2013-06-09, 23:12
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Om det nu skulle finnas ytterligare en GM. Så borde ett gripande utförts för länge sedan, enligt min åsikt. Eftersom det är väldigt svårt att dölja samtal/sms/chatt/annan kommunikation som genomförts via en mobil/dator.

Det är ju säkerligen inga blåbär som har analyserats KJ:s dator/mobil.

Bilen är förmodligen lånad av en kompis/släkting som håller tyst helt enkelt.

Man tycker det, men det finns väl krypterade mailkonton och kontantkort tex. men har man då köpt kontantkortet med betalkort går det köpet att spåras.
Citera
2013-06-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det såg inte stigrolf?

Precis så Q.
Jag var där runt 1450 eller liknande. Denna bilden ska ju ha tagits tidigare, den som är på nsd.
Den andra bilden när ha går iväg mot sin bil är när han kom ut ur porten och halva norrbotten stod där. Han passerade alla som om ingenting hade hänt och lunkade på mot parkeringen då ett vittne pekade mot honom och sa att det är han... och sen så rusade polisen mot bilen och nsds reporter knäppte kort.
Tyvärr så var jag inte där tidigare.
Citera
2013-06-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Vad det handlar om nu är spaning efter en annan gärningsman. Tror att det börjar brinna i knutarna, och spåren är inte varma för alltid.

Skynda, klockan tickar.

tror du har helt rätt!!
Jag har sagt från början att KJ är oskyldig.
Citera
2013-06-09, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Precis så Q.
Jag var där runt 1450 eller liknande. Denna bilden ska ju ha tagits tidigare, den som är på nsd.
Den andra bilden när ha går iväg mot sin bil är när han kom ut ur porten och halva norrbotten stod där. Han passerade alla som om ingenting hade hänt och lunkade på mot parkeringen då ett vittne pekade mot honom och sa att det är han... och sen så rusade polisen mot bilen och nsds reporter knäppte kort.
Tyvärr så var jag inte där tidigare.
Men om polisen var där och såg honom lägga något i bilen fanns det ingen anledning för polisen att visa intresse för NSD:s bild. De visste ju redan regnr och kunde ta egna bilder, hur många som helst.
Citera
2013-06-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vet ej. Men visst är det bekräftat att huvudet var avskiljt?

Tror inte att det är bekräftat att så var fallet.
Tror det stod i tidningen (N*D eller AB) att det tycktes att huvud var avskiljt, men polisen har inte gått ut med info utan det var väl den ansvarige på plats eller den som hittade kroppen som gjort uttalandet.
Tror inte teknikerna berättar det i allafall
Citera
2013-06-09, 23:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men om polisen var där och såg honom lägga något i bilen fanns det ingen anledning för polisen att visa intresse för NSD:s bild. De visste ju redan regnr och kunde ta egna bilder, hur många som helst.

Ja, jag får inte heller det här att gå ihop.

I övrigt undrar jag fortfarande under vilken tid som det spelades den 4-5 och var man spelade?
Citera
2013-06-09, 23:21
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Europcar har två utlämningsställen i Luleå, och de har Golf Caddy.

Så via Europecars hemsida bokar man och Mûllers är utlämningsstället

http://www.mullers.se/hyrbilar.aspx

http://bilinformation.europcar.se/europcar-transportbilar.html
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
tror du har helt rätt!!
Jag har sagt från början att KJ är oskyldig.

Sakta i backarna, lite skillnad från ev. medhjälpare till att vara oskyldig.
Citera
Medlem
Citat:

jag såg polishelin när jag åkte iväg mot flottilj och kollade, och då var polisen där.
Jag vet inte om dom var där kl 13. Dock så var dom där tidigare på förmiddagen då min fru passerade.
Enligt en som bor väldigt nära kj så stod även den polisbil som var parkerad när jag kom dit där även tidigare på dagen, typ som en "du ska inte tro vi inte finns i din närhet" varning.
Men den stod direkt till vänster på svedjevägen när man kört flottilj ner.
Där stod även N*D.
Citera
2013-06-09, 23:25
Medlem
Citat:
Har tänkt på det där. Om det är en bil som KJ verkligen kört, åkt eller lastat grejer till eller från så borde ju polisen haft koll på det utan att behöva snylta bilder av NSD.
Citera
2013-06-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan iaf berätta att det pekar också mot att det inte var som MPS redovisat. Det sistnämnda pm;et är från en som haft rätt i mycket hittills iaf.

Hoppas att Polisen har den informationen med. Dvs att någon hörde av sig till MPS med ett regelrätt tips att de skulle kolla i huset

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
...hen som menade att polisen kollat ödehuset någon dag innan och då hade det inte varit några ben vare sig på golvet, på väggen eller som hängt i taket.

Märkligt att inte MPS hade fått information om att huset och närområdet redan var kontrollerat.
Citera
2013-06-09, 23:27
Medlem
engultomats avatar
Citat:

Precis vad jag menade i tidigare inlägg.
Förstår inte syftet med artikeln om polisen redan har all information de behöver. Det måste varit någon intern som har läckt med informationen till NSD och NSD har passat på att skriva en artikel om det för att locka läsare, för det verkar ganska tydligt att polisen/utredarna har tillräckligt med info om bilen för att inte ta hjälp av allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in