2013-06-24, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frogeyes
Behövde fixa pump och nål för lagret började sina.

Hoppade in på apotekets hemsida och skrev ner 3 Varunummer för blå/grön + 5ml pumpar.
Gick ner till gallerian och in på Apoteket. HELVETE vad folk, gick runt där och kikade en stund, men bestämde mig för att ejecta därifrån.. Så drog och tränade..

Kom tillbaka vid halv fyra tiden.. Inga kunder där
Inne alls.. Stod och kikade lite på dentan munskölj (vetifan varför haha). En expedit kom fram
Och undrade om jag behövde hjälp.. Sa att nja jag har hittat vad jag letar efter.. Gick till kassan och betalade den där jävla flarran.. LOL
Efter jag va klar så kom handsvetten smygandes.. Frågade om hon kunde hjälpa mig med att beställa de här 3 varunumrerna.

-Hmmmm, *knappar på datorn*
Jaaa det är inget vi har på lager så jag får beställa det åt dig.
-ja men kanon, det är lugnt jag kan vänta lite.
- vad heter du och vad har du för mobilnummer så vi kan smsa dig när de har kommit.

Sa mitt förnamn och gav mitt mobilnummer. Sen va det klart. Hon önskade en trevlig helg och min ångest va borta haha .

Så beställde 100 pumpar, 100 blåa, 100 gröna. Skulle kosta 160 spänn ungefär sa hon.
Sen kommer jag inte få några mer hål på ett tag också! Perfekt!

Detta va på ett * apotek hjärta* för de som undrar.

Over n out!

Tyckte deras hemsida va lite krånglig. Det är möjligtvis inte så att du har art.nummer kvar
Citera
2013-06-24, 10:44
Medlem
frogeyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbagrov
Tyckte deras hemsida va lite krånglig. Det är möjligtvis inte så att du har art.nummer kvar

Skrev exakt detta på lappen jag lämnade fram, så fattar dom. Vissa kan inte ett skit så bättre att ha det svart på vitt.

Omnifix 100 pack 88:-
Varunummer: 250795
Tillverkare: B.Braun Medical
Storlek: 5 ml, luer

Microlance 3 100pack 46,50:-
Varunummer: 213660
Tillverkare: Becton Dickinson
Storlek: 0,8x40mm, 21G, grön

Varunummer: 211482
Storlek: 0,6x30mm, 23G, blå
Citera
2013-06-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frogeyes
Skrev exakt detta på lappen jag lämnade fram, så fattar dom. Vissa kan inte ett skit så bättre att ha det svart på vitt.

Omnifix 100 pack 88:-
Varunummer: 250795
Tillverkare: B.Braun Medical
Storlek: 5 ml, luer

Microlance 3 100pack 46,50:-
Varunummer: 213660
Tillverkare: Becton Dickinson
Storlek: 0,8x40mm, 21G, grön

Varunummer: 211482
Storlek: 0,6x30mm, 23G, blå

Tusen tack för hjälpen
Är dom blå:a nålarna i 100 pack med?
Citera
2013-06-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbagrov
Tusen tack för hjälpen
Är dom blå:a nålarna i 100 pack med?

Om du skriver in artikelnr på apotekets hemsida så ser du sånt.
Citera
2013-06-25, 20:38
Medlem
Var på apoteket idag var först på ett som låg inne på citygross det va inget tjafs om att jag inte skulle få köpa dock så hade dom inget av det jag sökte hemma.

Åkte därefter till Länssjukhuset Ryhov å tänkte att där har dom väl kanyler men ingen lycka där heller dock inget tjafs om recept heller.

Efter det åkte jag till ett tredje apotek där dom inte heller hade något hemma. Frågade då om hon inte kunde beställa hem det bara då frågade hon i kassan om jag hade recept på grejerna, sa bara att det inte va receptbelagt hon kollade i datorn och sen la hon in en beställning åt mig. Så på fredag har jag förhoppningsvis grejerna hemma
Citera
2013-06-30, 09:52
Medlem
Handlade förra veckan på ett Hjärtat och det var inga problem, man ska bara vara säker på sin sak och inte kännas nervös. De som jobbar på apotek dömer sällan. Se vårdad ut, prata vårdat, ha redan en plan på exakt vad du ska säga om de frågar vad du ska ha grejerna till. Tog 3 dagar tills jag fick grejerna och fick ett sms när de anlänt, snacka om service
Citera
2013-07-05, 13:41
Medlem
b-warrens avatar
köpa nålar i dag inga problem alls, fast dom fick beställa så de skulle ta 2 dar. annars fråga hon bara om jag hade recept på dom, då svara jag att man ej behöver recept. då sa hon nää jag vet ville bara se om du hade sen förut.
Citera
2013-08-10, 18:56
Medlem
Vart nekad att köpa insulin kanyler här om dagen. Gick hur bra som helst att beställa dom, traskade bara in med artikelnummer och sa att jag ville ha två 100pack. Sa att tjejen har diabetes och inte ville gå själv, "vi har gjort såhär förut och det har alltid gått bra" Så dom la en beställning åt mig.

