2013-06-25, 13:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det finns personer med diagnosen AS som har självskadebeteende som i sin tur är kopplat till ångest.

Jag tror inte för ett ögonblick att den beskrivningen gäller i KJ:s fall. Hans nypåfunna (om han inte har känd historik) självskadebeteende är emanerad av att han är frihetberövad och till sitt försvar spelar psykiskt sjuk för att detta ska vägas in vid straffutmätningen som en förmildrande omständighet om han fälls för mordet på Vatchareeya.
Citera
2013-06-25, 13:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"För vana" ..? Är KJ:s självskadebeteende omvittnad sedan tidigare ? Dokumenterad ? Jag trodde självskadebeteendet uppstod sedan han blivit häktad, men så är det inte alltså ?
Nej men tjejen som hade klippet på sin Facebook verkar ha de problemen.
Citera
2013-06-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om KJ är skyldig eller inte får vi se när domstolen har sagt sitt om det kommer så långt vilket jag tror att det gör. Åklagaren verkar övertygad om att KJ är gärningsmannen, jag tror också så. Jag håller en liten dörr öppen för att någon har hjälpt KJ med undanskaffande av kroppen, antingen fysiskt eller med tips och råd.

Vilken eller vilka diagnoser KJ har tycker jag är ganska ointressant i nuläget då åklagaren uppenbarligen är säker på att KJ är skyldig, rätt man är frihetsberövad tycker hon, och då har KJ varit kapabel att utföra det här bestialiska dådet. Jag är mest nyfiken på varför, motivet, för jag tror inte att det enbart handlar om ett spöke i KJ hjärna som sa att han skulle göra det, tror mer på en yttre faktor som påverkade honom, en utlösande faktor, och att KJ eventuella funktionshandikapp och psykiska ohälsa var det som gjorde att han kunde mörda och stycka, men inte därför han gjorde det.

Ett vanligt bråk om någon banal sak, kanske ville VB ha sex men inte KJ, kanske var VB gravid och vägrade abort, kanske ville KJ ut och festa men inte VB, något i den riktningen tror jag ligger nära sanningen.

KJ blixtrar till av ilska, VB skriker, KJ vill få tyst på henne, tar strypgrepp, hon segnar ner men ger fortfarande ifrån sig livstecken, då tar han kniven för att göra slut på henne, styckning, och nu sitter han häktad. Enklaste förklaringen.

Möjligtvis har KJ efter VB död ägnat sig åt något rituellt. Han har varit med i någon form av kyrklig organisation, kanske har han en tro på en gud, och efter mordet har han utfört någon form av ritual för att dämpa sitt samvete och sin ångest, tja, det kan förklara eventuella rituella inslag.

Jag tror som dig på en ganska enkel förklaring till mordet.
På något sätt har de återupptagit kontakten efter att bl.a. KJ's tidigare tjej valt en annan kille. Fanns en FB med den tjejen med även bild på KJ och ungefär orden. Jag har valt XX men jag gillar KJ.. kommer inte ihåg exakt vad som stod, sidan gick ej längre att läsa i mitten på maj.

Dock var och hur mordet skett är skrivet i KJ's hjärna och det vet bara polisen om de ens vet det utan bara anar.
Jag tror de lämnat lägenheten (Bodsvedjan) tidigare än vad man kan tro, han har på något sätt fått henne till en plats där mordet begåtts. Polisen bör ha hyfsad bild på hans rörelsemönster om inte han även stängt av sin egen mobbe, inte omöjligt.

Intressant vore att veta på vilket sätt, vad VB skrev i sina sms' som omtalats ca 18.40, skräck, rädsla, olust över KJ's uppträdande. Befann hon sig i Bodsvedjan då eller annan plats i närheten och då kanske i bilen ??

Han har fått ett Nej av VB på något sätt och alla spärrar har farit för honom.
Citera
2013-06-25, 13:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Okej, men VARFÖR tror du det? Vad är det för fakta i ärendet som gör att du finner en så pass osannolik historia ur alla synvinklar troligare än en ensam GM som dödar snabbt och sen av ena eller andra skälet styckar/skändar kroppen?

Jag berömmer mig över min osvikliga magkänsla, litar på den. I övrigt försöker jag leva mig in i gärningsmannens tankebanor, dvs hur jag själv skulle gått tillväga om jag hade KJ:s läggning, intressen och var psykopat - lite åt hållet: "it takes a thief to catch a thief" detta sagt utan att det ska tas bokstavligt, men om du är bekant med uttrycket ? Fast det kräver ett mått av inlevelse- och slutledningsförmåga, så är det. Därför mina två cent på att jag ligger nära sanningen i min teori om vad det här handlar om och hur det gått till. Men jag kan ha helt fel, visst.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-25 kl. 14:26.
Citera
2013-06-25, 14:16
Medlem
Kuriren.nu
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6875139
DEBATTERA
Skriv debattinlägg nedan
Allvarlig psykisk störning misstänks
Totalt 2 inlägg
NN (2 timmar och 3 minuter sedan)
Jag förstår mig inte på media? Kolla hur ni hänger ut denna 22-åring men han är inte dömd för nåt ännu och om det faktiskt visar sig i rättegången att han är oskyldig så har media ju ödelagt hans liv i princip med alla skriverier! Jag tycker media borde ta det lugnt med allt skrivande innan man verkligen vet vad som hänt!
(flagga som olämplig)

NN (igår)
Hur i all värden är han skyldig nu och dömd.
Man tolkar det så enligt eran uppgift
Mannen är sjuk
(Läkaren som undersökt 22-åringen bedömer att det kan misstänkas att 22-åringen led av en allvarlig psykisk störning vid gärningen och att man kan misstänka att det förelåg en allvarlig psykisk störning vid undersökningen.) Om man nu tolkar Kuriren.? rätt
(flagga som olämplig)
Citera
2013-06-25, 14:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej men tjejen som hade klippet på sin Facebook verkar ha de problemen.

