2013-06-25, 20:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag pratar om nuet, i framtiden kommer ni inte ens att kunna få barn. Det ser naturen till. Naturen gillar inte inavel och en för liten genpool leder till i regel till sterilitet och därpå följande utdöende.

http://www.youtube.com/watch?v=cmREZW80FJQ Bahrain

http://www.youtube.com/watch?v=Lys29tOvs9E Kuwait

http://www.youtube.com/watch?v=wRysI0LAuuk

http://www.youtube.com/watch?v=zSv_zT1DuwU

seems to me that they are doing very well
Citera
2013-06-25, 20:34
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Tror du att muslimerna slutar knulla sina nära släktingar bara för att någon talar om för dem att det är onyttigt? I så fall en övertro på dessa primater som jag inte trodde att ens du var kapabel till.

Det är lagligt att gifta sig med sin kusin och det är inga problem.
Citera
2013-06-25, 20:36
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men va f-n IP!

Även OM pappan skulle ha spionerat (vilket inte är bevisat) så kan du rimligen inte tycka att det legitimerar att skjuta hans dotter, ett BARN, i huvudet.

Skulle DU skjuta någons minderåriga dotter i huvudet som straff för att föräldern begått förräderi?

Är det i enlighet med islams läror att skjuta barn?

Det var barnet som skrev på sin blogg. Hon kunde ha låtit bli. Detta hade kunnat hindrats bara om de hade lyssnat. Det är allt jag påpekar.
Citera
2013-06-25, 20:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det var barnet som skrev på sin blogg. Hon kunde ha låtit bli. Detta hade kunnat hindrats bara om de hade lyssnat. Det är allt jag påpekar.

Det var talibanernas VAL att skjuta henne, ett barn i huvudet.

Agerade de i islams anda, enligt dig?
Citera
2013-06-25, 20:43
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Det hon skrev var om talibanernas skolförbud och hon ville att kvinnor skulle få lämna sina hem och få en sekulär utbildning. Är det något man som en god muslim dödar för?
Citera
2013-06-25, 20:52
Moderator
Tinuviels avatar
Vilka muslimer har rätt i detta, IP?

Är det talibanerna som tycker att det är förenligt med sharia att skjuta 14-åringar i huvudet, eller de imamer som tog avstånd från denna tolkning:

Citat:
The Taliban also justified their attack as part of religious scripture, saying that the "Quran says that people propagating against Islam and Islamic forces would be killed", going on to say that "Sharia says that even a child can be killed if he is propagating against Islam".[49] Other groups strongly disagreed. On 12 October 2012, a group of 50 Islamic clerics in Pakistan issued a fatwā – a ruling of Islamic law – against the Taliban gunmen who tried to kill Yousafzai. Islamic scholars from the Sunni Ittehad Council publicly denounced attempts by the Pakistani Taliban to mount religious justifications for the shooting of Yousafzai and two of her classmates.[19] Most Pakistani government officials have refrained from publicly criticising the Taliban by name over the attack, in what critics say is a lack of resolve against extremism.[49]
http://en.wikipedia.org/wiki/Malala_Yousafzai

Jag ser för övrigt att de fega svinen också sköt två av hennes skolkamrater. Modigt att skjuta barn, eller hur. Var det rätt IP. Begick de också bloggförräderi?
Citera
2013-06-25, 20:58
Medlem
Har en del vänner som är muslimer. När vi argumenterar religion så är det inte så svårt att snacka omkull dem, varenda en av dem.

Jag har ingenting emot islam eller någon annan religion (var "muslim" fram tills jag var 17, nu är jag agnostiker). Men mina vänner ,och många andra som kallar sig själva muslimer, är i stort sett helt vanliga snubbar som inte äter griskött. Bokstavligen, dem vet ingenting om islam eller ens varför dem inte äter griskött. När jag frågar dem varför dem dricker alkohol och har sex, men inte äter griskött (som är det minst "farliga" att göra) så kan dem inte svara.
Islam har i många fall blivit något annat än vad det egentligen är och folk är som hjärntvättade. Jag kunde inte vara en del av det
Citera
2013-06-25, 21:01
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martiim
Har en del vänner som är muslimer. När vi argumenterar religion så är det inte så svårt att snacka omkull dem, varenda en av dem.

