2013-06-24, 03:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Tycker detta rotande och luskande från eran sida är lite obehagligt. Men ja, visst förstår jag att det ter sig intressant ur en främmandes synvinkel. Och jag har en hel del intressen och ståndpunkter som starkt skiljer sig från normen, det nekar jag inte. Värt att poängtera är att det mesta på min tumblr inte direkt reflekterar mina intressen eller attraherar mig. Se det mer som poetisk terrorism och visuell krigsföring och propaganda. Hade jag varit en psyksjuk mördare eller haft någon som helst koppling till brottet hade jag knappast haft en sådan sida och lagt upp bilder från brottsplatsen där. Hur hittade ni ens min tumblr? Sökt lite i tråden men inte blivit klokare.

EDIT: Är inte på något sätt en "kvinnohatare" eller tycker mordet är försvarbart ur någon synvinkel. Vet att jag kan uttrycka mig provokativt, men det är oftast en stor gnutta ironi inblandat. Och ja, det låter som den bilden.
Inte så svårt då du bilden du länkade till, den med fönstret, även länkades i dödsmetalltråden, men då med adress Schlangekraft. Samma bild, samma nick, kanske inte så smart.

Men jag ska inte ta åt mig äran, nån annan var före.
Citera
2013-06-24, 03:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Tycker detta rotande och luskande från eran sida är lite obehagligt. Men ja, visst förstår jag att det ter sig intressant ur en främmandes synvinkel. Och jag har en hel del intressen och ståndpunkter som starkt skiljer sig från normen, det nekar jag inte. Värt att poängtera är att det mesta på min tumblr inte direkt reflekterar mina intressen eller attraherar mig. Se det mer som poetisk terrorism och visuell krigsföring och propaganda. Hade jag varit en psyksjuk mördare eller haft någon som helst koppling till brottet hade jag knappast haft en sådan sida och lagt upp bilder från brottsplatsen där. Hur hittade ni ens min tumblr? Sökt lite i tråden men inte blivit klokare.

EDIT: Är inte på något sätt en "kvinnohatare" eller tycker mordet är försvarbart ur någon synvinkel. Vet att jag kan uttrycka mig provokativt, men det är oftast en stor gnutta ironi inblandat. Och ja, det låter som den bilden.

Om du undrar så har du svaret här:

https://www.flashback.org/sp43632177

Och vad angår din syn på kvinnor så undrar jag hur du förklarar/försvarar dessa två inlägg:

https://www.flashback.org/sp38016808

https://www.flashback.org/sp38020115
Citera
2013-06-24, 06:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
HELT enig!
Har ännu inte sett någon konfimerad info som pekar på at KJ skulle kunna ha begått detta EKSTREMT
sadistiska horror liknande mordet.
KJ som GM stämmer helt enkelt inte överhuvud taget, inte ens att han skulle kunna vara inblandad.

Som jag ser det, ska man se på hur själva mordet utförts, DETALJERNA, och hur liket/like delarna behandlats/plaserats, och alt detta avspeglar i sin tur GM's personlighets profil.

Och det är, som jag ser det, ABSOLUT INTE KJ.

Å andra sidan så passar en person som "Schlangekraft" MYCKET bättre.

"Schlangekraft" har genem flera år fantiserat om at döda, tortera, stycka etc etc, och det är, efter min mening, en sådan sorts person som nu har förvärkligat sin fantasi, och VB blev hans offer.

Jag säger inte at "Schlangekraft" nödvendigtvis är mördaren, men att det i alla fall är en person med en profil som han.

KJ annonserade sin inblandning i mordet på Vatchareeya i samma ögonblick som han berättade för någon på MPS-söket att han spenderat tid tillsammans med henne fram till 21:00 den 4 maj. Att KJ varken är gärningsman eller över huvud taget har med det här att göra i något avseende är lika troligt som att Jesus återkommer till Jorden och säljer glögg & pepparkakor på Sergels torg på julafton, d. v. s. det finns inte.
Citera
2013-06-24, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det finns en nyhets artikkel där de 3 killar som hittatde den gula ICA påsen blev interviewed, och som jag kommer ihåg så blev all 3 nämde vid namn.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken web tidning det var, men det skulle vara möjligt at hitta på något sätt.

