Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-19, 17:15
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Vissa påstår att efter de har använt Subutex har det blivit mycket svårare att få ett rus på Tramadol igen, som att hjärnan inte tar upp Tramadol-ämnet lika lätt längre.
Har du använt Subutex?

I övrigt om du enbart tar Tramadol så går toleransen ner till noll efter 3 veckor.
Har kanske tagit sub 15-20gånger och tram säkert 150gånger. Och när jag hade mitt break hade jag inte tagit någon annan opioid än oxy och sub fåtal gånger, kanske sub 3gånger. Och det är väll individuellt det med toleransen vissa kan säkert få ner den till noll på 3veckor och vissa inte. Men jag tror majoritetens tolerans inte går ner på 3veckor. Läst om sånna på flashback att toleransen kan va så gott som permanent.
Citera
2013-06-19, 17:43
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Har kanske tagit sub 15-20gånger och tram säkert 150gånger. Och när jag hade mitt break hade jag inte tagit någon annan opioid än oxy och sub fåtal gånger, kanske sub 3gånger. Och det är väll individuellt det med toleransen vissa kan säkert få ner den till noll på 3veckor och vissa inte. Men jag tror majoritetens tolerans inte går ner på 3veckor. Läst om sånna på flashback att toleransen kan va så gott som permanent.

Okej, det är annat än jag upplevt i alla fall, får alltid tillbaka den ursprungliga toleransen efter ett par veckor ren. Men har läst om vissa, som ångrar att dom testade Subutex för dom knappt får ett rus på Tramadol efter det.

mvh
Citera
2013-06-19, 18:49
Medlem
qleks avatar
Citat:
Okej, det är annat än jag upplevt i alla fall, får alltid tillbaka den ursprungliga toleransen efter ett par veckor ren. Men har läst om vissa, som ångrar att dom testade Subutex för dom knappt får ett rus på Tramadol efter det.

mvh
Men jag har fått goa tram rus efter jag provat sub Så jag tvivlar på att det är där skon klämmer ^
Uppskattar att du försökte hjälpa mig iaf!
Citera
2013-06-20, 17:24
Medlem
Någon som vet hur länge de tar för serotonin nivåerna att återhämta sig när man kört 500-600 mg tram på en kväll?
Tänker mest om man skulle vilja ta en jolle nästa vecka och då vill känna samma behagliga rus och eufori som när man inte tagit tram.
Hoppas någon förstår frågan..
Citera
2013-06-21, 03:04
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Någon som vet hur länge de tar för serotonin nivåerna att återhämta sig när man kört 500-600 mg tram på en kväll?
Tänker mest om man skulle vilja ta en jolle nästa vecka och då vill känna samma behagliga rus och eufori som när man inte tagit tram.
Hoppas någon förstår frågan..
Hahaha, menar du jolle som i joint? spliff? röka på?
Då måste du minst vänta 3veckor, fan röka en spliff efter ett tram intag så bränner du serotonin receptionerna direkt!!

Självklart kan du röka dagen efter du tagit tram och få samma rus på rökat förstår du väll
Citera
2013-06-22, 22:43
Bannlyst
Citat:
Jag blir rätt pigg av tramadol och blir lätt liggandes vaken längre än jag borde. At behöver du inte oroa dig för, möjligtvis känna dig lite skön och seg på morgonen också.

Om du redan tagit hur gick det?

Haha nej, jag bytte dom för gammalt hederligt röka istället!
Citera
2013-06-23, 14:45
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Någon mer som ofta får ont i lederna dagen efter man käkat tram, speciellt axlarna/trapsen?
Käkade 500mg igår, älskar verkligen tramadol... röka till de är ju en underbar kombo.

Men vet inte om det är värt att ta mer tram med tanke på smärtan som jag får dagen efter.
Någon som vet varför det blir så?
Citera
2013-06-23, 18:47
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Någon mer som ofta får ont i lederna dagen efter man käkat tram, speciellt axlarna/trapsen?
Käkade 500mg igår, älskar verkligen tramadol... röka till de är ju en underbar kombo.

Men vet inte om det är värt att ta mer tram med tanke på smärtan som jag får dagen efter.

Jag vet inte varför det blir så. Men själv får jag ont i lederna i benen och runt knäet.
Speciellt om jag tagit 2-3 dagar irad.
Får även ont på samma sätt under påverkan av benso...:S helt knas.
Citera
2013-06-23, 19:43
Medlem
Thornhills avatar
Var beställer man från på nätet? Sorry, har säkert tagits upp 1000 gånger innan men orkar inte kolla igenom alla sidor. Snabbt svar, tack.
Citera
2013-06-23, 20:16
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Var beställer man från på nätet? Sorry, har säkert tagits upp 1000 gånger innan men orkar inte kolla igenom alla sidor. Snabbt svar, tack.

Undrar också om de finns någon. Och tänker då någon annan än ditt apotek då dom blivit dyra nu när dom öppnat igen.. & jag inte har en aning om hur man använder bitcoins.
Citera
2013-06-23, 20:17
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w

Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Jag vet inte varför det blir så. Men själv får jag ont i lederna i benen och runt knäet.
Speciellt om jag tagit 2-3 dagar irad.
Får även ont på samma sätt under påverkan av benso...:S helt knas.

Samma här. Får så satan ont i låren & vaderna så de är sinnes.
Någon som vet vad de kan bero på?
Citera
2013-06-23, 22:05
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Samma här. Får så satan ont i låren & vaderna så de är sinnes.
Någon som vet vad de kan bero på?
Låter som att det är musklerna som gör ont för dig.
Tror det är rätt vanligt på tramadol, iaf om man kör höga doser. Musklerna spänner sig och krampar lite lätt.

För mig är det lederna som gör ont dagen efter jag tagit tramadol.
På benso så är benen stela och svider lite under tiden jag är påverkad.

Prova att äta magnesium det kan hjälpa dig.

Angående magnesium, kan dagligt tillskott av magnesium höja kramptröskeln?
Hjälper mot muskelspänningar etc så känns som det borde minska risken för krampanfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in