2013-06-24, 15:03
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Ja du IP, som vanligt lyser du med din dumhet och jag vet inte om vi behöver gå in på ditt dåliga språk i detalj igen. Har vi inte diskuterat din bristande språkliga förmåga nog innan? Vare sig vi har diskuterat vattendelning, apostasi, juridik eller annat så har du alltjämt varit osaklig och uttryckt dig primitivt och felaktigt. Hur många inlägg om din hämmade utveckling skall du behöva läsa för att ta åt dig kritiken. Det är ju inte heller så att det är ett fåtal av skribenterna här på Flashback som anser att du dels resonerar ologiskt och korkat, samt att du uttrycker dig väldigt dåligt i skrift. Merparten av inläggen som riktats till dig innehåller åsikter om detta.

Jag har inga problem med att bjuda på något stavfel här och där vilket är förståeligt när man skriver på resande fot t.ex. men ditt språk är överlag dåligt, helt i paritet med dina övriga förmågor således.

Debating IP is like playing chess with a pigeon - it knocks over the peices, defecates on the board, and then flies back to its flock to brag about how it won.

/Nocet

Hej dig lille du förresten. Det var ett tag sen sist. Har du haft klienter med svåra och jobbiga spörsmål ? Är det därför du har varit borta ett tag?

Grattis för att du markerade några enstaka bokstäver för att bevisa för mig att du hade rätt i att jag gör grammatiska fel. Kunde du inte markera nåt mer eller fanns det inte? Jag behärskar svenska språket ypperligt och utmärkt och detta har jag fått höra från många olika håll. Jag hade VG i svensk C. Jag är inte ens född i detta land och pratar och skriver på svenska obehindrat. Men du som är född här och ska vara ''jurist'' Vad har du för ursäkt som stavar fel?

Efter att ha varit borta i några dagar kommer du tillbaka och skriver ett inlägg om språk och retorik på en tråd som handlar om religion. Bra prestation! Jag tycker att det sistnämnda stycket i ditt inlägg passar perfekt på dig. Du skämmer ut dig totalt. ''Juristen''
Citera
2013-06-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag har ännu inte fått svar på frågan om vad Koranen säger att stjärnorna är och vad deras uppgift är...
Mycket tragiskt att ingen vill svara. Jag sitter ju här och gråter!!
Synd att ingen svarat på din fråga.
Vet inte om det finns en vers som förklarar vad en stjärna är. Men vad stjärnorna har för uppgift kan du finna bland annat i sura 6, vers 97:
Citat:
And it is He who placed for you the stars that you may be guided by them through the darknesses of the land and sea. We have detailed the signs for a people who know.

Annat intressant som Koranen berättar om är följande:
1. Universum expanderar
2. Universum slutar sin existens med att den drar ihop sig.
3. Det finns sju jordliknande planeter utanför vår eget.
4. Det existerar varelser som kallas för Djinn som har förmågan att förflyttas mellan olika delar av universum. Koranen nämner också att dessa varelser samarbetar med magiker för att utföra underliga saker.
Och mycket mer.
Senast redigerad av ThePerfectMuslim 2013-06-24 kl. 15:11.
Citera
2013-06-24, 15:08
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Tycker du att det var svar på min fråga?
Jaa, det säger allt.
Citera
2013-06-24, 15:13
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jaa, det säger allt.

Nej inte allt, det säger mycket om dig faktiskt.
Citera
2013-06-24, 15:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej inte allt, det säger mycket om dig faktiskt.
"Good for you"
Citera
2013-06-24, 15:19
Avslutad
Citat:
Du förstod nog principen med mina liknelser hoppas jag. Mycket riktigt har Gud skapat homosexualitet men detta får inte utövas. Gud har gett människan sex som en gåva och som ett sätt att uttrycka kärlek på också mellan en man och en kvinna och inte heller det får utövas hur som helst. Min mening som sagt var, är inte att pådyvla andra nåt de inte vill ha med o göra.
Men det där stämmer ju inte. Enligt lag är sex mellan två män inte förbjudet och några egentliga begränsningar på hur sex får utövas mellan man och kvinna finns inte heller. Och lagarna är skapade av människor som enligt dig skapats av gud. Varför skapar gud sådana luckor i sitt system om han anser att det finns ett icke önskvärt sexbeteende?
Citera
2013-06-24, 15:22
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Men det där stämmer ju inte. Enligt lag är sex mellan två män inte förbjudet och några egentliga begränsningar på hur sex får utövas mellan man och kvinna finns inte heller. Och lagarna är skapade av människor som enligt dig skapats av gud. Varför skapar gud sådana luckor i sitt system om han anser att det finns ett icke önskvärt sexbeteende?

Enligt lag som människan har stiftat är det inte förbjudet med homosexualitet i vissa länder. Om vi utgår från det svenska lagsystemet så är inte alla paragrafen hämtade ur bibeln. Många lagar och regler har människan själv stiftat som är helt emot Guds lag. Homosexualitet och sex utanför äktenskap är goda exempel. Det finns ingen lucka i Guds system. Det är människor som har fått välja mellan rätt och fel sen är det hennes sak att antingen ta den rätta vägen och överge ondskan eller vice versa.
Citera
2013-06-24, 15:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du förstod nog principen med mina liknelser hoppas jag.

"Principen" är inte svåra att se: Det är a priori-antaganden, falska dikotomier och falska analogier.

Citat:
Mycket riktigt har Gud skapat homosexualitet men detta får inte utövas.

Jag förmodar att du inte helt säkert vet varför eftersom 'gud' är outgrundlig, men att det 'bara är så' och sen är människans enda option att kräla framför denna sociopatiska 'gud'.

Citat:
Gud har gett människan sex som en gåva och som ett sätt att uttrycka kärlek på också mellan en man och en kvinna och inte heller det får utövas hur som helst.

Självklart kan ingen beté sig helt "hur som helst", men det finns mera vettiga sätt att sätta gränserna än att låta en sociopatisk, mytologisk entitet göra det.

Citat:
Min mening som sagt var, är inte att pådyvla andra nåt de inte vill ha med o göra.

Visst, du är bara messenger-boy för din pådyvlande 'gud'.
Citera
2013-06-24, 15:24
Avslutad
Citat:
Enligt lag som människan har stiftat är det inte förbjudet med homosexualitet i vissa länder. Om vi utgår från det svenska lagsystemet så är inte alla paragrafen hämtade ur bibeln. Många lagar och regler har människan själv stiftat som är helt emot Guds lag. Homosexualitet och sex utanför äktenskap är goda exempel. Det finns ingen lucka i Guds system. Det är människor som har fått välja mellan rätt och fel sen är det hennes sak att antingen ta den rätta vägen och överge ondskan eller vice versa.
Jo, så mycket har jag förstått att du menar. Men min fråga var varför gud tillåter luckor i sitt system om han är allsmäktig och därmed kunnat förhindra dessa.
Citera
2013-06-24, 15:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
"Good for you"

Och där dog argumentationen mellan oss. Vad planerade du att jag skulle diskutera med dig om när du skrev detta ?
Citera
2013-06-24, 15:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag behärskar svenska språket ypperligt och utmärkt och detta har jag fått höra från många olika håll.

Bättre än vattendelningsfrågan måste det erkännas.
Citera
2013-06-24, 15:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jo, så mycket har jag förstått att du menar. Men min fråga var varför gud tillåter luckor i sitt system om han är allsmäktig och därmed kunnat förhindra dessa.

Jag vet inte. Guds hemligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in