2013-06-24, 10:47
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag hoppas verkligen att du inte är äldre än 18 år annars skäms jag för din skull. En efter en kommer ni och för varje gång stiger min förhoppning om att någon av er kanske ger mig lite utmaning men ni kommer med sånt som ett litet barn kan svara på.
Men du svarar ju inte på frågor med substans i. Du går på personen i stället. Jag har tagit upp flera frågor som du bara sopar väck.

Citat:
Bogomil vill jag inte ens nämna.

Sepiritiz var en ren och skär besvikelse visade det sig i slutändan

Smidagast har svårt att förstå vad man skriver och tvingar en att verkligen förklara allt i minsta beståndsdel för att hen sen ändå svara helt åt helvete och visa att hen inte förstod ändå.
Som sagt, du går på personerna i stället för att bemöta kritik.

Citat:
Du kommer med frågor som får dig att verka som om du inte tänker längre än näsan räcker och med hänvisning till det du presenterar tror jag inte att din näsa är så lång.
Here we go again.....i stället för att svara på frågan så börjar du prata om min näsa.

Citat:
Hur som helst. Du sa att Gud har skapat homosexuella därför ska det vara ok. Men för i helvete!! Gud har skapat allt annat ont. Gud är orsaken till allt. Gud har skapat ondska också ska jag tycka att ondska är okej? Gud är gjort ormar giftiga ska jag gå och peta på en kobra med pekfingret? Gud har skapat eld, ska jag leka med den? Gud har skapat droger, ska jag bruka det?
Homosexualitet=ondska=ormar=droger. Jovisst, samma sak. Att mörda och stjäla och våldta straffas på samma sätt som att visa samkönade kärlekshandlingar. Kärlek och ömhet jämställs alltså med våld och hat. Fatta att din gud är ett kräk.
Det finns personminor som ser ut som leksaker så att barn ska plocka upp dem och sprängas.
Ungefär samma sak. Bofors skulle kunna säga, -Javisst, vi har tillverkat den här minan. Men du får skylla dig själv om du rör den. Det kan inte vi ta ansvar för.
Varför i helvete tillverka den då?
Varför har gud skapat homosexuella om de inte får uttrycka sin kärlek? Det är jävligt elakt och totalt ovärdigt en kärleksfull gud. Som du framställer din gud så kommer ingen här att konvertera, det kan jag lova dig. Din religiositet för oss bara längre och längre från islam, ju mer du kommer med ju mer inser man det sjuka i det.
Citera
2013-06-24, 11:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför har gud skapat homosexuella om de inte får uttrycka sin kärlek?

Det är ett test för att prova sin tro. Precis som vattendelningsfrågan är det.

Citat:
Det är jävligt elakt och totalt ovärdigt en kärleksfull gud.

Den absoluta 'det bara är så' sanning är, att om 'gud' vill vara en elak djävel då skall ingen lägga sig i det. ´

Han är ju trots allt 'gud' och kan göra som han vill .... eller va'?

Citat:
Som du framställer din gud så kommer ingen här att konvertera, det kan jag lova dig.

Åtminstone inte jag. Inte ens med hotet om att åka till en metafysisk gulag sen.

Citat:
Din religiositet för oss bara längre och längre från islam, ju mer du kommer med ju mer inser man det sjuka i det.

För min del förstärkar IP min tro på DFSM; så jag ser det positiva i hans raljerande.
Citera
2013-06-24, 11:02
Avslutad
IP, beträffande vattendelningsfrågan; är det ett mirakel att vattnet inte blandar sig (i strid mot vetenskapen) eller är miraklet snarare att vattnet faktiskt blandar sig (i strid mot koranen)?
Citera
2013-06-24, 11:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
IP, beträffande vattendelningsfrågan; är det ett mirakel att vattnet inte blandar sig (i strid mot vetenskapen) eller är miraklet snarare att vattnet faktiskt blandar sig (i strid mot koranen)?

Trots min position som pariah bifallar jag frågan.

Och .... vad angår mirakler ..... blir det en sorts folkhems-mirakel om IP svarar på den utan förvrängd vetenskap och/eller semantisk akrobatik.
Senast redigerad av Bogomil 2013-06-24 kl. 11:15.
Citera
2013-06-24, 11:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Jag har ännu inte fått svar på frågan om vad Koranen säger att stjärnorna är och vad deras uppgift är...
Mycket tragiskt att ingen vill svara. Jag sitter ju här och gråter!!
Citera
2013-06-24, 11:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag har ännu inte fått svar på frågan om vad Koranen säger att stjärnorna är och vad deras uppgift är...

Är dom inte anti-demon missiler?

I så fall har koranen bevisat sig själv på sina egna villkor: Vi ser inte många demoner numera.
Citera
2013-06-24, 13:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Säger mig ingenting. Precisera tack.
DET är det som gör dig smårolig ibland.
Citera
2013-06-24, 13:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är dom inte anti-demon missiler?

