Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
KJ beskrivs som en fascinerad plågare av djur och han har bekänt sin lust att någon gång döda en människa, det verkar ostridigt så, men jag tror det snarare var en dröm som han hoppades förr eller senare kunna förverkliga än att mordet på f.d. flickvännen handlade om en obetvinglig tvångstanke att döda henne som tog överhanden, dvs jag tror inte KJ tog livet av Vatchareeya som en betingad reflex i stundens ingivelse, scenariot som slutade med hennes död är jag säker på var planerat långt i förväg. Jag tror mera på att KJ betraktade Vatchareeya som ett lämpligt offer för ett bestialiskt och plågsamt experiment i syfte att se hur länge hon överlevde tortyr och jag betvivlar som sagt att han varit ensam om detta, jag tror att någon/några av hans likasinnade kontakter på nätet varit inblandade i det här.
Hm... och varför sitter då inte hans nätkontakter häktade de med? Jag menar, KJ:s data- och teletrafik lär vara analyserad ner till sista biten.
Inte heller tycker jag att dödsorsaken stämmer särskilt väl med idén om någon som torteras under en längre tid. Det var ju skarpt våld mot "vitala delar", dvs tämligen kraftiga hugg som snarare ser ut som något som delats ut i stundens raseri.
Eftersom uppgiften om att KJ besökt sin bror på kvällen den 4:e verkar riktig så känns scenariot också märkligt: Han ska alltså ha tagit henne till fånga mitt på dagen, åkt till sin bror och spelat tv-spel och lämnat henne någonstans och sen återvänt?
Helt omöjligt är det givetvis inte, men jag tycker att hela din alternativteori du verkar ha låst dig vid lider av uppenbara problem i det att varje led i den är tämligen till mycket osannolikt och att det finns enklare och rimligare förklaringar i varje led. Det brukar inte vara nån särskilt hög träffprocent på att satsa på såna hypoteser.