Ett av KJ:s ex ?
Citera
2013-06-25, 14:27
Medlem
Citat:
Vidare tror jag att Vatchareeya i levande skick togs om hand av någon/några av KJ:s medbrottslingar och att KJ i lugn och ro kunde ägna sig åt annat (dataspel med brodern ?) några timmar efter c:a 21 den 4 maj - ett sätt att skaffa sig alibi - innan han och övriga återupptog eventet med VB. Men att hon förvarades levande nånstans, ja.

Nu är du nog ute o cyklar. Alibi från en broder är alltid lätt att få, och är det bara ord mot ord i ett alibi, så är det aldrig starkt. Skillnad om man skulle veta exakt tidpunkt för mordet, och att då ha ett vattentätt alibi för just den tidpunkten. Nu är ju allt löst, tidpunkt, alibi osv... Så denna teori kan du släppa, den är helt ologisk.

Det är inte så att flera vet om vad som hänt. Det är småkillar från boden vi pratar om, inte Dexter.
Citera
2013-06-25, 14:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nu är du nog ute o cyklar. Alibi från en broder är alltid lätt att få, och är det bara ord mot ord i ett alibi, så är det aldrig starkt. Skillnad om man skulle veta exakt tidpunkt för mordet, och att då ha ett vattentätt alibi för just den tidpunkten. Nu är ju allt löst, tidpunkt, alibi osv... Så denna teori kan du släppa, den är helt ologisk.

Det är inte så att flera vet om vad som hänt. Det är småkillar från boden vi pratar om, inte Dexter.

Håller mig till min teori tills någonting annat övertygar mig. "Småkillarna" från Boden är väl småkillar i KJ:s ålder. Och vem f-n är Dexter ?
Citera
2013-06-25, 14:38
Moderator
OYs avatar
Jag vet inte hur ni tolkar det här, men jag tycker nog att man kan läsa mellan raderna att det här blodspåret inte hittats i KJ bil.

Sedan tidigare har Aftonbladet kunnat berätta om blodspåren som som hittades i bagageutrymmet på 22-åringens bil.
De nya fynden ska ytterligare stärka misstankarna mot 22-åringen.
– Vi kan inte närmare berätta var de hittats, men det är sådant som kan kopplas till den misstänkte, säger Ulr*ca Schö*beck.
Men kan man säga att de är separata från de blodspåren som tidigare nämnts?
– Ja, det kan man säga.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16963918.ab

Det är sådant som kan kopplas? Jag tycker att det låter som ett föremål, eller? Annars säger man väl, det är på ett sådant vis, eller en plats/ställe?

Alltså, det är sådant som, skulle kunna uttryckas, det är sådana föremål, som kan kopplas ...

Äh, skit samma, en tanke iaf.
Citera
2013-06-25, 14:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Håller mig till min teori tills någonting annat övertygar mig. "Småkillarna" från Boden är väl småkillar i KJ:s ålder. Och vem f-n är Dexter ?
OT: Wikipedia: Dexter
Citera
2013-06-25, 15:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
OT: Wikipedia: Dexter

En tv-serie .. Ja, det förklarar ju saken. Never heard of him, jag följer aldrig tv-serier - eller kollar på tv öht.

Edit: OT kanske, men jag gjorde ett undantag för tv-bearbetningen av LGWP:s roman: "En pilgrims död" eftersom jag började intressera mig för Palmemordet 28 februari förra året. Ingen regel utan något undantag ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-25 kl. 15:28.
Citera
2013-06-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte hur ni tolkar det här, men jag tycker nog att man kan läsa mellan raderna att det här blodspåret inte hittats i KJ bil.

Sedan tidigare har Aftonbladet kunnat berätta om blodspåren som som hittades i bagageutrymmet på 22-åringens bil.
De nya fynden ska ytterligare stärka misstankarna mot 22-åringen.
– Vi kan inte närmare berätta var de hittats, men det är sådant som kan kopplas till den misstänkte, säger Ulr*ca Schö*beck.
Men kan man säga att de är separata från de blodspåren som tidigare nämnts?
– Ja, det kan man säga.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16963918.ab

Det är sådant som kan kopplas? Jag tycker att det låter som ett föremål, eller? Annars säger man väl, det är på ett sådant vis, eller en plats/ställe?

Alltså, det är sådant som, skulle kunna uttryckas, det är sådana föremål, som kan kopplas ...

Äh, skit samma, en tanke iaf.
Tänker detsamma...blod har hittats på två olika platser eller föremål som gör att det inte kan vara en tillfällighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in