2013-06-23, 01:19
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44014009]Jo.

Säger vem?

Citat:
Du tar upp ämnet och påstår att bögar har olämplig klädsel. Jag påpekar att många muslimer går i klänning. Du blir upprörd över detta. Jag misstänker att du skulle ha något emot om tex en öppet homosexuell man går i klänning men du anser att det är en mycket lämplig klädsel för en troende muslim. Vad är skillnaden?

Återigen förstod du nada av det jag skrev. Muslimer går inte i klänning, det gör däremot männen i Skottland men jag klandrar fortfarande inte de eftersom det är deras kultur. Det är mycket du behöver lära dig gumman lilla. Du är på en krokig väg.

Citat:
Jag känner flera som inte alls är intresserade av Pride och liknande. De är inte ett dugg intresserade av att bli sammankopplade med det utan tycker mest att det är trams. Menar du att det är hårdporr som utspelar sig på Pride? Det tror jag knappast. Om du inte vill se det så behöver du inte gå dit.

Återigen det spelar ingen roll om du känner bögar som inte gillar att gå på pride. Har du inte förstått än att det inte handlar om dessa bögar som du känner, utan det handlar om alla andra bögar som är med och framför små barn beter sig som djur. Var det verkligen så svårt att förstå detta?

Citat:
Men om det har med kultur att göra, varför fördömer du då gaykulturen? Den är väl lika mycket värd som den muslimska? Jag kan se muslimska män i klänning här i Sverige också och vi brukar inte vara bortskämda med allt för mycket värme.

Det är ingen kultur, det är en sjukdom. bögar har mänskliga rättigheter men deras handlingar har inte det. Deras handlingar gör dessa människor mindre värda än muslimer och även de som tycker att det är okej med homo är mindre värda än muslimer.

Citat:
Nä stumpan, du har väldigt svårt att förstå det som händer omkring dig. Däremot har du väldigt lätt att skaffa dig en massa föreställningar om vad som händer. Det är dessa du gläder oss med här på forumet.

Vi har goda exempel på det. Du förstår inget av det jag skriver, har ingen aning om arabiska kulturen och deras klädstil och att det även existerar andra kulturer som bokstavligt talat har kjol till sina män, samtidigt kommer du och säger att jag inte har nån aning? Du och Flashback är bästa vänner. Yttra dig inte så i verkligheten för människor kommer att garva åt dig.

Citat:
Eftersom du gång på gång för fram nonsens som sanning. Du blir motsagd och motbevisad i stort sett i varenda ämne du väljer att ta upp här eftersom inget bygger på någon kunskap utan en massa fördomar och förlegad moral. Du har inte ett uns av kritiskt tänkande vilket borde komma av högre utbildning. Din okunskap gör dessvärre det svårt för dig att förstå vad andra skriver.

HAHA, Alltså jag orkar snart inte. Var har du/ni motbevisat mig? peka på nåt. Ni har inte lyckats med ett smack. Varför ropar du dig själv till vinnare Peka på var ni har motbevisat mig.

Citat:
Och jag är säker på att du blir glad varje gång du kan utlova helvetesplatser till alla som inte köper dina billiga religiösa grubblerier. Du gillar att komma med dessa små hotelser. Den gud som du vill sälja är en liten störd ökenfigur som inte har någon dragningskraft på mig alls.

Jag försöker inte sälja nåt. Jag blir glad av att rättvisan till slut kommer att skipas. Nej du behöver inte köpa nåt för jag har inget att sälja men du kan ju alltid skapa dig en egen gud och tillbe denne eller förkasta allt som är heligt, varför skulle jag bry mig? Mitt enda syfte med Flashback är att ta död på era har och illvilja mot Islam och lära er lite hur mycket fel ni har kring många frågor. Så länge jag skriver ner mitt budskap och ni får läsa det, då tycker jag att jag har gjort mitt sen om ni kommer med personangrepp, provokationer och dylikt rör mig inte i ryggen. Jag har gjort mitt när jag har skrivit ner mitt budskap och ni har fått tagit del av det. Som sagt var skaffa/skapa dig en egen gud eller vandra på samma väg som du är på. Ingen bär någon annans börda.

