Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-24, 07:09
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Låter som att det är musklerna som gör ont för dig.
Tror det är rätt vanligt på tramadol, iaf om man kör höga doser. Musklerna spänner sig och krampar lite lätt.

För mig är det lederna som gör ont dagen efter jag tagit tramadol.
På benso så är benen stela och svider lite under tiden jag är påverkad.

Prova att äta magnesium det kan hjälpa dig.

Angående magnesium, kan dagligt tillskott av magnesium höja kramptröskeln?
Hjälper mot muskelspänningar etc så känns som det borde minska risken för krampanfall.
Samma problem typ som av tjack, men ok kan bli riktigt jobbigt med ep-anfall mm på tram gäller höga doser. Sköter du allt annat ska 400mg per dag inte ge problemen du beskriver. Gör det det ändå eller du tar högre doser bör du utan tvekan komplettera med kramplösande typ benso, karisoprodol, lamictal etc alla muskelavslappnande antiepileptikum är ok. Körde själv minst minst 3000mg per dag upp till 5-6000mg bl a IV och fick mkt besvärande kramper om jag hade för litet kramplösande i mig. Vid akut kramp: Drick vatten, ät salt, ta magnesium/mineraltablett OCH kramplösande medicin typ lamictal är inte ens narkotikaklassad så inte svår att få av doktorn, stretcha, vila.
Citera
2013-06-24, 11:09
Medlem
Jag åker på semester snart med flyg. Nu undrar jag bara om det är lugnt om om slänger ner typ 2 kartor 50/100mg tramadol i resväskan? Ska resa inom eu.
Citera
2013-06-24, 14:21
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Låter som att det är musklerna som gör ont för dig.
Tror det är rätt vanligt på tramadol, iaf om man kör höga doser. Musklerna spänner sig och krampar lite lätt.

För mig är det lederna som gör ont dagen efter jag tagit tramadol.
På benso så är benen stela och svider lite under tiden jag är påverkad.

Prova att äta magnesium det kan hjälpa dig.

Angående magnesium, kan dagligt tillskott av magnesium höja kramptröskeln?
Hjälper mot muskelspänningar etc så känns som det borde minska risken för krampanfall.

Riktigt jobbigt iallafall och rätt så obehagligt. Kan sitta i ett par dagar.
Ifall jag tar magnesium är det då bara vid tillfällen jag kör tramadol eller ska jag äta de konstant?
Citera
2013-06-24, 14:27
Medlem
siddyslickas avatar
Snabb fråga, har jag missuppfattat det eller är retard alltid depot? Har nämligen 100mg retard i kapslar, måste man ta ut innehållet och bomba med rizzla för bäst effekt?
Citera
2013-06-24, 18:58
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzmo
Jag åker på semester snart med flyg. Nu undrar jag bara om det är lugnt om om slänger ner typ 2 kartor 50/100mg tramadol i resväskan? Ska resa inom eu.
Kollar tullen i din väska så kan det bli problem om du inte har recept. Dock händer det fan aldrig att tullen kollar igenom ens väska när man åker inom EU, har haft med mig lite allt möjligt i handbagaget utan problem flera gånger. Men en liten risk är det alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Riktigt jobbigt iallafall och rätt så obehagligt. Kan sitta i ett par dagar.
Ifall jag tar magnesium är det då bara vid tillfällen jag kör tramadol eller ska jag äta de konstant?
Ät det varje dag är väl bäst. Men är nog bättre att ta med tramadolen än att inte ta alls.
Får färre muskelryckningar sen jag börja äta magnesium.
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Snabb fråga, har jag missuppfattat det eller är retard alltid depot? Har nämligen 100mg retard i kapslar, måste man ta ut innehållet och bomba med rizzla för bäst effekt?
Det är depot. Onödigt att bomba, tugga sönder tabletterna bara. Annars funkar vanligt toapapper utmärkt.

Jag har en fråga, det är så att min rygg gör ont av och till. Nere i ländryggen och även högre upp.
Har provat att äta tramadol för detta, men det känns nästan som att värken blir värre 4-6h efter intag. Tog 100-150mg över 3-4h.
Man börjar fundera på om det kan vara njurarna som spökar?
Men jag kollade mina lever/njurvärden för en månad sedan ca, och allt var bra då.

Har ätit en del citodon och tramadol under senaste två åren men aldrig några längre perioder och oftast bara 50% av maxdosen, eller mindre, så så mycket stryk borde inte kroppen ha tagit.

Tar jag för liten dos kanske?
Hur märker man om det är njurarna?
Citera
2013-06-24, 20:11
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Det är depot. Onödigt att bomba, tugga sönder tabletterna bara. Annars funkar vanligt toapapper utmärkt.

Det är i kapslar. Antar att det innebär att det är kapseln som innehåller depoteffekten. Eller har jag fel?
Citera
2013-06-24, 20:20
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Det är i kapslar. Antar att det innebär att det är kapseln som innehåller depoteffekten. Eller har jag fel?
Är det kapslar så tror jag inte det är depot, men kan ha fel. Vart kommer dom ifrån?
Har du kartong till dom? eller vart står det "retard"?
Citera
2013-06-24, 22:54
Medlem
sandra92s avatar
Citat:

Ät det varje dag är väl bäst. Men är nog bättre att ta med tramadolen än att inte ta alls.
Får färre muskelryckningar sen jag börja äta magnesium.

Okej. Antar det bara är att köpa på apoteket?
Citera
2013-06-25, 11:38
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Är det kapslar så tror jag inte det är depot, men kan ha fel. Vart kommer dom ifrån?
Dem är utländska, står tradonal retard 100mg capsules.
Citera
2013-06-25, 11:38
Medlem
siddyslickas avatar
dubbelpost..
Senast redigerad av siddyslicka 2013-06-25 kl. 11:40. Anledning: dubbelpost
Citera
2013-06-25, 11:39
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Dem är utländska, står tradonal retard 100mg capsules på blistret.
Citera
2013-06-25, 15:10
Medlem
Hej. vet inte vart jag ska ställa den här frågan, men har brutit min fot och har fått tramadol utskrivet som jag måste hämta ut på apoteket,

men dom svarar inte på frågor om recept om man inte har e-legg
så jag undrar om någon kan svara på vad en liten burk tramadol kostar om man får det utskrivet, har gips så har ju lite svårt att ta mig fram.

tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in