Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Hänger inte riktigt med på ditt resonemang, vilket resultat? Du säger också avståndet mellan GM hem och gärningsplatsen och talar om offrets bostadsadress, hur menar du?
Intressant, så utveckla gärna.
Lite trött men ska försöka

Enligt denna teori: Resultaten tydde också på att avståndet mellan gärningspersonens hem och gärningsplatsen är kortare i de fall där individen bedöms lida av en allvarlig psykisk störning till skillnad från de fall där individen inte bedömts lida av en allvarlig psykisk störning.
Om inte annat framkommer så tror jag inte lägenheten är brottsplatsen. Jag tänker att VB påträffades inte så långt ifrån KJ:s hemtrakter som han känner till bra. Avståndet till stugan och även föräldrahemmet är väl inte så långt borta... Eller har jag fel?
Jag tror KJ valde denna plats vid ödehuset eftersom han hade hos kännedom och det var också vad han psykiska begränsning klarade av. Han har uppvisat svårigheter att planera och organisera och har enligt advokaten svårt att hålla ordning hemma och inget tyder på att han städat lägenheten noggrant.
Jag tänker att skulle KJ vara vid sina fulla sinnets bruk och begått detta brott utan psykisk störning s skulle han inte ha placerat VB i närheten av där han bor. Han skulle tänka mer planerat och logiskt och rimligtvis köra långt bort gör att dumpa kroppen. Istället slarvar han och ställer två underben i ett ödehuset som om han vill att hans hantverk ska beskådas. Detta tycker jag tyder mer på en sjuk människa med oförmåga till planering än en som har blivit avbruten mitt i handhavandet.
Att han var med själv och sökte, dessutom som ledare, tycker jag tyder på att han velat försäkra sig var MPS varit och sedan då det var dags tror jag han ville vara med och hitta fynden i ett försök att verka oskyldig. Jag tror styckplatsen är en plats KAj känner bra, och att den kan vara mellan där VB hittades och föräldrahemmet alt stugan.