Citat:
Du har inte förstått att det är du som gör narr av din gud och skapare. Du framställer hen som en ganska korkad typ med liten förståelse för sin omvärld. Jag kan göra narr av dig för din stora okunskap vilket kanske inte är ok, men när jag förlöjligar din gud och hens lära så har jag inga moraliska problem med det. Människor som väljer att tro på så dåliga grunder måste finna sig i att få sin tro ifrågasatt.

Det kan du inte avgöra. Endast Gud kan avgöra det. Nej jag reducerar inte Gud och skaparen till nåt annat än vad skaparen är. Stor är han i sin härlighet och att du tolkar det så faller hela skulden på dig och inte mig för det är ju du som tolkar detta så.

Citat:
Men de "fromma" typerna har väl i högsta grad givit efter för sina lustar och passioner! Det är ju du som vill jämställa religion med kärlek och många av dem som var på videon kan väl också bete sig som djur på gatorna. Religion är inget bra skydd från ett djursikt beteende. Det visar väl hela vår historia. Jag tycker det är mindre problematiskt om någon visar rumpan till dålig discomusik än om någon skär halsen av en människa samtidigt som de skriker allahu akbar. Tycker inte du det också?

Om någon ska förtjäna ett evigt lyckligt liv så är de dem som gör gott mot sina medmänniskor och de som begår grova övergrepp på andra förtjänar det inte. Det ska inte spela någon roll om man är troende eller ej.

Även om du gav så mycket som rymden rymmer och jorden bär men förkastade och förnekade skaparen är det som att du inte har gjort nåt gott alls tvärtom anses det som att du har syndat då du har givit allt detta i någon annans namn än skaparens.
Citera
2013-06-23, 01:38
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
HAHA, Alltså jag orkar snart inte. Var har du/ni motbevisat mig? peka på nåt. Ni har inte lyckats med ett smack. Varför ropar du dig själv till vinnare Peka på var ni har motbevisat mig.
Kommer du ihåg det där med vart livmodern satt? Det slutade med att du sa att vetenskapen hade fel och att Koranen tillslut kommer ha rätt. Kommer du ihåg det IP? Den sitter nämligen inte där du postulerar att den sitter.

Att homosexualitet skulle vara en sjukdom förlora du på WO då du inte presenterade några bevis för ditt påstående.

Sen ska vi inte ens gå in på vattendelningsfrågan..
Citera
2013-06-23, 02:03
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Säger vem?
Jag trodde du förstod att det var jag som sa det. Du brukar ägna dig åt att projicera.

Citat:
Återigen förstod du nada av det jag skrev. Muslimer går inte i klänning, det gör däremot männen i Skottland men jag klandrar fortfarande inte de eftersom det är deras kultur. Det är mycket du behöver lära dig gumman lilla. Du är på en krokig väg.
Männen i Skottland, eller ett fåtal av dem, har kjol. Inte klänning som muslimerna. Sen är jag inte alls på en krokig väg. Jag sitter i soffan.

Citat:
Återigen det spelar ingen roll om du känner bögar som inte gillar att gå på pride. Har du inte förstått än att det inte handlar om dessa bögar som du känner, utan det handlar om alla andra bögar som är med och framför små barn beter sig som djur. Var det verkligen så svårt att förstå detta?
Jaså, var det alla andra bögar... Det jag försökte visa var att bögar inte inte är en homogen grupp. Du älskar att generalisera om allt förutom muslimer.

Citat:
Det är ingen kultur, det är en sjukdom. bögar har mänskliga rättigheter men deras handlingar har inte det. Deras handlingar gör dessa människor mindre värda än muslimer och även de som tycker att det är okej med homo är mindre värda än muslimer.
Jag tycker du ska prova att byta plats på bögar/homo och muslimer i vad du nu skriver. Låter det lika bra då? Det visar tydligt vilken obehaglig människosyn du har. Helt i klass med bottenskrapet som spyr ut sina fördomar på Avpixlat. Ni har mycket gemensamt. Fascister i alla läger, förena eder...
Citat:
Vi har goda exempel på det. Du förstår inget av det jag skriver, har ingen aning om arabiska kulturen och deras klädstil och att det även existerar andra kulturer som bokstavligt talat har kjol till sina män, samtidigt kommer du och säger att jag inte har nån aning? Du och Flashback är bästa vänner. Yttra dig inte så i verkligheten för människor kommer att garva åt dig.
Många i min omgivning tycker det är lite olustigt att diskutera islam eftersom de gått på bluffen att man inte får skämta om den eller visa hur billig den är. Muslimerna är ju så lättkränkta. Men jag tycker att det finns mycket homoerotiskt över islam. Ni har en gud som inget hellre vill än att se små pojkars ollon, män som klär sig i klänning och kvinnor måste hållas på avstånd så att männen kan ha sin fina gemenskap. För mig låter det rätt gayigt. Hela religionen har en seriöst störd sexualmoral.

