Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Du har uppenbarligen inte läst hela tråden.
Finns både uppgifter om grymhet mot djur och bråk/hot /våldsincidenter under skoltiden som varit uppe flera gånger i tråden, särskilt när KJ hamnade i strålkastarljuset första gången. Så om det var en av dina huvudskäl till att hålla dig till din alternativa GM-hypotes så kanske du skulle ta och fundera över den ett varv till.
Givetvis är dessa uppgifter liksom det mesta annat i tråden inte officiellt bekräftade någonstans, men de har lämnats av flera källor. Sen finns det förvisso de som sagt att KJ verkar vara en lugn och snäll kille också. Men det har sagts om många grova våldsbrottslingar före honom.
Visst, det finns en hel del obekräftade uppgifter i tråden om KJ's person, men då jag inte har ett större förtroende i sanningshalten av anonyma påståenden på Flashback föredrar jag istället att tro på den vän till KJ som deltog i programmet Efterlyst där han beskrev KJ som bl a. lugn (kommer inte ihåg exakta ordalag i klippet, men kontentan var att KJ
inte är en person som lätt brusar upp sig).
Det finns flera orsaker till just varför jag är osäker på om KJ är skyldig, men som jag ser det är mordet och styckningen av VB utfört av en person som är inne i en känslomässig nedåtspiral som även innefattar någon form av längre/tyngre missbruk - alternativt en person som akut har insjuknat i psykisk ohälsa som sedemera utlöst dessa handlingar.
Jag tycker inte att KJ's profil riktigt passar in i min gärningsmannabeskrivning.
Jag måste dock påpeka det är nästan omöjligt att ställa diverse diagnoser eller ens veta vilken typ av person KJ är via internet, däremot kan man faktiskt säga en hel del om en potentiell gärningsman bara genom att titta på bilder från en BP. Det är det jag har försökt att göra och det sättet detta är utfört på ger mig utrymme att spekulera om alternativa gärningsmän.