2013-06-24, 06:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Precis som det låter. Om mina barn inte hade kommit längre i sin utveckling än att de blev monoteister hade jag ansett att jag misslyckats med att ge dem tillräcklig information om universum och livet och de där frågorna som gör att man blir religiös eller inte. Om de hade behövt söka tröst hos en gud hade jag misslyckats med att uppfostra dem till självständiga individer som tror på sig själva.
Hur du får ihop det med hjärntvätt fattar jag inte. Men det passar väl dina syften antar jag, anfalla mig på felaktiga grunder isf att ta i de obekväma sakfrågor jag ställde.

Religion är ett misslyckande för människan, en omväg. Man kastar bort sitt liv till en gud isf att ge sig själv auktoritet. Man tillber en gud som man inte ens vet om den finns

Och till på köpet en gud som har starkt psykopatiska drag, en elak jävla idiot för att tala klarspråk.
Om mina barn hade fastnat i religionen så hade jag försökt få dem till ett behandlingshem.

Du säger att religion är mer logisk än ateism. På vilket sätt?

ÅHH Vad ska du lära de om universum? Här uppstår det en massvis med frågor men du tänker inte längre än näsan räcker och du måste ha en jävligt kort näsa.

1-Är allt de du lärt dig om universum, giltiga som fakta eller teorier?

2- Om ditt barn trots att det får lära sig allt om universum i skolan och på annat håll men ändå finner tröst i religion, kommer du se detta som ett misslyckande ändå? Menar du alltså att du ser tron på Gud som misslyckande men välkomnar homosexualitet? Menar du också att barnen inte får själva lära sig vad de vill fördjupa sig i och menar du att du vill pådyvla de allt som du har lärt dig under resans gång? Får de inte själva välja och vilja även religion? Och jag får inte ihop det, hur kan du; på frågan vad du önskar dina barn, hetero, homo eller bi, svara att det de blir lyckliga av och att du inte vill lägga dig i dina barns liv men samtidigt säga att de inte får välja religion och om de mot all förmodan väljer religion så har du misslyckats som far?

3- Hur vet du att ingen Gud existerar? Och vad är grund och bevis för dig för att en Gud existerar?

4- Varför tycker du att man kastar bort sitt liv om man väljer religion? Här gör du ett påstående och hänvisar till dina egna åsikter och värderingar om religion som du vill pådyvla dina barn.

Nej frågorna är många. Som sagt var; din förvirring känner inga gränser.
Citera
2013-06-24, 06:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om du vill ta död på illviljan mot islam kanske du inte ska lägga upp sådana här stolligheter.
Eller spy ut ditt hat mot bögar (förlåt, mot deras oförskämdhet att visa sin kärlek fysiskt).
De allra flesta människor har idag en liberal inställning till homosexualitet, de anser att kärlek är kärlek oavsett vem den riktas mot eller varifrån den kommer. De som inte accepterar homosexualitet (religiösa, nazister, fascister, skinheads etc) är i minoritet.
Du måste ju fatta att din gud, som skapat homosexuella och sedan förbjuder dem att uttrycka sin kärlek, inte går hem hos moderna människor som har kontakt med sitt känsloliv.

Jag hoppas verkligen att du inte är äldre än 18 år annars skäms jag för din skull. En efter en kommer ni och för varje gång stiger min förhoppning om att någon av er kanske ger mig lite utmaning men ni kommer med sånt som ett litet barn kan svara på.

Bogomil vill jag inte ens nämna.

Sepiritiz var en ren och skär besvikelse visade det sig i slutändan

Smidagast har svårt att förstå vad man skriver och tvingar en att verkligen förklara allt i minsta beståndsdel för att hen sen ändå svara helt åt helvete och visa att hen inte förstod ändå.

Du kommer med frågor som får dig att verka som om du inte tänker längre än näsan räcker och med hänvisning till det du presenterar tror jag inte att din näsa är så lång.

Hur som helst. Du sa att Gud har skapat homosexuella därför ska det vara ok. Men för i helvete!! Gud har skapat allt annat ont. Gud är orsaken till allt. Gud har skapat ondska också ska jag tycka att ondska är okej? Gud är gjort ormar giftiga ska jag gå och peta på en kobra med pekfingret? Gud har skapat eld, ska jag leka med den? Gud har skapat droger, ska jag bruka det?
Citera
2013-06-24, 07:01
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44022347]Visst är jag det. Men det är lite roligt att en gosse som helt okritiskt köper påståendet att Muhammed flög på en bevingad häst efterfrågan trovärdiga källor. Men vi kan väl för enkelhetens skull säga att det är Allah som pratar genom mig. Då behöver du inte ha några som helst tvivel längre.