Citat:
Det är för att du inte förstår eller har kapacitet att ta in kunskap. Därför fortsätter du upprepa samma saker.

Citat:
Jag försöker inte sälja nåt. Jag blir glad av att rättvisan till slut kommer att skipas. Nej du behöver inte köpa nåt för jag har inget att sälja men du kan ju alltid skapa dig en egen gud och tillbe denne eller förkasta allt som är heligt, varför skulle jag bry mig? Mitt enda syfte med Flashback är att ta död på era har och illvilja mot Islam och lära er lite hur mycket fel ni har kring många frågor. Så länge jag skriver ner mitt budskap och ni får läsa det, då tycker jag att jag har gjort mitt sen om ni kommer med personangrepp, provokationer och dylikt rör mig inte i ryggen. Jag har gjort mitt när jag har skrivit ner mitt budskap och ni har fått tagit del av det. Som sagt var skaffa/skapa dig en egen gud eller vandra på samma väg som du är på. Ingen bär någon annans börda.
Bra att du inte vill sälja för du hittar inga köpare. Du måste vara en av de sämsta talespersonerna för en idé eller religion någonsin. Du har givit många en obehaglig inblick i vad som kan komma ut ur islam. Det är iofs bra.

Citat:
Det kan du inte avgöra. Endast Gud kan avgöra det. Nej jag reducerar inte Gud och skaparen till nåt annat än vad skaparen är. Stor är han i sin härlighet och att du tolkar det så faller hela skulden på dig och inte mig för det är ju du som tolkar detta så.

Det kan jag visst! Inga problem alls. Jag reducerar gärna din skapare till vad hen egentligen är. En rädd och ynklig man med en störd moral. Det finns inget stort över denne figur. Du lyckas föra din gud och din religion till nya bottennivåer ständigt.

Citat:
Även om du gav så mycket som rymden rymmer och jorden bär men förkastade och förnekade skaparen är det som att du inte har gjort nåt gott alls tvärtom anses det som att du har syndat då du har givit allt detta i någon annans namn än skaparens.
Det bevisar ju bara hur ynklig din gud är. Om det inte räknas hur man är mot sina medmänniskor så är det ju inte mycket att ha.
Citera
2013-06-23, 02:41
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44014543]Jag trodde du förstod att det var jag som sa det. Du brukar ägna dig åt att projicera.

Och du är en trovärdig källa?

Citat:
Männen i Skottland, eller ett fåtal av dem, har kjol. Inte klänning som muslimerna. Sen är jag inte alls på en krokig väg. Jag sitter i soffan.

Vad spelar det för roll om det är kjol eller klänning? Har du inte förstått att det är kulturellt och inte har med bögeri att göra? Det är det som jag försöker få dig att förstå men du vägrar att ta in själva budskapet haha diplom till dig gumman.

Citat:
Jaså, var det alla andra bögar... Det jag försökte visa var att bögar inte inte är en homogen grupp. Du älskar att generalisera om allt förutom muslimer.

Men det var inte diskussionen eller hur? Jag sa att bögar beter sig som djur på våra gator framför ögonen på våra små barn varpå du svarar att du har bögkompisar som inte deltar i manifestationen. Men det har inget med saken att göra eftersom det fortfarande finns bögar på våra gator som beter sig som djur och porraktigt framför våra små barn. Fattar du nu? Jag är skeptisk.

Citat:
Jag tycker du ska prova att byta plats på bögar/homo och muslimer i vad du nu skriver. Låter det lika bra då? Det visar tydligt vilken obehaglig människosyn du har. Helt i klass med bottenskrapet som spyr ut sina fördomar på Avpixlat. Ni har mycket gemensamt. Fascister i alla läger, förena eder...