I så fall har koranen bevisat sig själv på sina egna villkor: Vi ser inte många demoner numera.

Och inga isjättar heller, så vad ska man tro på egentligen? :\

Men ja, enligt vissa tolkningar är stjärnorna spjut/projektiler som skyddar himlen från demoner. Denna vetenskapsmanual över hur allting i skapelsen fungerar beskriver alltså inte stjärnorna som avlägsna fusionsklot utan som ett skydd som skjuter ner tjuvlyssnande demoner. Makalöst vilka sanningar man kan läsa i Koranen, boken utan motsägelser eller fel.
Citera
2013-06-24, 14:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och inga isjättar heller, så vad ska man tro på egentligen? :\

Men ja, enligt vissa tolkningar är stjärnorna spjut/projektiler som skyddar himlen från demoner. Denna vetenskapsmanual över hur allting i skapelsen fungerar beskriver alltså inte stjärnorna som avlägsna fusionsklot utan som ett skydd som skjuter ner tjuvlyssnande demoner. Makalöst vilka sanningar man kan läsa i Koranen, boken utan motsägelser eller fel.

Ack du tvivlare, IP himself har ju utlovat en kommande vetenskap som skall ersätta den nuvarande vetenskap och som skall bevisa att söt- och saltvatten inte blandas i havet.

Kanske denna nya vetenskap också kommer att bevisa att stjärnor ... oavsett om dom är fusionsklot eller inte ..... EGENTLIGEN är anti-demon missiler.

Men det får du fråga honom om ..... jag är bara på denna tråd som observatör, utan dialog-rätt.
Citera
2013-06-24, 14:06
Medlem
Nocets avatar
Citat:
För att vara ''jurist'' sp skriver du som en kratta ärligt talat. Jag har nu påpekat dina stavfel två gånger. Varför kan inte du påpeka mina ''grammatiska fel och stavfel?

Nej, En bra jurist stavar inte fel. Men du är inte jurist. Det har vi fått klart för oss för länge sedan.

Ja du IP, som vanligt lyser du med din dumhet och jag vet inte om vi behöver gå in på ditt dåliga språk i detalj igen. Har vi inte diskuterat din bristande språkliga förmåga nog innan? Vare sig vi har diskuterat vattendelning, apostasi, juridik eller annat så har du alltjämt varit osaklig och uttryckt dig primitivt och felaktigt. Hur många inlägg om din hämmade utveckling skall du behöva läsa för att ta åt dig kritiken. Det är ju inte heller så att det är ett fåtal av skribenterna här på Flashback som anser att du dels resonerar ologiskt och korkat, samt att du uttrycker dig väldigt dåligt i skrift. Merparten av inläggen som riktats till dig innehåller åsikter om detta.

Jag har inga problem med att bjuda på något stavfel här och där vilket är förståeligt när man skriver på resande fot t.ex. men ditt språk är överlag dåligt, helt i paritet med dina övriga förmågor således.

Debating IP is like playing chess with a pigeon - it knocks over the peices, defecates on the board, and then flies back to its flock to brag about how it won.

/Nocet
Senast redigerad av Nocet 2013-06-24 kl. 14:14.
Citera
2013-06-24, 14:55
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Men du svarar ju inte på frågor med substans i. Du går på personen i stället. Jag har tagit upp flera frågor som du bara sopar väck.

Som sagt, du går på personerna i stället för att bemöta kritik.

Here we go again.....i stället för att svara på frågan så börjar du prata om min näsa.

Homosexualitet=ondska=ormar=droger. Jovisst, samma sak. Att mörda och stjäla och våldta straffas på samma sätt som att visa samkönade kärlekshandlingar. Kärlek och ömhet jämställs alltså med våld och hat. Fatta att din gud är ett kräk.
Det finns personminor som ser ut som leksaker så att barn ska plocka upp dem och sprängas.
Ungefär samma sak. Bofors skulle kunna säga, -Javisst, vi har tillverkat den här minan. Men du får skylla dig själv om du rör den. Det kan inte vi ta ansvar för.
Varför i helvete tillverka den då?
Varför har gud skapat homosexuella om de inte får uttrycka sin kärlek? Det är jävligt elakt och totalt ovärdigt en kärleksfull gud. Som du framställer din gud så kommer ingen här att konvertera, det kan jag lova dig. Din religiositet för oss bara längre och längre från islam, ju mer du kommer med ju mer inser man det sjuka i det.

Du förstod nog principen med mina liknelser hoppas jag. Mycket riktigt har Gud skapat homosexualitet men detta får inte utövas. Gud har gett människan sex som en gåva och som ett sätt att uttrycka kärlek på också mellan en man och en kvinna och inte heller det får utövas hur som helst. Min mening som sagt var, är inte att pådyvla andra nåt de inte vill ha med o göra.
Citera
2013-06-24, 14:56
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
DET är det som gör dig smårolig ibland.

Tycker du att det var svar på min fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in