Haha jag vet inte om du någonsin varit på ett fem stjärnigt hotell men här får du fem såna utav mig och det förtjänar du

Jag vet inte om det är någon idé att förklara för dig då du visar gång på gång att du inte förstår det jag skriver. Men jag gör ett nytt försök. Mirakel har skett och jag tror helt och hållet på att Muhammed har varit med om flera onaturliga saker. Varför skulle jag inte tro på att Muhammed har varit med om mirakel? En sak behöver du lära dig och det är att människan inte längre ens kan lita på logiken för att även logiken kan lura människan. Det som är främmande för människan och är okänt för henne och som verkar ologiskt förkastar hon utan att ens för en sekund tänka och förstå vad det är hon förkastar.

Du tror alltså på att universum med allt vad det rymmer har kommit till utan orsak samtidigt som du gör narr av att jag tror på att Muhammed har varit med om mirakel?

Citat:
Så du menar då att dragkulturen har stora likheter med den muslimska. Ja, där ser man hur liten världen är och hur lika många kulturer faktiskt är.

Vad i hela fridens namn pratar du om? Gå och sov en stund kom tillbaka när du är nykter.

Citat:
Jo, det var väl diskussionen att du generaliserade kring en annan grupp precis som du brukar. Men jag tycker fortfarande att det är mindre skadligt att visa lite stjärt i en parad än att döda barn i guds namn. Eller tycker du att det är mer moraliskt förkastligt att roa sig?

Nu får du allt förklara för mig och alla andra vilka barn som mördas i religionens namn?
Vad du tycker om paraden saknar värde eftersom det just bygger på din åsikt och värdering men att paraden är skadligt kan inte ens du komma ifrån, du vill bara inte erkänna det. Som du såg i klippet så var småbarn och barn i 5 -7 års åldern med och tittade på dessa djur som hade ockuperat gatorna där människor springer dansar nakna och fulla, varför inte låta 10 åringar lika gärna se porr? Varför sätta åldersgränser på filmer? Dessa barn liksom du kommer bli skadade. jag tycker redan synd om dom. Det är alltid och kommer alltid att vara och är nedlagd i människans natur att tycka att det är omoraliskt att gå på gatan naken och full dessutom.

Citat:
Men det är ju din inre moraliska kompass som har gått sönder. Du hyllar dödande och fördömer kärlek. Det är fel!

Se ovan så kanske du inser att det är din inre moraliska kompass som gått sönder. Vilka dödande och vilka kärlek? Du måste utveckla varje påstående du gör. Är gay paraden kärlek när vuxna nakna människor fulla som grisar strular, dansar, hoppar och beter sig som apor mitt framför småbarn, är et kärlek? Jag sa ju att din inre kompass har gått sönder. Men utveckla gärna vad du menar med att jag fördömer kärlek och hyllar dödande.

Citat:
Det är inget som hindrar mig alls och jag pratar gärna om hur illa jag tycker om religioner och vilka skador religioner orsakar. Islam är ganska lätt att driva med. Än så länge har ingen sagt åt mig att jag skämmer ut mig.

Endast dina gelikar klappar dig på ryggen, resterande tycker antingen synd om dig eller tycker att du skämmer ut dig totalt.

Citat:
Men vad får dig att tro att jag är ute efter att skaffa mig en gudsfigur? Det är du som tror på en allsmäktig, om än ganska impotent gud, inte jag. Jag behöver ingen och om du vågat öppna ögonen skulle du inse det också. Jag har inga som helst problem med min andliga väg utan har det riktigt bra.

Men det var ett av alternativen Du fick fler alternativ men du fastande för detta. Kan det vara så att du är intresserad av att skaffa dig en egen gud?

Jag gav dig några alternativ: skapa/skaffa en din egen gud. Vara kvar på samma krokiga väg som du är på osv.

Citat:
Det var väl för väl att det gick in till sist.

Citat:
Ja, ockupation av hjärtat är nog en rätt bra beskrivning. Men innebär det då att ockupation är bra?

Japp, Ockupation behöver inte vara negativt. Om ett hjärta låter sig ockuperas av Guds ljus så är detta härligt. Ett hjärta kan ändå inte ockuperas med våld på samma sätt som man kan ockupera ett land med våld förstår du skillnaden. Tveksamt.

Citat:
Menar du att gud och djävulen samarbetar? Men en gud som kräver total lydnad och underkastelse är inte värd min uppmärksamhet. Det är snarare ett bortskämt och gravt stört barn du pratar om.

Ja, det var just av den anledningen som en av mina alternativ till dig var att skaffa dig en egen gud som du kan ge egna egenskaper till som passar överrens med dina önskningar och för förhoppningar.

Citat:
Visste inte att det var en tävling. Men nått vann jag säkert men inte var det en skada. Men varför tror du att jag är i ett behov av en egen påhittad gud? På vilket sätt skulle en sådan fantasifigur leda mig till rätt väg? Jag fattar verkligen inte detta.

Jag skrev jag att du skadar endast dig själv men du är inte medveten om det. Varpå du svarar att du vann nåt men det var inte en skada Hur ska du kunna veta det när du inte är medveten om det? Hur är det med läsförståelsen? Angående om att du ska hitta på en egen gud se ovan.