Fel är fel och jag tänker aldrig låta min inre moral bedövas av samhällets omoraliska värderingar och åsikter.

Citat:
Många i min omgivning tycker det är lite olustigt att diskutera islam eftersom de gått på bluffen att man inte får skämta om den eller visa hur billig den är. Muslimerna är ju så lättkränkta. Men jag tycker att det finns mycket homoerotiskt över islam. Ni har en gud som inget hellre vill än att se små pojkars ollon, män som klär sig i klänning och kvinnor måste hållas på avstånd så att männen kan ha sin fina gemenskap. För mig låter det rätt gayigt. Hela religionen har en seriöst störd sexualmoral.

Men vem hindrar dig? Du ''skämtar'' ju om Islam här på Flashback eller snarare skämmer ut dig och skadar dig själv utan att du är medveten om det. Jag menar det är ingen som skadas över dina uttalanden, du skadar enbart dig själv. Men inte mig emot du får gå ut på gatan och försöka skämma ut dig och skämta om Islam om du vill. Ingen hindrar dig. Eller skaffa/skapa dig en bättre gud om du inte är nöjd med den allsmäktige eller var på samma krokiga väg som du är på nu. Och med krokig väg menar jag att du är på en krokig väg andligt. Att jag ska behöva förklara allt för dig i mina beståndsdel för att du ska förstå. Men som sagt var alternativen är dina. Make your move.

Citat:
Det är för att du inte förstår eller har kapacitet att ta in kunskap. Därför fortsätter du upprepa samma saker.

HAHA. Okej.

Citat:
Bra att du inte vill sälja för du hittar inga köpare. Du måste vara en av de sämsta talespersonerna för en idé eller religion någonsin. Du har givit många en obehaglig inblick i vad som kan komma ut ur islam. Det är iofs bra.

Jag vill inte sälja nåt och det vill inte någon annan muslim heller. Om det inte finns nåt att säljas så finns det inge köpare heller helt klart MEN Islam ska inte förklaras i såna termer som köpes och säljes. Islam ockuperar hjärtan hos människor. Jag kan sända ett smakprov:

http://www.youtube.com/watch?v=6S9RMNN4Ts4 svensk

http://www.youtube.com/watch?v=SoHRlxwtLas Brittisk

http://www.youtube.com/watch?v=p3v-3gyeWLU tysk
http://www.youtube.com/watch?v=EcM3NrN1-ro Fransk

Och när Guds dom har fallit skall Djävulen säga: “Gud gav er ett löfte och löftet var sant. Jag har också gett er löften, men jag har svikit dem. Jag hade ingen myndighet över er, men jag kunde kalla på er och [när jag kallade på er] besvarade ni min kallelse. Klandra då inte mig; klandra er själva. Jag kan inte hjälpa er och ni kan inte hjälpa mig. Jag tar avstånd från det [ni förr gjorde, då] ni gav mig en plats vid Guds sida.” Ja, de som begår [sådan svår] orätt har ett plågsamt straff att vänta. Men de som tror och lever ett rättskaffens liv skall föras till lustgårdar, vattnade av bäckar, där de skall förbli till evig tid i enlig*het med deras Herres vilja, och där [änglarna] skall välkomna dem med fredshälsningen.” [Koranen 14:22-23]

Citat:
Det kan jag visst! Inga problem alls. Jag reducerar gärna din skapare till vad hen egentligen är. En rädd och ynklig man med en störd moral. Det finns inget stort över denne figur. Du lyckas föra din gud och din religion till nya bottennivåer ständigt.

Så nu har du gjort det. Vann du nåt på det? Nada. med detta uttalande skadade du dig själv bara. Gör som jag sa skaffa/skapa dig en egen gud och tillbe denne eller fortsätt vara på din krokiga väg.

Citat:
Det bevisar ju bara hur ynklig din gud är. Om det inte räknas hur man är mot sina medmänniskor så är det ju inte mycket att ha.

