Resultat: .
0%
röster
2013-06-24, 20:52
Medlem
Mastodontishs avatar
Har haft något av en paus härifrån i några veckor av diverse anledningar. Dock följt tråden till och från men följt det mesta med Bayern.

Pep imponerade på mig i varje fall. Inte många andra tränare som skulle ta till sig jobbet på ett sånt sätt han gjort och verkligen ge allt för att lära sig klubben, kulturen och språket.

Nästa månad flyger man ner till München för att se hela Audi-Cup-spektaklet och få några dagar i München sommartid. Någon som har några bra tips om vad man borde göra där nere en sommardag?
Citera
2013-06-24, 22:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Har haft något av en paus härifrån i några veckor av diverse anledningar. Dock följt tråden till och från men följt det mesta med Bayern.

Pep imponerade på mig i varje fall. Inte många andra tränare som skulle ta till sig jobbet på ett sånt sätt han gjort och verkligen ge allt för att lära sig klubben, kulturen och språket.

Nästa månad flyger man ner till München för att se hela Audi-Cup-spektaklet och få några dagar i München sommartid. Någon som har några bra tips om vad man borde göra där nere en sommardag?

Kul att höra av dig igen.
Englische Garten är ett säkert tips om solen skiner lagom, skiner den för mycket så åk upp till Zugspitze. Fanns förr något riktigt partykvarter på andra sidan Isar, vet ej om det finns kvar. Lite Berlin var det då, nu ingen aning och kanske är husen rivna.

Är avundsjuk, vore kul att se vad herr Pep gör med laget live!
Citera
2013-06-25, 01:14
Medlem
Dortmund har mycket jobb att göra i sommar, de har inte bara tappat Götze, utan breddspelare som Santana, Bittencourt och Leitner. Lägg till att man måste skaffa en ersättare till Lewy som bestämt sig för Bayern. Sokratis har kommit in, dock jävligt dyr(10 miljoner€) för en mittbacksreserv, det behövs fortfarande en till mittback och kanske en ytterback då Piszczek kommer vara borta ifrån spel 4 månader. Utöver det behöver Zorc landa en ersättare till Götze, samt 2 stycken(minst) offensiva mittfältare som kan avlasta Reus, Kuba och Götzes ersättare. Just nu är Dortmunds bredd riktigt dålig, tveksam om deras nuvarande trupp skulle hålla för en topp-3 placering.
Citera
2013-06-25, 10:00
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Pep är lika ovan som Klinsmannn var när han började som tränare hos FCB - MEN till skillnad mot honom så täcker Pep både Klinsmanns och Löws kunskaper och kvaliteter.Det kommer att bli bra det här!

Hyr cykel i München, t ex här http://www.nextbike.de/ eller fixa MVG-kort, kolla vad som händer på http://www.muenchen.de/ och starta i Biergarten zum Chinesischen Turm, helst på helgen med levande musik.
Citera
2013-06-25, 10:20
Medlem
cyberkalles avatar
Sitter o surfar med en mobil som precis återuppstått efter ett dygn i en påse med ris efter ett ofrivilligt dopp.

Men gör som Grus-kalle skriver hyr en cykel och naturligtvis så måste du besöka guldtorget Marienplatz.
Är du intresserad av bilar så har ju BMW sitt relativt nybyggda museum samt det mycket intressanta Deutsches-museum som tyvärr är lite mindre numera.

Angående Pep så gjorde han ett riktigt sympatiskt intryck och svarade artigt på tre språk.
Gillar det Italienska ordet för Bayern München.

Funderar faktiskt att åka ner till Audi-cup jag med har ju en ung pojk på jobbet som är ett hängivet city-fan och han har alltid velat besöka Allianz.
Citera
2013-06-25, 11:52
Medlem
motvalls avatar
Näste unge spelare bort från Dortmund, Lasse Sobiech (U21-landslagsman) ser ut att lämna för HSV. Förra året var backen utlånad till Fürth. Trodde BVB skulle värva och inte sälja denna transferperiod. Jag begriper ingenting.

Hamburg har också värvat en anfallare, kameruanen Zoua från Basel. Mitt minne är att han bara varit inhoppare för Baselklubben då jag sett dem i EL, men killen är bara 21 år.

Goretzka-affären har blivit en soppa den med, men nu ska Bochum och Schalke försöka enas med hjälp av DFL (ligaföreningen) som medlare. För er med begränsade geografiska kunskaper så är det två grannstäder i Ruhr vi talar om, fansen älskar inte direkt varandra. Tänk om BVB vore lika kloka i Lewandowski-cirkusen.

S04 ska också vara ute efter Adam Szalai från Mainz och har lämnat ett bud. Han ser ut att ersättas av japanen Okazaki från Stuttgart som vi nyss sett i ConFed Cup.

Sedan ryktas det om fd BVB:s Lucas Barrios till Werder.

(Lite mer om München; Kom på namnet på partykvarteret, Kultfabrik heter det och ligger i östra München nära Ostbahnhof.

Nu vet jag inte riktigt om det kommer massa bortafans till Audi-cup, men gör det detta så brukar de hålla till vid Stachus/Marienplatz/Hofbrauhaus innan matchen blandat med ditresta FCB-anhängare. Är alltid lite stämninghöjande att ta en promenad där innan matchem, och kanske en Maß?)

Edit; Unga spelare bort från BVB:
Koch, 23 år, mf/dmf – Mainz
Ginczek, 22 år, forward – Nürnberg
Leitner, 20 år, mf – Stuttgart (lån)
Bittencourt, 19 år, vmf – Hannover
Sobiech, 22 år, back – HSV ?
Senast redigerad av motvall 2013-06-25 kl. 12:16.
Citera
2013-06-25, 12:33
Medlem
Grus-Kalles avatar
Ett lästips på tyska, en fotbollsfilosof (Menotti) om en annan (Guardiola). http://sz-magazin.sueddeutsche.de/texte/anzeigen/40097/3/1

Fri översättning av slutklämmen: "Fotboll är ett klokt och underbart spel. Hemligheten med fotboll är tid, ytor och finter. Som i livet. Hantera tiden, hitta ytor och komma tillrätta med finterna."
Citera
2013-06-25, 17:34
Medlem
cyberkalles avatar
Ja jag måste då bara säga det att jag har haft ett jävla bra liv med massor med motgångar men betydligt fler positiva händelser.

Bara det att få sitta i stugan och njuta av alkohol och sol o fotboll.

För att inte hamna offtopic så sa Rummenigge igår kom jag just på att Bayern ännu inte fått in en enda förfrågan på Gomez.
Citera
2013-06-25, 18:55
Medlem
Oranginas avatar
Okazaki klar för Mainz, så jävla gött!

Nu behöver bara gulaschsoppan sticka och kanske ett till nyförvärv och vi kommer att vara en utmanare till top 4!
Citera
2013-06-25, 19:04
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Okazaki klar för Mainz, så jävla gött!

Nu behöver bara gulaschsoppan sticka och kanske ett till nyförvärv och vi kommer att vara en utmanare till top 4!

Wernblom ryktas till Stuttgart, vill du se honom i ditt lag?
Citera
2013-06-25, 19:20
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Då kommer väl Elm dit också, de verkar ju vara som ler och långhalm
Citera
2013-06-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Även Leverkusen sägs vara intresserade av Wernbloom. Det spelar ingen roll, men det skulle hur som helst vara roligt med fler svenskar i Bundesliga! Som dessutom presterar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in