Två dagar senare ringer samma person och säger att dom ej säljer utan recept. (kunde hon inte sagt det när jag var där för att beställa?!) Jag åker dit med PDF filerna över vad som gäller vid handel av kanyler osv.

Vilket fall ger hon sig inte och säger att just dom på det apoteket inte säljer kanyler utan recept, sen hur andra apotek gör är upp till dom enligt henne.

Så jag tackar för mig och går där ifrån och tänker prova något annat apotek istället..

Min fråga är om dom kan ringa polisen och "tipsa" om att jag vart in och försökt köpa kanyler för att ta droger/doping ? (som hon förmodligen misstänker att man ska göra)
Citera
2013-08-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahulk
Vart nekad att köpa insulin kanyler här om dagen. Gick hur bra som helst att beställa dom, traskade bara in med artikelnummer och sa att jag ville ha två 100pack. Sa att tjejen har diabetes och inte ville gå själv, "vi har gjort såhär förut och det har alltid gått bra" Så dom la en beställning åt mig.

Två dagar senare ringer samma person och säger att dom ej säljer utan recept. (kunde hon inte sagt det när jag var där för att beställa?!) Jag åker dit med PDF filerna över vad som gäller vid handel av kanyler osv.

Vilket fall ger hon sig inte och säger att just dom på det apoteket inte säljer kanyler utan recept, sen hur andra apotek gör är upp till dom enligt henne.

Så jag tackar för mig och går där ifrån och tänker prova något annat apotek istället..

Min fråga är om dom kan ringa polisen och "tipsa" om att jag vart in och försökt köpa kanyler för att ta droger/doping ? (som hon förmodligen misstänker att man ska göra)

Samma grundregler på apotek som vid köp online.
Falskt namn samt bind inget till dig i onödan.
Smidigast är ju att ange falskt namn du beställer i, säg du inte vill lämna nummer för mobilen krånglar så kommer in om någon dag och kollar om det kommit.
Samt betala med kontanter.
Då finns det bara hon som vittne samt ev. övervakningsfilm.

För lite som du säger, nog inte ovanligt om Mr.Big kommer in på apoteket och säger han ska ha pumpar och nålar för bygga modellbygge så borde personal kunna lägga ihop 1+1 Däremot kanske inte de bryr sig, men desstu förre som ens kan misstänka du tar droger/doping desstu bättre.
Citera
2013-08-24, 20:36
Medlem
Har lite heroin på väg från SR men min spruta har gått sönder, behöver således få tag på en ny spruta inom 2-3 dagar. Är det verkligen lönt att gå till ett apotek? Orkar verkligen inte stå i kassan med en kö bakom mig och tjafsa. Det är inte ett vanligt apotek utan Doc morris eller vad det heter.

Någon som vet vart man kan få en spruta skickad till sig annars? Beställa idag Lördag och få den senast på Tisdag eller i värsta fall Onsdag? Skulle inte ha några problem med att hosta upp en 100:ing bara för en spruta, jag använder samma i flera månader ändå.
Citera
2013-08-24, 20:46
Medlem
Olaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeqtr
Har lite heroin på väg från SR men min spruta har gått sönder, behöver således få tag på en ny spruta inom 2-3 dagar. Är det verkligen lönt att gå till ett apotek? Orkar verkligen inte stå i kassan med en kö bakom mig och tjafsa. Det är inte ett vanligt apotek utan Doc morris eller vad det heter.

Någon som vet vart man kan få en spruta skickad till sig annars? Beställa idag Lördag och få den senast på Tisdag eller i värsta fall Onsdag? Skulle inte ha några problem med att hosta upp en 100:ing bara för en spruta, jag använder samma i flera månader ändå.

EN spruta? Återanvänder du samma spruta? lol. De kostar typ 2kr styck.
Citera
2013-09-17, 15:00
Medlem
sandra92s avatar
Av vad jag förstått så är det alltså bara att gå in på apoteket och be om att få köpa sprutor/kanyler? Inkluderar dessa nålar också?

Vilka av Microlance, Terumo, Braun, Omnifix rekommenderar ni för melanotan och lite annat gott och blandat, om ni förstår vad jag menar.. skulle helst vilja komma åt vanliga insulinsprutor.

Sen såg jag att någon i tråden sa att man skulle använda sig av falskt namn osv, för att vara 'på säkra sidan', men om de ber om id då? Aja.

Samt jag bor i en håla med 2 apotek, ett vanligt och ett Kronans. Vilket är mest lovande?

Tacksam för snabba svar! Skulle vilja komma över grejerna i denna veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in