“Och vem är orättfärdigare än den som sätter ihop lögner om Gud eller förnekar sanningen när den når honom? Är inte helvetet ett [lämpligt] tillhåll för [dessa] förnekare” [Koranen 29:68]

“de som [vågar] förneka Skriften och [likaså] det som Vi uppenbarade för Våra sändebud [i äldre tid]? Men de skall få veta [sanningen]” [Koranen 40:70]
Citera
2013-06-23, 09:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
du svarade inte på min fråga. vem är hycklare; teister som tror på Gud och kräver bevis på annat håll?
falsk dikotomi i ett nötskal..

Din fråga var "Varför inte?", så vill du ha mer ingående svar får du faktiskt ställa bättre frågor.

Ja, teister som i ena stunden tror utan bevis och när något motsäger deras tro kräver man bevis.

Vad i det är en dikotomi?
Citera
2013-06-23, 09:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Sen finns det mycket annat som man skulle kunna få dödsstraff för i vissa länder men det hindrar inte människor att inte begå handlingen. Mord och våldtäkt är de väl de omänskligaste och mest avskyvärda brotten en människa kan begå fortfarande begås dessa brott i alla samhällen. Precis som en människa kan låta bli att begå mord, rån, våldtäkt kan även en människa som tänder på en annan av samma kön låta bli att begå handlingar. Begår man handlingen har man gett efter för dina lustar och passioner.

Falsk analogi.

Citat:
Jo, det är även en psykisk sjukdom.

Inte i betydelsen 'överlag', men att det kan vara det. Liksom i stort sett all mänsklig aktivitet för somliga kan utvecklas till en psykisk dysfunktionalitet.

Citat:
Homosexualitet fyller ingen funktion mer än tillfredställelse.

Jo; och vad är det iövrigt för fel på vuxen, exklusiv, konsentuell tillfretsställelse? Frånsett att det inte passar i din islam-fascism.

Citat:
Man kan inte få kärlek genom att suga en kuk eller få den i röven, det är inte kärlek, inte heller fyller den förökningsfunktionen.

Falsk dikotomi.

Citat:
Nej återigen är Islam en religion, en religion kan inte vara en psykisksjukdom.

Jo, och i ditt är det faktisk tämligen tydligt att den är det, manifesterat i din mycket låga verklighets-anknytning.

Citat:
En religion har anhängare som ansluter sig till den och människorna kommer från olika bakgrunder osv. Homosexualitet är en personlig handling. En religion och en sexuell handling är inte samma sak, hur du kan jämföra dessa två med varann är för mig en gåta.

Psykisk sjukdom har flera olika anledninger, religion är en av dom vanliga.

Citat:
Men vilken underbar förälder du kommer bli då. Först säger du att du inte bryr dig om vad ditt barn väljer så länge de blir lyckliga för att lite senare faktiskt välja åt de men också välja bort åt dem. Du väljer homosexualitet före hetero som muslim och du väljer bort Islam. Men när det handlar om sexualitet så vill du inte lägga dig i.

Alltså bryr du dig inte om ditt barn blir lycklig av religion och finner tröst i den. Det struntar du i med motiveringen att det inte är påtagligt alltså önskar du bestämma åt dina barn hur de ska tänka men inte när det handlar om sexualiteten. Förvirringen hos dig är ytterst och känner inga gränser.

Falsk dikotomi.
Citera
2013-06-23, 09:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är ingen kultur, det är en sjukdom. bögar har mänskliga rättigheter men deras handlingar har inte det.

Du låtar som nån från Hitlerjugend.

Citat:
Deras handlingar gör dessa människor mindre värda än muslimer och även de som tycker att det är okej med homo är mindre värda än muslimer.

Du är verkligen islams PRIDE, IP.
Citera
2013-06-23, 10:04
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Din fråga var "Varför inte?", så vill du ha mer ingående svar får du faktiskt ställa bättre frågor.
Ja, teister som i ena stunden tror utan bevis och när något motsäger deras tro kräver man bevis
Det behövdes inte ville bara veta hur pass full av skit du var bara.
Ok. lyckligtvis har jag inte hört talas om sådana ''teister''.

i kontrast till detta; har du är har tagit del av alla bevis som underbygger evolutionsteorin, om inte så är du en hycklare enligt din logik.

Citat:
Vad i det är en dikotomi?
Du förutsätter att gudstron och bevisföring är ej förenliga.
Citera
2013-06-23, 10:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ok. lyckligtvis har jag inte hört talas om sådana ''teister''.

i kontrast till detta; har du är har tagit del av alla bevis som underbygger evolutionsteorin, om inte så är du en hycklare enligt din logik.

