunde förgrena Churchill till TD också, är det värt att testa?
Brittiska tunga får mig att spy, har churcill vii och den är så djävla impotent så det är sinnesjukt...148mm pen.

M6 har 160mm, arl44 212mm, kv-2 167mm...en del mediumvagnar har bättre pen än churchill vii, amx 12t har bara 4mm mindre pen.
Visst den går att spela men för mig känns den väldigt tråkig.

Ryska tunga har både bra och dåliga sidor men mer balanserade, påstås att test-servern kommer upp om 2 veckor och då kan du testa lite på den, alla spelare får 100 miljoner krediter, 100 miljoner xp och 20.000guld att gulla med.
Citera
2013-06-27, 05:14
Medlem
Kebabsugers avatar
jag hatar churchill, ungefär.som tog2 inget fel på kanonen, men rörligheten och hastigheten suger Maus är.fan mer rörlig
:P
gå.hellre brittiska td eller mediums
is7 är lika op som.vanligt, men fläk inte.upp sidan mot en e100 som.laddat heat(typ 100% med heat) för då.blir du one shottad
annars kan is7 dinga 300+ pen skott med fronten, men är så pass rörlig så den kan spelas som.medium och inte brawler
Citera
2013-06-27, 09:13
Medlem
Salorms avatar
Vad alla hyllar brittiska TD's. :/
Jag sitter fortfarande med min AT8 och har inte spelat den (förr jag har fan inte råd med bästa kanonen iof) och jag tycker den är jävligt tråkig. AT2 var det stil och klass på, men den här jävla rishögen dör man ju med såfort man visar sig.

Förövrigt har jag fått kasst med pengar och inte spelat på allvar på några dagar för jag har hamnat i en svacka antar jag.. Men det är fan sjukt tråkigt när man har forskat fram vagnar men inte kan köpa dom i brist på silver!
Citera
2013-06-27, 10:45
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad alla hyllar brittiska TD's. :/
Jag sitter fortfarande med min AT8 och har inte spelat den (förr jag har fan inte råd med bästa kanonen iof) och jag tycker den är jävligt tråkig. AT2 var det stil och klass på, men den här jävla rishögen dör man ju med såfort man visar sig.

Förövrigt har jag fått kasst med pengar och inte spelat på allvar på några dagar för jag har hamnat i en svacka antar jag.. Men det är fan sjukt tråkigt när man har forskat fram vagnar men inte kan köpa dom i brist på silver!

Jag tycker AT-8 är skitrolig. Snabb RoF, bra pen och riktigt schysst pansar. Många verkar dessutom ha svårt att sikta på weak spots. Enda nackdelen är att den är slö som fan så det tar en evighet att ta sig någonstans. Vanligtvis brukar jag bestämma tidigt vart jag ska ta vägen, för när du väl är på plats då kan du inte påverka så mycket på andra sidan kartan eftersom du ändå inte kan ta dig dit innan det är för sent

Kör AT-7 nu som också är rolig men eftersom den kan möta tier 9 och har samma armor som AT-8 så kan man inte dominera riktigt lika mycket.
Citera
2013-06-27, 10:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Åh fy f*n. Åkte på en så grymt klassisk blåsning igår! Shit vad den sved - men det var väl bra läropengar eller nått. Bedöm själva...

Setupen är som följer:

2 mot 2 i slutet av en standardstrid.

Vårt lag (de rättrogna) har kvar en TD (tror det var en Hellcat, med 0 kills och 100% i health) + jag i en KV-3 (med 4 kills och 25% health).

Motståndarna (hin onde) har en Cromwell (med 6 kills men bara 8% health) samt en 100% arty med 3 kills.

Banan är Siegfried Line http://wiki.worldoftanks.com/File:Siegfried_Line.jpg och vi har bas I, de har bas II (nere i "gropen/dalen" norr om staden).

Jag har precis jobbat ikapp och släckt en motståndare och kommer ut ur staden uppe i nordvästra hörnet (norr om där encounterbasen brukar vara). Jag vet att deras arty antagligen står i gropen så jag åker fram till kanten, och mycket riktigt så är han längst ut vid kartkanten. Ett skott räcker.

