2013-06-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag känner inte till någon i Boden som delar mina "spirituella" intressen. Således besitter jag ingen information den vägen. Däremot skulle jag vilja veta exakt hur det var placerat osv och bedöma om det verkligen handlar om något slags ritualmord begått av en "seriös satanist".
ok, du kanske inte har koll på var dina följare bor heller direkt. men har du stött på folk på nätet, oavsett deras hemort, som du tror skulle vara kapabla till det som hänt i boden?
Citera
2013-06-24, 02:25
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
@Pentagrammaton

Är det du som plockar bort bilder för brinnande livet eller är det bilder som blivit anmälda?

Brukar inte ta bort bilder. Och om de blir anmälda skulle jag blivit upplyst om att de tagits bort, vilket ej skett på sistone.

Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ok, du kanske inte har koll på var dina följare bor heller direkt. men har du stött på folk på nätet, oavsett deras hemort, som du tror skulle vara kapabla till det som hänt i boden?

Nej, eller det vet jag inte. Om någon skulle varit det är det inget man skulle märka genom kort mailkontakt eller liknande direkt..
Citera
2013-06-24, 02:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Hur var det med långrocken, kan nån friska upp mitt minne?

Schlangekraft har en bild på två killar, varav den ena bär en mörk skinnrock.
Citera
2013-06-24, 02:27
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Hur var det med långrocken, kan nån friska upp mitt minne?

Schlangekraft har en bild på två killar, varav den ena bär en mörk skinnrock.

Syftar du på bilden föreställandes bandet Death in June som länkades tidigare? Förstår inte vad bilderna på min blogg har i tråden att göra överhuvudtaget. Finns ingen som helst koppling utöver att jag lagt upp ett fåtal bilder från när jag besökte platsen. Något jag verkligen inte är ensam om att ha gjort. Sen har jag själv publicerat de bilderna i den här tråden för längesedan.
Citera
2013-06-24, 02:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket, så det vore kul om vi lyckas bena ut vem det handlar om.

Det finns en nyhets artikkel där de 3 killar som hittatde den gula ICA påsen blev interviewed, och som jag kommer ihåg så blev all 3 nämde vid namn.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken web tidning det var, men det skulle vara möjligt at hitta på något sätt.
Citera
2013-06-24, 02:34
Medlem
En sadist är långt ifrån en satanist.

Det kommer stunder när jag bara vill grina i den här tråden pga av en sådan SANSLÖS okunskap...

Ett rituellt" mord är långt ifrån ett religiöst el offermord".

Låt oss komma ihåg att rituell" ordet menar - mönster (i särskilt mönster el utfört enligt särskilt mönster.)

Det kan handla om upprepningar av olika slag. Så som en rituell seriemördare som alltid mördar på en viss årsdag, tex 6 Juni, återkommande. El som alltid mördar just blonda kvinnor, långa kvinnor, kvinnor med rött läppstift osv.

En sadistiskt mördare njuter ju av att se andra lida och tänder i regel sexuellt på detta. Refererar mkt starkt till filmen - Stoker med Nicole kidman i rollerna.

Alla som sett filmen kanske slutar att tvivla på vem som är o vem som inte kan vara mördaren ect !
Citera
2013-06-24, 02:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Syftar du på bilden föreställandes bandet Death in June som länkades tidigare? Förstår inte vad bilderna på min blogg har i tråden att göra överhuvudtaget. Finns ingen som helst koppling utöver att jag lagt upp ett fåtal bilder från när jag besökte platsen. Något jag verkligen inte är ensam om att ha gjort. Sen har jag själv publicerat de bilderna i den här tråden för längesedan.
Jag vet inte om det är den bilden.
Jag vill inte länka till bilden eftersom jag har gjort den ljusare så att killarnas ansikten syns, det är två killar på bilden, låter det som den bilden?

Du måste väl begripa att man undrar vad du är för en tok.
Du kan väl knappast påstå att du hör till snittet om du njuter av att få ruttet blod kastat på dig, samlar bilder på lik, kvinnor som kör upp ett krucifix i röven, medan du egentligen tycker att det göttaste är att få suga på en nötcreme och peta in en prilla under läppen efteråt.
Och tjejer, ja de är överskattade, duger i bästa fall till att slå på käften.

Nej, jag tror inte att du har styckat VB, men du är nog en bland få som tycker det är mysigt att det kanske ligger kroppsdelar kvar i terrängen.
Citera
2013-06-24, 02:42
Moderator
OYs avatar
Citat:

Dina egna ord:

Citat:
Sen får vi inte glömma den fantastiske herre som pryder min visningsbild: The Rostov Ripper, AKA Andrei Chikatilo. Jag har lite av en förkärlek för seriemördare som mest riktar in sig på barn och kvinnor.

Kanske en märklig fråga, njöt du av att besöka det gula huset?

Du tycker ju även att vi borde ha en ABB i Sverige som mördar, ser du mordet på VB som något positivt?
Citera
2013-06-24, 02:46
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Jag vet inte om det är den bilden.
Jag vill inte länka till bilden eftersom jag har gjort den ljusare så att killarnas ansikten syns, det är två killar på bilden, låter det som den bilden?