Jag har ingenting emot islam eller någon annan religion (var "muslim" fram tills jag var 17, nu är jag agnostiker). Men mina vänner ,och många andra som kallar sig själva muslimer, är i stort sett helt vanliga snubbar som inte äter griskött. Bokstavligen, dem vet ingenting om islam eller ens varför dem inte äter griskött. När jag frågar dem varför dem dricker alkohol och har sex, men inte äter griskött (som är det minst "farliga" att göra) så kan dem inte svara.
Islam har i många fall blivit något annat än vad det egentligen är och folk är som hjärntvättade. Jag kunde inte vara en del av det
Vad är isf islam, egentligen ?
Citera
2013-06-25, 21:07
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44050780]Ja, att jag gör narr av allt heligt förstår jag men vad har det att göra med smuts? Varför skulle jag vara skräckslagen av att inte tro? Och visst pratar allah genom mig. Vi pratar om mirakel här mannen!

Du är verkligen bokstavligt talat dum i huvudet. Jag orkar inte ens förklara längre ärligt talat. Vem har jobbat på dig?

Du skrev så här

Då säger du alltså att Muhammed var lika dum som dagens boskap. Jag tror att vi äntligen är överens om något. Det måste vi fira! Men det bevisar knappast koranens äkthet. Koranen innehåller ju inga nyheter utan har kopierat det som redan andra kommit fram till. Å så la man till lite eget som man själv hittade på.

Varpå jag frågar dig var jag har sagt det fetstilade. Eftersom jag inte hittar det nånstans och som svar från dig får jag detta:

Citat:
De var dumma som dagens boskap, vidskepliga och generellt allmänt okunniga om det mesta. Det var i denna omgivning som "gud" visade sig för en våldsam analfabet i ökenlandskapet. Ett mindre lyckat val av gud.

Å så svarar du:
Då är det ett perfekt bevis på att koranen är från Gud eftersom mycket av det koranen innehåller visste man inte på den tiden och detta bekräftar du själv.

Du är bortom all tvivel sjuk i huvudet.
Citera
2013-06-25, 21:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martiim

Va! Muslimer som INTE vill skjuta barn i huvudet

Låter som om du har kloka vänner. De kanske har en religiös grundsyn, men låter sig inte styras av dogmer. Visst, man kan se sådant beteende (sex/alkohol) som hyckleri... men jag föredrar sådant hyckleri framför fundamentalism.

Hur kom det sig att du valde bort den religion du fötts in i?
Citera
2013-06-25, 21:12
Avslutad
Citat:
Det är lagligt att gifta sig med sin kusin och det är inga problem.
Det är dit jag vill komma. Ni muslimer tycker inte att inavel är några problem. Men vi ickemuslimer som föredrar att kunna gå på benen anser att det är en självklarhet att man avstår från inavel. Men fortsätt ni. Det leder bara åt ett håll.
Citera
2013-06-25, 21:12
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Du är verkligen bokstavligt talat dum i huvudet. Jag orkar inte ens förklara längre ärligt talat. Vem har jobbat på dig?
Du skrev så här

Då säger du alltså att Muhammed var lika dum som dagens boskap. Jag tror att vi äntligen är överens om något. Det måste vi fira! Men det bevisar knappast koranens äkthet. Koranen innehåller ju inga nyheter utan har kopierat det som redan andra kommit fram till. Å så la man till lite eget som man själv hittade på.

Varpå jag frågar dig var jag har sagt det fetstilade. Eftersom jag inte hittar det nånstans och som svar från dig får jag detta:

Citat:
De var dumma som dagens boskap, vidskepliga och generellt allmänt okunniga om det mesta. Det var i denna omgivning som "gud" visade sig för en våldsam analfabet i ökenlandskapet. Ett mindre lyckat val av gud.

Å så svarar du:
Då är det ett perfekt bevis på att koranen är från Gud eftersom mycket av det koranen innehåller visste man inte på den tiden och detta bekräftar du själv.

Du är bortom all tvivel sjuk i huvudet.
Jag förstår inte varför du tjafsar. Vi är ju överens om att Muhammed var dum som ett tamboskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in