2013-06-25, 20:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag måste säga emot dig. Jag har varit med om 3 avhysningar av asfaltsläggare efter polisanmälning och i samtliga fall har det varit EN avhysning av kronofogden. Ingen kostnad har i något av fallen lagts på oss som polisanmält saken.
Inte mej, De påstår ju det. Både Arbetarbladet och LRF.
Citera
2013-06-25, 21:00
Medlem
Avva66s avatar
Så var det dags igen, nedskräpning i skogen.

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.6016516-asfalt-dumpad-i-skogen
Citera
2013-06-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Finns tydligen seriösa också; http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.6015642-seriosa-plattlaggare-kanner-sig-orattvist-behandlade Men kolla den smale killen, kolla öronen, han lär ju ha rediga problem att hålla sig på marken så fort det blåser mer än kuling.

Och visst finns det seriösa läggare, tror faktiskt det var dom i artikeln jag såg avslutade ett jobb i närheten av sjukhuset i sandviken och det var bra utfört, bra underarbete, snyggt gjort, dom tog hand om avfallet och var trevliga hela tiden. Men dom bodde heller inte i några läger utan på vanlig camping som vanliga arbetare.
hahahahahhahaha

det där är ju bara tattare från en annan klan som givetvis vill smutskasta de andra.

Satan vad folk är korkade
Citera
2013-06-25, 22:17
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
hahahahahhahaha

det där är ju bara tattare från en annan klan som givetvis vill smutskasta de andra.

Satan vad folk är korkade
Skulle de där dyka upp på min gård, så skulle jag avhysa dem direkt.
De ser ju ut som de kommer från nån Banjospelsförening.
Det var nån mupp på AB som kallade Svenskar för inavlade och
bymentalitet i kommentarerna, men det stämmer ju bra på dessa.

Jag begriper mej inte på folk som anlitar dessa öht.
Citera
2013-06-25, 22:35
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Finns tydligen seriösa också; http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.6015642-seriosa-plattlaggare-kanner-sig-orattvist-behandlade Men kolla den smale killen, kolla öronen, han lär ju ha rediga problem att hålla sig på marken så fort det blåser mer än kuling.

Och visst finns det seriösa läggare, tror faktiskt det var dom i artikeln jag såg avslutade ett jobb i närheten av sjukhuset i sandviken och det var bra utfört, bra underarbete, snyggt gjort, dom tog hand om avfallet och var trevliga hela tiden. Men dom bodde heller inte i några läger utan på vanlig camping som vanliga arbetare.

Seriösa? De brittiska plattskallarna i artikeln påstår sig betala skatt på Irland samtidigt som de utför arbeten i Sverige och (för)brukar svensk infrastruktur. Det är knappast så att jag vill betala för att "familjen Reutersvärd" och andra skenheliga medelklass äckel ska få billig service som de inte betalar för fullt ut. Det är helt okej om ni vill bygga om era hus, men det är inte okej om vägar, offentliga toaletter mm slits ut i förtid pga. er jävla snålhet!

Nej ett gäng avskräden är vad de är, ett gäng svartfötter, oavsett om de är resande, tattare, zigenare eller vanliga brittiska trash!
Citera
2013-06-25, 23:38
Medlem
Dimaks avatar
varför är dem här, hur tjänar man pengar på det här olagligt? eller är de bara i vägen?
Citera
2013-06-26, 00:14
Medlem
spoilers avatar
"För 17 000 kronor skulle fyra utländska trädgårdsarbetare göra i ordning en 95-årig kvinnas trädgård. När kvinnans dotter kom till sin mammas undsättning blev dottern hotad. De fyra männen hämtades av polis på tisdagen.

– De är fruktansvärt aggressiva och hotfulla om man inte gör som de vill. Männen riktar främst in sig på gamla människor, säger Anders Oxelbrand, inre befäl vid polisen i Malmö.

/.../

Fyra män i sällskap med en liten pojke knackade på hos 95-åringen på Bellevue under tisdagseftermiddagen. De satte genast igång med trädgårdsarbetet och skulle ha 17 000 kronor för sina tjänster. När 95-åringens dotter blandade sig i fick hon veta att hon skulle akta sig väldigt noga, annars skulle det gå illa, uppger polisen.

En polispatrull som fanns i området lade märke till den utlandsregistrerade bilen och frågade familjen vad som pågick.

– Vi vet att asfaltsarbetarna rör sig i området, så vi är vaksamma. Det här är ett klockrent bedrägeriförsök, säger Oxelbrand.

En av de fyra männen greps på platsen misstänkt för olaga hot, bedrägeri och våldsamt motstånd på tisdagseftermiddagen. De tre andra togs med till polisstationen för förhör. Vid 23-tiden var de kvar hos polisen.

Under måndagen fick en 95-årig kvinna i Lund sin skorsten ommurad av några utländska män i sällskap med en liten pojke. Männen utförde arbetet trots att kvinnan sagt nej, eftersom hon gått med på att de skulle göra ett prov på murbruket. Kvinnan har polisanmält reparationsarbetet, berättar även denna kvinnas dotter för Sydsvenskan."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arbetare-ger-sig-pa-gamla/
Citera
2013-06-26, 12:28
Medlem
What police say here is wrong as usual, why these people come to a Nazi land like Sweden makes many of us Brits wonder they must like pain and suffering. I know well what happened as certain other officials where asked to help, the man that was arrested is from Belfast and his hand is badly damaged now as result of the skåne gestapos work. There was no threats issued and gestapo over reacted. One person mentioned white ordinary British trash people here as well, that's fine. Remember many people like me hope the EU will break down and that we have war again with the old Nazi nations and next time we Brits and Americans will turn you beloved shit hole sweden into a car park. We should have done it 70 years ago since you were not neutral and cost the allied forces many lives. Continue along the path of hate swedes we hate you equally as much.
Citera
2013-06-26, 12:39
Medlem
Acquisitionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
The man that was arrested is from Belfast and his hand is badly damaged now as result of the skåne gestapos work.

Good, though if proper justice would exist in our country we would punish the childmolesters and robbers of elderly by blood eagle

http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_eagle

Cheers! You son of a parasitic culture!
Citera
2013-06-26, 14:06
Medlem
Torps avatar
Jag råkade ut för dessa våtrumsdammråttor i hemorten häromdagen då de åkte runt kvarteret och försökte sälja sina tjänster till husägare i stan. Mycket påflugen typ som dessutom hade två småpojkar i bilen som sin ringa ålder till trots var inbitna affärsmän. Det roliga var att vi höll på med ett stenläggningsarbete när dom körde förbi men jag ljög dom rätt upp i ansiktet och sae att vi inte hade några sten eller asfalteringsarbeten för tillfället. Såg på dem att de blev skitsura
Citera
2013-06-26, 14:37
Medlem
Enda sattet att besgera dessa ar att folket i byggden eller staden d invaderar gar ihop o kor ut dom.
D har blivit utkorda i hur manga stader som helst har i England//

ps: polis gor aldrig ngt/
o alla behovr inte va pack
mvh
Senast redigerad av allnighter 2013-06-26 kl. 14:51.
Citera
2013-06-27, 07:25
Bannlyst
"Flera hotfulla arbetare försökte lura 95-åring"
Det var under tisdagseftermiddagen som fyra män och en liten pojke knackade på hos kvinnan i Bellevue. De inledde omedelbart trädgårdsarbetet och skulle sedan ha 17 000 kronor för sina tjänster.
http://www.expressen.se/kvp/flera-hotfulla-arbetare-forsokte-lura-95-aring/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in