2013-06-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Churchill 1/3 har 176mm frontpansar, at 2 brawla jag front mot front igår och vann, förlora typ 50% hälsa bara

110mm pansar är fortfarande för mycket, gjorde en snabb räkning och pen borde snitta runt 104mm med heat.

Jag lovar dig att din hetzer är minst lika effektiv nu - du kan fan träffa weakspots på andra sidan kartan nu
Citera
2013-06-26, 00:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoro
Jag lovar dig att din hetzer är minst lika effektiv nu - du kan fan träffa weakspots på andra sidan kartan nu
Hoppas det för innan gick skotten lite hej vilt, vissa matcher satt man ju fan och jubla när man träffade på avstånd under 50meter typ :/ 105 är(var?) verkligen inte träffsäker men nu sitter man nyduschat, naken och har mat framför en så dags att testa.
Citera
2013-06-26, 00:51
Medlem
Pz.Kpfw.VI-Tigers avatar
Har nyligen installerat WoT och har fastnat ganska ordentligt sen en vecka tillbaka!

Köpte 105 leFH18B2 och testat artilleri efter patchen, fortfarande roligt att spela tycker jag. Dock ser man inte lika mycket artilleri nuförtiden eller är det bara så på lägre tiers?

Dags att skrävla lite - fick Mastery badgen på nämnda tank och det efter att ha vunnit 1v3 i slutet varav motståndet var 2 Hummels och 1 matilda.

För övrigt kör jag både Hetzer och SU-85B; några synpunkter vilken TD-linje som är roligast att spela late tier?
Citera
2013-06-26, 01:07
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pz.Kpfw.VI-Tiger
Har nyligen installerat WoT och har fastnat ganska ordentligt sen en vecka tillbaka!

Köpte 105 leFH18B2 och testat artilleri efter patchen, fortfarande roligt att spela tycker jag. Dock ser man inte lika mycket artilleri nuförtiden eller är det bara så på lägre tiers?

Dags att skrävla lite - fick Mastery badgen på nämnda tank och det efter att ha vunnit 1v3 i slutet varav motståndet var 2 Hummels och 1 matilda.

För övrigt kör jag både Hetzer och SU-85B; några synpunkter vilken TD-linje som är roligast att spela late tier?

Jag skulle föreslå att du satsar på den ryska linjen. Ferdinand, Jagdpanther-II och Jagdtiger är ganska bra vagnar tycker jag, men Jagdpanzer E-100 är fruktansvärd (allt enligt mig då).
Citera
2013-06-26, 05:10
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:

Köpte 105 leFH18B2 och testat artilleri efter patchen, fortfarande roligt att spela tycker jag. Dock ser man inte lika mycket artilleri nuförtiden eller är det bara så på lägre tier?
Artillery var mycket bättre innan patchen och patchen fick många att sluta spela arty. Förut var det relativt säkert att göra någon sorts damage på dina mål men nu är inte arties lika träffsäkra.
Citat:

Personligen så gillar jag alla TD linjer men de olika linjerna följer olika doktriner/har olika spelstilar som också kan förändras mitt i. Kan ge bättre förslag om du har någon speciell spelstil du gillar. Man kan enligt mig dela in TDs spelstilar som "sniper/dpm"/"medium/flanker"/"heavy/dps".
Citera
2013-06-26, 05:18
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Artillery var mycket bättre innan patchen och patchen fick många att sluta spela arty. Förut var det relativt säkert att göra någon sorts damage på dina mål men nu är inte arties lika träffsäkra.

Personligen så gillar jag alla TD linjer men de olika linjerna följer olika doktriner/har olika spelstilar som också kan förändras mitt i. Kan ge bättre förslag om du har någon speciell spelstil du gillar. Man kan enligt mig dela in TDs spelstilar som "sniper/dpm"/"medium/flanker"/"heavy/dps".

njaaa du ttäffar bättre med arty, men du måste vänta 2 min på att zooma in, kommer ingen där då så får du siktar någon annanstans i 2 min

sedan så har dom fördubblat shell travel time på arty, 10sekunder för hummel att träffa andra sidan
Citera
2013-06-26, 05:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Söker en xvm config som har ALLA konfigurationer inlagda, inte så noga hur det är konfigurerat bara allting finns med, finns de någe sån?
Citera
2013-06-26, 05:30
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
njaaa du ttäffar bättre med arty, men du måste vänta 2 min på att zooma in, kommer ingen där då så får du siktar någon annanstans i 2 min

sedan så har dom fördubblat shell travel time på arty, 10sekunder för hummel att träffa andra sidan
Visst, träffsäkerheten att skotten kommer dit man siktar har ökat men förut så brukade iallafall göra splash skada bredvid. Nu känns det som om man kastar en tärning eller stjuta med nån 152mm rysk kanon "den träffar när den vill träffa".
Citera
2013-06-26, 05:39
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Söker en xvm config som har ALLA konfigurationer inlagda, inte så noga hur det är konfigurerat bara allting finns med, finns de någe sån?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/35125-086-aslains-xvm-mod-v286-upd-23062013/
Jag använder den just nu, den har allt förutom att den visar "vinstchanser" som går lätt att ändra i battleloading.xc och en annan jag glömt namnet på alternativt vänta tills jag lägger upp det imorgon(om någon vill ha...?)
Citera
2013-06-26, 05:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fick löst det, min konfigurationsfil gick från 75kb till 112kb ska bara komma på hur fan jag får hit loggen att hamna på rätt ställe
Citera
2013-06-26, 11:08
Medlem
Förmodligen min bästa match hittills

Vi förlorade visserligen men jag skulle vilja tro att det inte var mitt fel I alla fall.

Edit: Eller vänta lite. Nästa match gick bättre
Senast redigerad av JoanJen 2013-06-26 kl. 11:24.
Citera
2013-06-26, 11:57
Medlem
swebarbs avatar
Artilleri är skit, önskar dom tog bort skiten istället, hur är det ens roligt spela me dom? fegisar är ni verkar som alla gnäller nu att dom är sämre och det är väl fan bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in