2010-08-07, 23:14
Medlem
myrmeldjyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betor
Ska ju finnas något mot raka linan mot Lerdala iallafall.

Hur pass det stämmer har jag dock ingen aning om.

Det stämmer, en underjordisk radiocentral, nerlagd, öppen att gå ner i. Inget att ha dock, helt tomt i princip.
Citera
2010-08-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrmeldjyr
Det stämmer, en underjordisk radiocentral, nerlagd, öppen att gå ner i. Inget att ha dock, helt tomt i princip.

Kan du förklara exakt vart fan det är?
Citera
2010-08-10, 09:19
Medlem
Vart ligger då "militärens spökstad"?
Citera
2010-08-10, 10:17
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octupus
Vart ligger då "militärens spökstad"?

Jag tror de pratar om kulisstaden som de byggt för att öva "strid i bebyggelse". Ligger på något av militärens övningsfält. Osäker på var. Har inte varit där.
Citera
2010-08-10, 11:57
Medlem
cainites avatar
kullisstaden ligger vid paradissjöns träningsområde, åker man omkring därute så kan man inte missa de, de finns även lite skoj runt skjutbanan.
Citera
2010-08-11, 22:17
Medlem
Necropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cainite
kullisstaden ligger vid paradissjöns träningsområde, åker man omkring därute så kan man inte missa de, de finns även lite skoj runt skjutbanan.

Där ligger den, med lampor som tänder sig (stora stråklastare) om man rör sig, Även video övervakat!
Inget roligt där egentligen, nån gammal bil & buss
Åk över den "nya" bron som går på stora vägen så ser man det!
Citera
2010-11-15, 13:16
Bannlyst
OM någon är intresserad av att följa med på upptäcksfärd så är det läge att säga till. planerar en inom snar framtid med några fler pers. skicka ett PM!
Citera
2010-11-26, 18:27
Medlem
Kakuzus avatar
TV-master i skövde

Vet inte om detta är rätt tråd men...

Är det någon som varit uppe i Billingemasten och kan berätta hur ni gick till väga? Har förövrigt varit uppe på toppen av masten vid rydsgrottor (ca 100m hög).
Citera
2010-12-20, 21:14
Medlem
Jag har fått höra av en gammal militär att det finns diverse UE objekt i Skövde, ett exempel är ett bergrum där hela kommunens viktigaste personer skulle få plats samt deras lokala radio.
Samt ett ställe som var topphemligt bort mot billingen
Citera
2011-06-17, 11:33
Medlem
ClMoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necropolis
Där ligger den, med lampor som tänder sig (stora stråklastare) om man rör sig, Även video övervakat!
Inget roligt där egentligen, nån gammal bil & buss
Åk över den "nya" bron som går på stora vägen så ser man det!

Nu måste jag fråga vad det är du menar. Syftar du på "nya" bron mellan Skultorp/Klagstorp som leder över 26an? För om vi pratar om samma "kuliss-stad" så krävs det väl ändå en 20minuters promenad för att nå den från 26an? (Sen var det säkert fem år sedan jag var där så det kan hända att mina ben var för korta på den tiden för att kunna göra sådana uppskattningar.)

Hur som helst så brukade jag och mina polare vara där och köra (spela/skjuta/leka?) soft air-gun-krig och det blev ett väldigt liv så fort det kom ett militärfordon (för att inte tala om alla fordon). FORT ned på golvet och trycka som råttor tills någon ropade att kusten var klar.
Citera
2011-06-17, 12:45
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClMough
Nu måste jag fråga vad det är du menar. Syftar du på "nya" bron mellan Skultorp/Klagstorp som leder över 26an? För om vi pratar om samma "kuliss-stad" så krävs det väl ändå en 20minuters promenad för att nå den från 26an? (Sen var det säkert fem år sedan jag var där så det kan hända att mina ben var för korta på den tiden för att kunna göra sådana uppskattningar.)

Hur som helst så brukade jag och mina polare vara där och köra (spela/skjuta/leka?) soft air-gun-krig och det blev ett väldigt liv så fort det kom ett militärfordon (för att inte tala om alla fordon). FORT ned på golvet och trycka som råttor tills någon ropade att kusten var klar.

är det olagligt att vaa där ?
Citera
2011-06-17, 14:52
Medlem
ClMoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
är det olagligt att vaa där ?

Jag skulle tro att det är förbjudet område (typ: Obehöriga äger ej tillträde) så ja, det får man nog säga. Jag tror aldrig att vi åkte fast men jag minns att vi träffade en gammal man som plockade tomhylsor där en gång. Dock var detta som sagt flera år sedan så det kan ha skärpts/lämnats övergivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in