2013-06-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Finns detta kvar ?
annar mest trist prat om grå tunnlar här http://goo.gl/maps/qpq2T

Det finns kvar!
Citera
2013-06-23, 00:25
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Edit. Jag kunde itne länka till där jag TROR kulisstaden är pga att det är en ''okänd'' väg.. :/ Vart ligger den typ exakt?
Citera
2013-06-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Edit. Jag kunde itne länka till där jag TROR kulisstaden är pga att det är en ''okänd'' väg.. :/ Vart ligger den typ exakt?

Här kanske? 58.355698,13.877743
Citera
2013-06-23, 02:12
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Här kanske? 58.355698,13.877743

Precis där jag trodde, Tackar!
Citera
2013-06-24, 17:54
Medlem
ClMoughs avatar
Vad i hela friden ar det stora till hoger om det som pa min tid kallades "ruinbyn"? Jag vill minnas att det bara fanns de fyra byggnaderna (samt ett skyttevarn i nederkanten i bild), har jag varit blind hela min barndom eller ar det tillbyggnader?
Citera
2013-06-24, 19:51
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClMough
Vad i hela friden ar det stora till hoger om det som pa min tid kallades "ruinbyn"? Jag vill minnas att det bara fanns de fyra byggnaderna (samt ett skyttevarn i nederkanten i bild), har jag varit blind hela min barndom eller ar det tillbyggnader?

Från början var det bara 4 byggnader + lite runt omkring.
Numera så finns det mycket mer, bla. ett par teknikhus där man kan öva det mesta när det gäller sib. Men det är inte så mycket att se - betydligt roligare att köra Strid i bebyggelse med allt vad det innebär. P4 som har anläggningen har även en betydligt större vid P4 kvarn på andra sidan vättern.
Citera
2013-06-24, 20:06
Medlem
ClMoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Från början var det bara 4 byggnader + lite runt omkring.
Numera så finns det mycket mer, bla. ett par teknikhus där man kan öva det mesta när det gäller sib. Men det är inte så mycket att se - betydligt roligare att köra Strid i bebyggelse med allt vad det innebär. P4 som har anläggningen har även en betydligt större vid P4 kvarn på andra sidan vättern.

Tackar sa mycket! Jag och mina barndomsvanner brukade cykla dit och ha soft-air-gun-krig, synnerligen uppskattat.
Citera
2013-06-24, 23:52
Medlem
Men räddningsverkets skola hade eller har en kuliss-stad på Skövde skjutfält.
Tror iofs att det är EOD banan numera.
Låg långt österut längs ringvägen, tror jag.
Vet att vi rastade där under baskerprovet.
En rätt bisarr plats, med tre våningar höga kulisser, och div flygbomber spridda på backen.
Skall kolla på kartan och se om jag hittar stället igen.

Vad gäller hagen, så måste det vara den blåsigaste platsen på jorden.
Har övernattat i teknikhuset en natt, jobbigt att sova där, folk snarkar och det ekar bra i kåken.
Citera
2013-06-25, 23:01
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Har idag varit under slalombacken och kollat, det var igensvetsat med ett litet armeringsjärn och kassa svets. Men det fanns ett hål LÄNGST upp! Lyckades komma både in och ut, men sen finns det en till dörr med lås på, och sen där man har kunnat komma in direkt tror jag men det är fullt av stenar och galler där. Dom har alltså satt galler, sen stenar för att skrämmas tror jag, Några hade tagit bort en bit av ett sådant galler, tänkte kanske om man kunde ta bort på andra sidan? Leder det nån vart? Även varit och kikat på Kulisstaden, men direkt när jag hörde skott blev jag lite skrajsen.. :O

Sen finns det ju Ranstad.. Jag har komb till låset så man kan komma till sjöarna men inget annat, var dock en gammal byggnad som var riven där, ( såg gammal ut) Är det den ni menar som var övergiven? I mitten av dom andra 2 husen.
Citera
2013-06-25, 23:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Har idag varit under slalombacken och kollat, det var igensvetsat med ett litet armeringsjärn och kassa svets. Men det fanns ett hål LÄNGST upp! Lyckades komma både in och ut, men sen finns det en till dörr med lås på, och sen där man har kunnat komma in direkt tror jag men det är fullt av stenar och galler där. Dom har alltså satt galler, sen stenar för att skrämmas tror jag, Några hade tagit bort en bit av ett sådant galler, tänkte kanske om man kunde ta bort på andra sidan? Leder det nån vart? Även varit och kikat på Kulisstaden, men direkt när jag hörde skott blev jag lite skrajsen.. :O

Sen finns det ju Ranstad.. Jag har komb till låset så man kan komma till sjöarna men inget annat, var dock en gammal byggnad som var riven där, ( såg gammal ut) Är det den ni menar som var övergiven? I mitten av dom andra 2 husen.
Under slalombacken?
Citera
2013-06-26, 17:45
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Under slalombacken?

Yep!

Edit. Eller ja, i början av den iaf, men kunde inte se alls mycket dock!!
Citera
2013-06-27, 12:32
Medlem
Citat:

Väggen med stenar som du pratar om har dom satt där för att man inte ska kunna ta sig in i "det stora rummet". Har själv varit inne där men då var det någon som hade tagit loss en bit av ingången där och plockat ett antal stenar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in