Citat:
Ja du skulle inte nämnt Melatonan. Bara att du skulle använda det till modellbygge eller något.
Gick in på mitt apotek nervösare än när judarna skulle på tågen och gick runt på apoteket och såg dum ut. Sedan sa jag åt mig själv att "nu eller aldrig".
Så jag går fram till kassan där en osäker liten tjej står och pratar lite med sig själv om jobbet eller något och jag säger: "Kan du beställa detta åt mig?" och räcker fram en lapp jag skrivit ner allt på.
hon: "Javisst, vad bra att du har skrivit ner allt på en lapp redan!" och ler lite åt mig.
Hon knappar lite på sin dator och när hon märker vad det är jag har frågat om så sneglar hon lite fundersamt på mig och frågar:
"Har du recept på detta?"
jag: "Nej det är receptfritt." Med en bestämd ton.
Hon ber om att få mitt nummer så jag kan få ett sms när allt finns hemma så jag tackar för mig och går därifrån och känner "YES! det gick!"
Väntar i ca. 2 dagar och börjar bli nojig att dom bara skitit i det.
Är några dagar sen med att sticka så jag väntar ivrigt att få i mig mina oljor, men så 3e dagen kommer ett sms:
"Välkommen till apoteket ***** där dina sprutor och kanyler finns att hämta ut."
Tänker för mig själv att jävlar detta går ju bara för smidigt, FÖR smidigt, så här lätt kan det inte vara!?
Jag tar mitt pick å pack och drar mig mot sjukhuset. I kassan står samma osäkra lilla tjej så jag går bara fram och visar sms:et. Först ser hon fundersam ut och kollar lite på mig, men sedan säger hon:
"Ja, jusst det. Det var du, vänta här lite så kommer jag tillbaka."
Jag står och väntar otåligt för vill ju bara därifrån och köra i mig oljan, men sen kommer hon tillbaka men mina varor och en äldre anställd också som är allt mer bestämd än den lilla tjejen jag snacka med dom 2ggr innan. Den äldre damen frågar mig:
"Jaha, vad ska du med dessa till då om man får fråga?"
Ja tänker nu att, jadå.. så lätt var det allt inte. Jag visste att det gick för lätt det hela. Men jag svarar med en trevlig ton:
"Modelbygge, jag behöver dem för att klistra smådelar och det krävs precision."
Hon sneglar vidare och förväntar sig att få en fysisk reaktion som att jag ska bli nervös eller darra i rösten men det får hon inte så jag sägeratt:
"Det är receptfritt och alla på klubben gör såhär, Det har aldrig varit några problem för dom."
Damen:
"Jasså vad heter din klubb då om jag får fråga?"
Jag:
"Spelar väl ingen roll i vilken klubb jag är med i om jag ska köpa något på apoteket?"
Damen skrattar lite och säger sedan:
"Aja, men fyll i detta pappret. Det är till för att du ej ska använda sprutorna till något annat än vad du nyss sa till mig."
Jag fyller i papprerna och går glatt därifrån
Köpte 100 blåa nålar och 100 sprutor för 123kr. Inte illa pinkat!