Det var J Eman som hittade den gula plastpasen med herrkalsonger. Jag undrar vem eller vilka var KJ:s narmaste kompisar, for ngn av dem bor veta mycket mer an han eller hon har berattat till polisen. Jag overtygad att KJ ar den skyldige, men det finns sakert ngn fler som ar inblandad och det galler att hitta honom. Undrar vad vet Kj:s flickvan fran Pitea?
Citera
2013-06-24, 07:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Syftar du på bilden föreställandes bandet Death in June som länkades tidigare? Förstår inte vad bilderna på min blogg har i tråden att göra överhuvudtaget. Finns ingen som helst koppling utöver att jag lagt upp ett fåtal bilder från när jag besökte platsen. Något jag verkligen inte är ensam om att ha gjort. Sen har jag själv publicerat de bilderna i den här tråden för längesedan.
Nu vet jag vilken bild du menar, det är inte den jag menade.
Death in Junes bild dök upp i tråden efter att VB hittades, det spekulerades om de fotats utanför ödehuset.
Citera
2013-06-24, 07:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie54
Det var J Eman som hittade den gula plastpasen med herrkalsonger. Jag undrar vem eller vilka var KJ:s narmaste kompisar, for ngn av dem bor veta mycket mer an han eller hon har berattat till polisen. Jag overtygad att KJ ar den skyldige, men det finns sakert ngn fler som ar inblandad och det galler att hitta honom. Undrar vad vet Kj:s flickvan fran Pitea?
Men om han hittade fillingarna, varför fotas då de fyra grabbarna av lokalpressen?
http://img577.imageshack.us/img577/6417/s1ny.jpg
Citera
2013-06-24, 07:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/

"Enligt källor har rättsläkaren konstaterat att Vatchareeya Bangsuan avled efter två hugg mot bröstet som var för sig var dödande. Hon har innan hon styckades även huggits flera gånger mot kroppen. Men dessa skador ska vara ytliga och har inte varit dödande, enligt uppgift. Huggen bildar ett mönster som har gjort att man inte har kunnat utesluta att det handlar om ett ritualmord.

- Hon hade huggits nio gånger med kniv, har en uppgiftslämnare berättat."

Om vi utgår från att det "eggvassa föremålet" som använts är en kniv: Har det konstaterats att de nio huggen utdelats med samma kniv ?
Citera
2013-06-24, 08:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Blodspåren är tillräckliga för att hålla KJ inlåst på sannolika skäl skyldig, som jag förstått det. Det räcker för mig, så här långt. Oskyldig är han inte, frågan är hur han agerat för att VB skulle mista livet. Han var den sista som såg henne, och utan blodfläckarna hade han antagligen varit en fri man nu. Så viktiga är dessa spår, oavsett storlek, som vi inte vet något om.

Varför så kategorisk ? Försök förstå att ingen här inne, eller polisens utredare, vet om KJ var den sista som såg Vatcjareeya i livet. Ett synnerligen irriterande påstående.
Citera
2013-06-24, 08:26
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Nej, det menar jag verkligen inte. Det var skämtsamt menat och inte seriöst. Tror absolut inte alla aspergare är psykotiska mördare.

Att satanister mördar folk förekommer, om än sällan, och har även förekommit i Sverige. Men då handlar det inte om Satanism i bred bemärkelse. De flesta etablerade sataniska rörelser är totalt harmlösa. Det mesta är såklart skrönor uppkomna i blåögda moralisters fantasi. Mord som haft som motiv att använda i "satanistiska ritualer" är dock inget jag känner till har förekommit i Sverige.

Dessa författare har skrivit en bok om ämnet och det rituella satanistmordet i Kellers Park.
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/en-historia-om-att-flytta-granser/
Citera
2013-06-24, 08:45
Medlem
highfives avatar
Citat:

Hade du något förslag på mönster/figur som de nio huggen skulle kunna bilda?
Citera
2013-06-24, 08:49
Moderator
OYs avatar
Citat:

Visuell krigföring? Använder man visuell ammunition då?

Ett judedoftande gruvbolag söker att exploatera, våldta och förstöra den orörda norrbottniska vildmarken med all dess mystik och ondska. Detta är något som bör bemötas med knivvåld. Men tills dess kan du skriva upp ditt namn på en protestlista HÄR!

Låt den blonda besten slita sig lös!

http://schlangekraft.tumblr.com/post/45847471628/ett-judedoftande-gruvbolag-soker-att-exploatera

Är du helt störd eller vad fan handlar det här om, uppmanar till knivvåld, menar du att det är en gnutta ironi?

EDIT;Förresten, hur vet du att bilderna du lagt upp avbildar en brottsplats, polisen säger att det inte är en brottsplats, skapa inte trådsanningar, det gillas inte av de flesta.
Senast redigerad av OY 2013-06-24 kl. 08:55.
Citera
2013-06-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visuell krigföring? Använder man visuell ammunition då?

Ett judedoftande gruvbolag söker att exploatera, våldta och förstöra den orörda norrbottniska vildmarken med all dess mystik och ondska. Detta är något som bör bemötas med knivvåld. Men tills dess kan du skriva upp ditt namn på en protestlista HÄR!

Låt den blonda besten slita sig lös!

http://schlangekraft.tumblr.com/post/45847471628/ett-judedoftande-gruvbolag-soker-att-exploatera

Är du helt störd eller vad fan handlar det här om, uppmanar till knivvåld, menar du att det är en gnutta ironi?

EDIT;Förresten, hur vet du att bilderna du lagt upp avbildar en brottsplats, polisen säger att det inte är en brottsplats, skapa inte trådsanningar, det gillas inte av de flesta.
Vist är det en brottsplats men förmodligen inte en mordplats, menar förmodligen polisen. Brott mot griftefriden och vi vet inte om dödandet kan ha skett inne i en bil helt nära fyndplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in