2013-05-18, 23:52
Medlem
Mujaheeds avatar
Skulle faktiskt behöva pump + kanyl i icke-knark syfte, mest för mina tatueringsmaskiner, men även för t.ex hernia vävlim som ska appliceras i hörn, klart enklare med pump och kanyl då.

Dock har jag ju massa synliga tatueringar m.m och finns ju vissa fördomar, men om jag sakligt lägger fram att jag behöver dom till tatueringsmaskiner och vävlim borde det väl funka?
Citera
2013-05-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mujaheed
Skulle faktiskt behöva pump + kanyl i icke-knark syfte, mest för mina tatueringsmaskiner, men även för t.ex hernia vävlim som ska appliceras i hörn, klart enklare med pump och kanyl då.

Dock har jag ju massa synliga tatueringar m.m och finns ju vissa fördomar, men om jag sakligt lägger fram att jag behöver dom till tatueringsmaskiner och vävlim borde det väl funka?

Antagligen inte tyvär. Apotekspersonalen är helt jävla missanpassad för de mesta.
Citera
2013-05-20, 13:48
Medlem
Jag har varit in på 3 apotek än så länge och inte fått köpa sprutor. Dom säger att jag måste ha recept/intyg från läkare, att lagen hade gjorts om och att dom hade kollat upp det. Vad ska jag göra?
Citera
2013-05-20, 14:16
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmeladen91
Jag har varit in på 3 apotek än så länge och inte fått köpa sprutor. Dom säger att jag måste ha recept/intyg från läkare, att lagen hade gjorts om och att dom hade kollat upp det. Vad ska jag göra?
Läs första och andra posten?
Citera
2013-06-15, 15:55
Medlem
frogeyess avatar
Behövde fixa pump och nål för lagret började sina.

Hoppade in på apotekets hemsida och skrev ner 3 Varunummer för blå/grön + 5ml pumpar.
Gick ner till gallerian och in på Apoteket. HELVETE vad folk, gick runt där och kikade en stund, men bestämde mig för att ejecta därifrån.. Så drog och tränade..

Kom tillbaka vid halv fyra tiden.. Inga kunder där
Inne alls.. Stod och kikade lite på dentan munskölj (vetifan varför haha). En expedit kom fram
Och undrade om jag behövde hjälp.. Sa att nja jag har hittat vad jag letar efter.. Gick till kassan och betalade den där jävla flarran.. LOL
Efter jag va klar så kom handsvetten smygandes.. Frågade om hon kunde hjälpa mig med att beställa de här 3 varunumrerna.

-Hmmmm, *knappar på datorn*
Jaaa det är inget vi har på lager så jag får beställa det åt dig.
-ja men kanon, det är lugnt jag kan vänta lite.
- vad heter du och vad har du för mobilnummer så vi kan smsa dig när de har kommit.

Sa mitt förnamn och gav mitt mobilnummer. Sen va det klart. Hon önskade en trevlig helg och min ångest va borta haha .

Så beställde 100 pumpar, 100 blåa, 100 gröna. Skulle kosta 160 spänn ungefär sa hon.
Sen kommer jag inte få några mer hål på ett tag också! Perfekt!

Detta va på ett * apotek hjärta* för de som undrar.

Over n out!
Citera
2013-06-20, 09:26
Medlem
Monstruss avatar
Vad exakt är det man ska be efter..
De verkar ha olika varianter på nålar som kan beställas hem,
men själva pumpen - de fattar inte vad "en 5ml pump" är.

Behöver veta exakt.
Citera
2013-06-20, 10:53
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstrus

Behöver veta exakt.
Det heter spruta.
Citera
2013-06-20, 12:43
Medlem
frogeyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstrus

Behöver veta exakt.

Du får leta upp Varunummer på apotekets hemsida.
Finns ett sökfält där.

Sen säger du bara att du vill beställa x nummer så slår de upp det i deras system.
Klart...
Precis som jag skrev i posten över ditt inlägg
Citera
2013-06-20, 13:28
Medlem
JFalkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogeyes
Finns ett sökfält där.

Sen säger du bara att du vill beställa x nummer så slår de upp det i deras system.
Klart...

Har du fått ditt sms då?
Har själv beställt insulinare men har inte fått något sms.
Gått över 2v nu.
Citera
2013-06-20, 20:20
Medlem
Monstruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogeyes
Finns ett sökfält där.

Klart...

Om det är Lloyds apotek då?
Citera
2013-06-20, 23:11
Medlem
SamBumBs avatar
Gled in på Apoteket efter jobbet i arbetskläder och lämnade in en beställning skriven på firmans papper. Gjorde en diffus hänvisning till jobbet och sen var det klart, får varorna på tisdag. Beställde 300 pumpar och 300 av varje 21G och 23G nålar så nu har jag verktyg för ett par år.
Citera
2013-06-21, 09:19
Medlem
frogeyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JFalken
Har du fått ditt sms då?
Har själv beställt insulinare men har inte fått något sms.
Gått över 2v nu.

Yes, beställde på lördagen. Gick o hämtade ut det på tisdagen veckan efter. Inga problem alls, hon va både trevlig och glad... Hon tyckte sakerna va billiga va det ända hon sa förutom hej/Hejdå typ :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in