Nu är vi 2 mot 1. Ser att de andra två är precis bredvid varandra och slåss utanför stadsporten mitt på banan. I denna sekund gör jag ett (tveksamt) val. Jag låter tanken tippa över och glider nerför backen ner till (och in i) deras bas.

Kom igen nu! 100% Hellcat mot 8% Cromwell!? Matchen är ju klar och jag skall precis skriva gg i chatten. Det går några sekunder - och sen, från ingenstans, så slocknar plötsligt den gröna ikonen!!?? WTF!!??

Då var det helt plötsligt 1 on 1! I denna stund står jag och fiser varmluft i deras bas, så jag vet att min motståndare hör sirenen. Ser också att han sätter full fart mot mig innan hans ikon försvinner på minikartan. Står då en stund och funderar på följande:

- Han har nu 7 kills, så det är säkerligen en hyggligt bra spelare som kommer mot mig.
- Det är massor av vegetation runt "gropen" så det går att smyga på mig från alla håll och kanter där jag står helt oskyddad i basen.
- Har erövrat kanske 10-15% av deras bas och det går i snigelfart. Kommer aldrig att hinna upp till 100% oavsett.
- Det är gott om tid kvar på matchklockan.
- Min Kv-3 har 122 mm kanonen och reloadtiden är inte rolig om vi skall fightas H2H oskyddat
- Dessutom har jag själv bara 25% health kvar och jag vet inte vilken ammo han har

Då tar jag ett beslut.

Står kvar några sekunder till men backar sen snabbt som tusan upp mot den norra gränsen av kartan. In bland lite buskar och träd och ett läge där jag (förhoppningsvis) kan få till ett bra skott mot honom oavsett vilket håll han kommer ifrån. Problemet är bara att jag var tvungen att lämna basen - men enligt mina beräkningar så var han inte långt borta.

Väntar en stund. Räknar med att han smyger runt gropen för att hitta en bra skottvinkel in (det hade jag gjort iaf). Spenderar tiden med att finkorrigera min position lite. Då plötsligt händer det... VÅR siren går igång!!

Fy f*n vilken ridå! Killen hade gjort en tokchansning, tvärvänt och kört full fart till vår bas (antagligen direkt när jag backade ur basen). Han räknade väl helt kallt med att jag tagit position och stod och väntade på honom. Helt korrekt. Och eftersom jag hade en KV-3 fanns det ju inte en chans i himmelriket att jag skulle hinna över till andra sidan innan matchen var över.

Sånt totalt mörker. Jag var så förbannad på mig själv efteråt att jag inte orkade bli sur ens. Kunde bara berömma killen i chatten och loggade ur. Självfallet ackompanjerad av en hel del gliringar från det egna laget i chatten. Fast det får man väl ta efter en så episk förlust.
-----

Har funderat lite i efterhand på vad som hände. Kan inte säga att jag gjorde totalt fel som backade ur basen. Tror ändå att 99 av 100 spelare faktiskt hade fullföljt och kommit mot mig. (Han kan inte varit långt borta när han vände? Jag kan iaf säga ärligt att jag hade nog aldrig vänt i det läget och chansat som han gjorde). Däremot skulle jag kanske inte åkt ner i basen i första läget, utan vänt upp mot stadsporten efter att jag skjutit artyn. Hade iofs inte hunnit fram innan deras duell var över där men jag hade ändå haft bättre grepp på skeendet om jag varit i mitten av banan (och säkerligen plockat upp honom på vägen). Fast det är också lite efterkonstruktion över det hela så jag är inte helt säker på det heller? Och med en KV-3 blir man både lätt utmanövrerad av - och når inga långa sträckor jämfört med - en Cromwell.

Vad säger ni? Hur tror ni att ni hade gjort själva, både i min och hans situation?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-27 kl. 11:46.
Citera
2013-06-27, 10:57
Medlem
AT-7 är ju kul om man hittar ett hörn där man kan använda den skeva placeringen av kanonen.
Citera
2013-06-27, 13:43
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Det är möjligt, vad tycker du är låga stats?

Stats spelar ingen roll under 3k matcher, når du 52% i win rate är du bättre än 90% av alla spelare och borde räknas som bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in