Du måste väl begripa att man undrar vad du är för en tok.
Du kan väl knappast påstå att du hör till snittet om du njuter av att få ruttet blod kastat på dig, samlar bilder på lik, kvinnor som kör upp ett krucifix i röven, medan du egentligen tycker att det göttaste är att få suga på en nötcreme och peta in en prilla under läppen efteråt.
Och tjejer, ja de är överskattade, duger i bästa fall till att slå på käften.

Nej, jag tror inte att du har styckat VB, men du är nog en bland få som tycker det är mysigt att det kanske ligger kroppsdelar kvar i terrängen.

Tycker detta rotande och luskande från eran sida är lite obehagligt. Men ja, visst förstår jag att det ter sig intressant ur en främmandes synvinkel. Och jag har en hel del intressen och ståndpunkter som starkt skiljer sig från normen, det nekar jag inte. Värt att poängtera är att det mesta på min tumblr inte direkt reflekterar mina intressen eller attraherar mig. Se det mer som poetisk terrorism och visuell krigsföring och propaganda. Hade jag varit en psyksjuk mördare eller haft någon som helst koppling till brottet hade jag knappast haft en sådan sida och lagt upp bilder från brottsplatsen där. Hur hittade ni ens min tumblr? Sökt lite i tråden men inte blivit klokare.

EDIT: Är inte på något sätt en "kvinnohatare" eller tycker mordet är försvarbart ur någon synvinkel. Vet att jag kan uttrycka mig provokativt, men det är oftast en stor gnutta ironi inblandat. Och ja, det låter som den bilden.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-06-24 kl. 02:52.
Citera
2013-06-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det finns en nyhets artikkel där de 3 killar som hittatde den gula ICA påsen blev interviewed, och som jag kommer ihåg så blev all 3 nämde vid namn.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken web tidning det var, men det skulle vara möjligt at hitta på något sätt.
lustigt nog nämns tre killars namn i AB medans NSD nämner en kille vid namn, och det är ett annat än de tre i AB. de ligger på sidan där alla artiklar i fallet samlats, titta under 22:a maj. men att de hänger uppe i skogen är väl iofs inget tecken på skuld i fallet, snarare tvärtom.
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=21&ca d=rja&ved=0CCwQFjAAOBQ&url=http%3A%2F%2Fbodenstyck mordet.wordpress.com%2Fauthor%2Fbodenstyckmordet%2 F&ei=mpTHUYDSDanx4QSm9oHoCQ&usg=AFQjCNHPXQ_OzkaD -HGHhEWC3xvDA2qAbA&sig2=kF-zsBS49vlFz_K51kWTGA
Citera
2013-06-24, 02:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
En sadist är långt ifrån en satanist.

Det kommer stunder när jag bara vill grina i den här tråden pga av en sådan SANSLÖS okunskap...

Ett rituellt" mord är långt ifrån ett religiöst el offermord".

Låt oss komma ihåg att rituell" ordet menar - mönster (i särskilt mönster el utfört enligt särskilt mönster.)

Det kan handla om upprepningar av olika slag. Så som en rituell seriemördare som alltid mördar på en viss årsdag, tex 6 Juni, återkommande. El som alltid mördar just blonda kvinnor, långa kvinnor, kvinnor med rött läppstift osv.

En sadistiskt mördare njuter ju av att se andra lida och tänder i regel sexuellt på detta. Refererar mkt starkt till filmen - Stoker med Nicole kidman i rollerna.

Alla som sett filmen kanske slutar att tvivla på vem som är o vem som inte kan vara mördaren ect !

Det har du vist inte helt koll på Akrobaten0808.

Här är lite info:

http://www.enotes.com/ritual-killings-reference/ritual-killings (mer info i länken)

Ritual killings are relatively unusual, but sometimes bear some of the hallmarks of a serial killing, such as mutilation of the corpse or some kind of special positioning. Many ritual murders involve the idea of human sacrifice, usually for religious reasons. The term religion is, however, used quite loosely in this context, as it can include belief systems such as satanism and vampirism. There may also be cultural, psychological, and psychosexual elements to a ritual murder. The hallmark of a ritual killing is evidence of acts not necessary to bring about death. For example, bite marks, excessive violence, and sexual assault may be found in connection with a ritual killing.

Human sacrifice is a feature of some, but not all, occult belief systems. The word occult means hidden and by its very nature, this kind of ritual killing can be hard to investigate. Violence motivated by religion may not be a crime in the eyes of the perpetrator, but it is treated no differently from any other murder in the eyes of the law. Research into motivation for ritual killings has shown that the practice is thought to lead to transformation, self-deification, and healing. Many people also believe that satanic human sacrifice is done as a way of drawing down dark forces.
Citera
2013-06-24, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det är inget ritualmord för helvete!!

Det är en finnig 20-åring som leker krig i skogen och inte har alla hästar hemma som flippat ur av fulsprit och förmodligen svartsjuka.
Var är de andra hästarna som inte är hemma och vad är ful sprit för sort? Flipp, flapp och flopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in