Citat:
Ursprungligen postat av
Izzmo
Jag åker på semester snart med flyg. Nu undrar jag bara om det är lugnt om om slänger ner typ 2 kartor 50/100mg tramadol i resväskan? Ska resa inom eu.
Kollar tullen i din väska så kan det bli problem om du inte har recept. Dock händer det fan aldrig att tullen kollar igenom ens väska när man åker inom EU, har haft med mig lite allt möjligt i handbagaget utan problem flera gånger. Men en liten risk är det alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
sandra92
Riktigt jobbigt iallafall och rätt så obehagligt. Kan sitta i ett par dagar.
Ifall jag tar magnesium är det då bara vid tillfällen jag kör tramadol eller ska jag äta de konstant?
Ät det varje dag är väl bäst. Men är nog bättre att ta med tramadolen än att inte ta alls.
Får färre muskelryckningar sen jag börja äta magnesium.
Citat:
Ursprungligen postat av
siddyslicka
Snabb fråga, har jag missuppfattat det eller är retard alltid depot? Har nämligen 100mg retard i kapslar, måste man ta ut innehållet och bomba med rizzla för bäst effekt?
Det är depot. Onödigt att bomba, tugga sönder tabletterna bara. Annars funkar vanligt toapapper utmärkt.
Jag har en fråga, det är så att min rygg gör ont av och till. Nere i ländryggen och även högre upp.
Har provat att äta tramadol för detta, men det känns nästan som att värken blir värre 4-6h efter intag. Tog 100-150mg över 3-4h.
Man börjar fundera på om det kan vara njurarna som spökar?
Men jag kollade mina lever/njurvärden för en månad sedan ca, och allt var bra då.
Har ätit en del citodon och tramadol under senaste två åren men aldrig några längre perioder och oftast bara 50% av maxdosen, eller mindre, så så mycket stryk borde inte kroppen ha tagit.
Tar jag för liten dos kanske?
Hur märker man om det är njurarna?