2013-06-23, 22:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
ugh.. jag vet att jag har läst det.. ska se om jag ids rota bland alla tidningsartiklar...

Mr Fold hittade inget om att huggen varit mot torso när han sökte. Bra om du hittar dessa uppgifter. Annars är det lätt att man tar det för givet.
Citera
2013-06-23, 23:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
HELT enig!
Har ännu inte sett någon konfimerad info som pekar på at KJ skulle kunna ha begått detta EKSTREMT
sadistiska horror liknande mordet.
KJ som GM stämmer helt enkelt inte överhuvud taget, inte ens att han skulle kunna vara inblandad.

Som jag ser det, ska man se på hur själva mordet utförts, DETALJERNA, och hur liket/like delarna behandlats/plaserats, och alt detta avspeglar i sin tur GM's personlighets profil.

Och det är, som jag ser det, ABSOLUT INTE KJ.

Å andra sidan så passar en person som "Schlangekraft" MYCKET bättre.

"Schlangekraft" har genem flera år fantiserat om at döda, tortera, stycka etc etc, och det är, efter min mening, en sådan sorts person som nu har förvärkligat sin fantasi, och VB blev hans offer.

Jag säger inte at "Schlangekraft" n¨dvendigtvis är mördaren, men att det i alla fall är en person med en profil som han.

Visserligen är du kass på svenska, men du kan väl ändå läsa dig till att man hittat blod i KJs bil? Dessutom finns det flera exempel på horror-brott där ingen trodde det om gm. Allt är inte alltid som det verkar. Säregenhet är dock något som ofta hittas hos en gm. Mgm var den sista som såg VB, och sedan blodfynden. Vet inte om det är viktigt för dig att vinna frågan, men som sagt, kan man förkasta att KJ inte är inblandad (och som du skryta med xxxxx års "erfarenhet" av brottsutredningar ) så behöver man fylla på sitt stall av hästar.

Du menar alltså att VBs blod i KJs bil kommer från mensblod eller nåt? Tåskada i karaten? Nej, nu har du kvalat ur från den här matchen, inget vettigt hos dig inte.
Citera
2013-06-23, 23:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Mr Fold hittade inget om att huggen varit mot torso när han sökte. Bra om du hittar dessa uppgifter. Annars är det lätt att man tar det för givet.

– Det preliminära obduktionsresultatet visar att hon avlidit till följd av skarpt våld mot vitala delar, det vill säga stickskador som orsakats av en annan person, säger Ul*ika Sch*nbeck.

Det här är val allt som sagts från åklagarsidan?
Citera
2013-06-23, 23:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jaså? Som sagt, det finns två ALJ i Boden och jag tror inte på det förrän ännu bättre bevis finns.

Du får väl göra en resa till Boden och Laitisbutiken och fråga den blonda kvinnan om hon är KJs mamma.
Citera
2013-06-23, 23:03
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Du får väl göra en resa till Boden och Laitisbutiken och fråga den blonda kvinnan om hon är KJs mamma.

Varför det? Jag har inget behov av svar på frågan, som en del andra privatspanare. Låt KJs mor vara. Ska man påstå att hon är KBT-terapeut får man allt vara så god och ha en rejäl källa på det, inte bara ett namn. Det finns två möjliga personer i Boden som kan vara denna person, och denna människa behöver inte ens vara släkt med KJ.
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Två dödande hugg som träffat vitala delar. Huvud och hals är också vitala delar. Jag har inte hört eller sett någonstans att det var bröst eller rygg.

Uppgifterna om att VB avlidit av två var för sig, dödande hugg har stått i Expressen, som citerade en källa nära utredningen (vilket t ex kan betyda en civilanställd som vidarebefordat korridorskvaller).

Åklagare Schönbeck har aldrig nämnt antalet knivhugg/stick. Hon har sagt att VB avlidit till följd av skarpt våld (förorsakat av ett eggvasst föremål med en spetsvinkel på 20-40 grader) mot vitala delar. Detta våld har utförts av (en) annan person.
Citera
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det finns också en ALJ i Piteå, det är bara 10 mil dit. Vet vi säkert att KJ´s mamma bodde tillsammans med pappan? Har vi alls några bevis för det?

Ha, ha, ha nu får jag ont i magen av allt skrattande ! Du har goda teorier och en god humor oxå !
Jag tror det finns en ALJ i Uppsala också, bara 90 mil dit !
Well done !
Citera
2013-06-23, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns också en ALJ i Piteå, det är bara 10 mil dit. Vet vi säkert att KJ´s mamma bodde tillsammans med pappan? Har vi alls några bevis för det?
Enligt folkbokföringen bor hon tillsammans med pappan.
Citera
2013-06-23, 23:07
Medlem
Citat:

http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/

"Enligt källor har rättsläkaren konstaterat att Vatchareeya Bangsuan avled efter två hugg mot bröstet som var för sig var dödande. Hon har innan hon styckades även huggits flera gånger mot kroppen. Men dessa skador ska vara ytliga och har inte varit dödande, enligt uppgift. Huggen bildar ett mönster som har gjort att man inte har kunnat utesluta att det handlar om ett ritualmord.

- Hon hade huggits nio gånger med kniv, har en uppgiftslämnare berättat."
Citera
2013-06-23, 23:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Varför kan du inte använda birthday.se som alla andra? Var modern bor kan man dock aldrig fullt ut bevisa, men hon är skriven med KJs far. Vad hon jobbar med framgår inte på birthday dock, och inte heller kan man knyta henne till någon titel, säkerställt. Urspårningar börjar bli fler nu i tråden, alltså de totala.

Räkna med att chansen att flera vuxna människor tillsammans skapar en styckmordskomplott är lika med noll. I en grupp om vilsna, förlästa ungdomar som bildat en pakt, ja, det kan man tro på, det har till och med hänt. Någon sådan grupp ungdomar har ingen än så länge funnit.

Jag kan tänka mig någon enstaka galning ihop med KJ, men det förefaller ändå vara osäkert. Han är skyldig, men är han ensam? Troligen, men inte 100 procent säkerställt än.
Citera
2013-06-23, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Man kan vara skriven på en adress men bo på en annan!!!
Jo, men den ALJ du hittade i Piteå är väl skriven där? Man kan inte vara skriven på två platser.
Citera
2013-06-23, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/

"Enligt källor har rättsläkaren konstaterat att Vatchareeya Bangsuan avled efter två hugg mot bröstet som var för sig var dödande. Hon har innan hon styckades även huggits flera gånger mot kroppen. Men dessa skador ska vara ytliga och har inte varit dödande, enligt uppgift. Huggen bildar ett mönster som har gjort att man inte har kunnat utesluta att det handlar om ett ritualmord.

- Hon hade huggits nio gånger med kniv, har en uppgiftslämnare berättat."
Anonym uppgiftslämnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in