Du kan inte klaga på att jag inte svarat på din fråga om den är oprecis. Jag är ingen tankeläsare.

ALLA bevis? Varför skulle det krävas? Det räcker att det finns bevis och att jag tagit del av dessa för att jag ska veta att evolutionen är grundad på fakta.

Ja, jag förutsätter att gudstro och bevisföring är ej förenliga. Dels genom att teister konstant flyttar målstolparna genom att göra deras Gud ofalsifierbar (utanför tid och rum, spektral och odetekterbar) och för att man efter tusentals år av dyrkan fortfarande inte producerat ett enda hållbart bevis och var all "rationell" bevisföring är ett hopkok av god of the gaps och argument from ignorance.
Om man inte har en ödmjuk hållning då man vet att ens tro är baserad på känslor och ofta indoktrinering, så har man ingen rätt att kräva bevis av den som avfärdar ens tro som irrationell.
Citera
2013-06-23, 10:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja, teister som i ena stunden tror utan bevis och när något motsäger deras tro kräver man bevis

Citat:

Så du är .... allegorisk ... typen som vill fixa elektronisk insprutning på en bil med en slägga.

Citat:
lyckligtvis har jag inte hört talas om sådana ''teister''.

Säkerligen p.g.a. att du inte förstår debatt-'verktygen' särskild bra.

Citat:

Som demonstrerat i detta citat.

Citat:

På nivån av forumets pådyvlande abrahamist-apologetik och -propaganda: JA.

Det finns mera kompetente teister här också, men dom hållar en helt annan standard än FBs muslim-mission.
Citera
2013-06-23, 10:29
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
ALLA bevis? Varför skulle det krävas? Det räcker att det finns bevis och att jag tagit del av dessa för att jag ska veta att evolutionen är grundad på fakta
Ok jag omformulera mig; har du tagit del av all fakta som underbygger evolutionen?

Citat:
Ja, jag förutsätter att gudstro och bevisföring är ej förenliga. Dels genom att teister konstant flyttar målstolparna genom att göra deras Gud ofalsifierbar (utanför tid och rum, spektral och odetekterbar) och för att man efter tusentals år av dyrkan fortfarande inte producerat ett enda hållbart bevis och var all "rationell" bevisföring är ett hopkok av god of the gaps och argument from ignorance.
Om man inte har en ödmjuk hållning då man vet att ens tro är baserad på känslor och ofta indoktrinering, så har man ingen rätt att kräva bevis av den som avfärdar ens tro som irrationell.
Är du dum eller spelar du bara? Vadå flyttar målstolparna Gud har alltid varit transcendens inom dom abrahamitiska religioner. Du kan varken bevisa eller motbevisa Gud i sig. Däremot kan man forma sin bevisföring utifrån rationella argument, känslor och tecken som pekar på att Gud finns.

Du bestämmer inte vem som har rätt till vad din clown.
Citera
2013-06-23, 10:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du sa själv att om dina barn väljer kristendomen eller islam ser du detta som ett misslyckande. Hur ska detta tolkas tycker du?

Precis som det låter. Om mina barn inte hade kommit längre i sin utveckling än att de blev monoteister hade jag ansett att jag misslyckats med att ge dem tillräcklig information om universum och livet och de där frågorna som gör att man blir religiös eller inte. Om de hade behövt söka tröst hos en gud hade jag misslyckats med att uppfostra dem till självständiga individer som tror på sig själva.
Hur du får ihop det med hjärntvätt fattar jag inte. Men det passar väl dina syften antar jag, anfalla mig på felaktiga grunder isf att ta i de obekväma sakfrågor jag ställde.

Religion är ett misslyckande för människan, en omväg. Man kastar bort sitt liv till en gud isf att ge sig själv auktoritet. Man tillber en gud som man inte ens vet om den finns

Och till på köpet en gud som har starkt psykopatiska drag, en elak jävla idiot för att tala klarspråk.
Om mina barn hade fastnat i religionen så hade jag försökt få dem till ett behandlingshem.

Du säger att religion är mer logisk än ateism. På vilket sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in