Citat:
Om gud menat allvar är det bara att titta fram från gömstället. En första åtgärd som jag då förväntar mig att gud skulle göra är att ta hand om alla de som uppger sig vara troende men som begår övergrepp i hens namn. Det hade också underlättat om gud hade dikterat en bok som stämde. Eller var det kanske Muhammed som var lite bakis den dagen och fick till det lite fel.
Du människa, dum och dåraktig, bristfällig, okunnig, ej helig, skör, dödlig, liten, skräckslagen, och obetydlig prick vill se universums skapare för att du ska tro på honom? Grattis!!

Men om du fick se Gud och detta skulle leda till din omedelbara död skulle du fortfarande vilja det då?
Senast redigerad av Islampeace 2013-06-24 kl. 07:08.
Citera
2013-06-24, 07:27
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag hoppas verkligen att du inte är äldre än 18 år annars skäms jag för din skull. En efter en kommer ni och för varje gång stiger min förhoppning om att någon av er kanske ger mig lite utmaning men ni kommer med sånt som ett litet barn kan svara på.

Smidagast har svårt att förstå vad man skriver och tvingar en att verkligen förklara allt i minsta beståndsdel för att hen sen ändå svara helt åt helvete och visa att hen inte förstod ändå.

Du kommer med frågor som får dig att verka som om du inte tänker längre än näsan räcker och med hänvisning till det du presenterar tror jag inte att din näsa är så lång.

Hur som helst. Du sa att Gud har skapat homosexuella därför ska det vara ok. Men för i helvete!! Gud har skapat allt annat ont. Gud är orsaken till allt. Gud har skapat ondska också ska jag tycka att ondska är okej? Gud är gjort ormar giftiga ska jag gå och peta på en kobra med pekfingret? Gud har skapat eld, ska jag leka med den? Gud har skapat droger, ska jag bruka det?
Vem tror du bryr sig om vad du tycker, ärligt?
En person vars självhävdelse fyller sida upp och sida ner i denna tråd...
Vem tror du bryr sig?
Ingen...

Du är roande ibland,
det är allt.
Citera
2013-06-24, 07:34
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vem tror du bryr sig om vad du tycker, ärligt?
En person vars självhävdelse fyller sida upp och sida ner i denna tråd...
Vem tror du bryr sig?
Ingen...

Du är roande ibland,
det är allt.

Och vem fan bryr sig om vad du och dina gelikar tycker?
Citera
2013-06-24, 08:02
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Uppenbarligen du
Citera
2013-06-24, 08:03
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Uppenbarligen du

Vänta hur kunde du dra den underbara, uppenbara felaktiga slutsatsen?
Citera
2013-06-24, 08:08
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vänta hur kunde du dra den underbara, uppenbara felaktiga slutsatsen?
14288 poster senare...
Citera
2013-06-24, 08:29
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
14288 poster senare...

Säger mig ingenting. Precisera tack.
Citera
2013-06-24, 09:32
Avslutad
Citat:
Jag vet inte om det är någon idé att förklara för dig då du visar gång på gång att du inte förstår det jag skriver. Men jag gör ett nytt försök. Mirakel har skett och jag tror helt och hållet på att Muhammed har varit med om flera onaturliga saker. Varför skulle jag inte tro på att Muhammed har varit med om mirakel? En sak behöver du lära dig och det är att människan inte längre ens kan lita på logiken för att även logiken kan lura människan. Det som är främmande för människan och är okänt för henne och som verkar ologiskt förkastar hon utan att ens för en sekund tänka och förstå vad det är hon förkastar.

Du tror alltså på att universum med allt vad det rymmer har kommit till utan orsak samtidigt som du gör narr av att jag tror på att Muhammed har varit med om mirakel?
Ser vi en svängning i IPs resonemang här? Tidigare har vi fått höra att om koranen och vetenskapen säger olika saker så har koranen rätt och vetenskapen kommer att rätta till sig. Men nu talar IP om mirakel. Och ett mirakel förutsätter väl att något går emot vetenskapen och den beprövade erfarenheten. Alltså behöver inte vetenskapen rätta sig efter koranen eller vice versa; det är bara att rubricera ett fenomen med epitetet mirakel.

Och som alla vet är mirakel den enfaldiges sätt att beskriva en lögn som han tror på.
Citera
2013-06-24, 10:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vattendelningsfrågan är en sån utmaning, men du smitar ifrån den varje gång vi kommer en millimeter in i en rationell analys av den.

Citat:

Du gjorde det just nu.

Citat:

Vad har du för åsikter om Dunning-Kruger?

Citat:

Och 'gud' har skapat den onda vattendelningsfråga som ställar till så mycket bekymmer....

...... men behövar du använda den? (Frågan är retorisk).

/ Den onämnbara.
Citera
2013-06-24, 10:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Den globala gelikar-konspirationen som med hjälp av logik, demokrati, den rationella världsbilden, yttrandefrihet, jämvärdighet och .... inte minst ... vattendelningsfrågan, vill skapa en "det är INTE exklusivt bara så" NWO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in