Citat:
Precis som det låter. Om mina barn inte hade kommit längre i sin utveckling än att de blev monoteister hade jag ansett att jag misslyckats med att ge dem tillräcklig information om universum och livet och de där frågorna som gör att man blir religiös eller inte. Om de hade behövt söka tröst hos en gud hade jag misslyckats med att uppfostra dem till självständiga individer som tror på sig själva.
Hur du får ihop det med hjärntvätt fattar jag inte. Men det passar väl dina syften antar jag, anfalla mig på felaktiga grunder isf att ta i de obekväma sakfrågor jag ställde.
Religion är ett misslyckande för människan, en omväg. Man kastar bort sitt liv till en gud isf att ge sig själv auktoritet. Man tillber en gud som man inte ens vet om den finns
Och till på köpet en gud som har starkt psykopatiska drag, en elak jävla idiot för att tala klarspråk.
Om mina barn hade fastnat i religionen så hade jag försökt få dem till ett behandlingshem.
Du säger att religion är mer logisk än ateism. På vilket sätt?
Hur du får ihop det med hjärntvätt fattar jag inte. Men det passar väl dina syften antar jag, anfalla mig på felaktiga grunder isf att ta i de obekväma sakfrågor jag ställde.
Religion är ett misslyckande för människan, en omväg. Man kastar bort sitt liv till en gud isf att ge sig själv auktoritet. Man tillber en gud som man inte ens vet om den finns
Och till på köpet en gud som har starkt psykopatiska drag, en elak jävla idiot för att tala klarspråk.
Om mina barn hade fastnat i religionen så hade jag försökt få dem till ett behandlingshem.
Du säger att religion är mer logisk än ateism. På vilket sätt?
ÅHH
Vad ska du lära de om universum? Här uppstår det en massvis med frågor men du tänker inte längre än näsan räcker och du måste ha en jävligt kort näsa.1-Är allt de du lärt dig om universum, giltiga som fakta eller teorier?
2- Om ditt barn trots att det får lära sig allt om universum i skolan och på annat håll men ändå finner tröst i religion, kommer du se detta som ett misslyckande ändå? Menar du alltså att du ser tron på Gud som misslyckande men välkomnar homosexualitet? Menar du också att barnen inte får själva lära sig vad de vill fördjupa sig i och menar du att du vill pådyvla de allt som du har lärt dig under resans gång? Får de inte själva välja och vilja även religion? Och jag får inte ihop det, hur kan du; på frågan vad du önskar dina barn, hetero, homo eller bi, svara att det de blir lyckliga av och att du inte vill lägga dig i dina barns liv men samtidigt säga att de inte får välja religion och om de mot all förmodan väljer religion så har du misslyckats som far?
3- Hur vet du att ingen Gud existerar? Och vad är grund och bevis för dig för att en Gud existerar?
4- Varför tycker du att man kastar bort sitt liv om man väljer religion? Här gör du ett påstående och hänvisar till dina egna åsikter och värderingar om religion som du vill pådyvla dina barn.
Nej frågorna är många. Som sagt var; din förvirring känner inga gränser.